  • 1. Data: 2011-02-23 20:27:41
    Temat: wieniec na scianie kolankowej - czy zalecany?
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Prosze o porade w jakich wypadkach zaleca sie stosowanie wienca na
    scianie kolankowej? Ewentualnie, jaka wysoka scianka kolankowa jest
    akceptowalna w przypadku braku wienca? Dziekuje z gory za wszelkie uwagi.

    Pozdr.
    F.

  • 2. Data: 2011-02-23 20:34:20
    Temat: Re: wieniec na scianie kolankowej - czy zalecany?
    Od: "adi" <a...@g...com>

    zawsze musi być przy obojętnie jakiej sciance

  • 3. Data: 2011-02-23 20:46:05
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Użytkownik "adi" napisał w wiadomości grup

    >zawsze musi być przy obojętnie jakiej sciance

    Ale u mnie w projekcie nie ma! Rozmawialem z kierownikiem budowy - mowil, ze
    co pewien dystans pozostawia sie wolne miejsca w scianie kolankowej, w
    srodku idzie pret ktory zatapia sie w stropie pozniej beton i powstaja stopy
    ktore licuja sie z wymurowana z ceramiki sciana...

    K.

  • 4. Data: 2011-02-23 20:48:36
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-23 21:46, kyte pisze:

> [...]
    > kolankowej, w srodku idzie pret ktory zatapia sie w stropie pozniej
    > beton i powstaja stopy ktore licuja sie z wymurowana z ceramiki sciana...

    A jaki masz dach? W co zamocujesz kotwy do trzymania murłat?

    M.

  • 5. Data: 2011-02-23 21:02:54
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Ja bym powiedział, że zalecany. U mnie nie ma ;). Ścianka kolankowa 60cm
    wysokości. Zamiast tego na rogach i wzdłuż dłuższego boku mam słupy
    kotwione do stropu. Do słupów tych mocowana jest murłata. Dach
    dwuspadowy kryty dachówką.
    Od 2 lat nic się nie dzieje chociaż wiatr wieje taki, że czasami urywa
    głowę ;).

    PB.

  • 6. Data: 2011-02-23 21:18:38
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "piechur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwuspadowy kryty dachówką.
    > Od 2 lat nic się nie dzieje chociaż wiatr wieje taki, że czasami urywa

    U mnie też nie ma. Wysokość ścianki - dwa "gazobetony" 24x24. Są wylane i
    zazbrojone słupki co 2,5 pustaka.
    K-k powiedział, że do 80 cm nie ma potrzeby wykonywania wieńca. Dach 2
    spadowy, dachówka ceramiczna. Do słuków mocowana murłata - przyspawane pręty
    gwintowane. Dom na górce, wiatr i owszem w ub roku zabrał kilka dachówek i
    nie mogłem się ich doliczyć ale dach mocno trzyma.
    Jurek

  • 7. Data: 2011-02-23 21:19:24
    Od: "adi" <a...@g...com>

    co ile masz te słupy??

  • 8. Data: 2011-02-23 21:25:13
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > co ile masz te słupy??
    > Zaraz wysle Ci zdjęcia jak to u mnie było, na priv.
    Jurek

  • 9. Data: 2011-02-23 21:26:41
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki masz dach? W co zamocujesz kotwy do trzymania murłat?

    W te betonowe "słupki" w ściance kolankowej.
    U mnie też w oryginalnym projekcie nie było wieńca.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-02-23 22:40:28
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Użytkownik "adi" napisał w wiadomości grup

    co ile masz te słupy??

    Witam, ponizej przesylam linki do zdjec:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee1da348b8
    151560.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8a83d442ff
    657d3f.html

    Czy wysokosc scianki kolankowej jest liczona od poziomu stropu bez szlichty
    etc.., W takim przypadku wysokosc wynosi 68 cm. Czy mozna wykonac wiecej
    slupow aby wzmocnic calosc? Dach jest przygotowywany pod dachowke cementowa.

    Pozdr.
    k.