  • 1. Data: 2012-01-10 21:19:05
    Temat: Komin systemowy z odprowadzeniem skroplin
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Witam

    Posiadam komin systemowy (Plewa Uni-fu), który na samym dole ma ujście dla
    skropin, wody, etc (dom stan surowy zamknięty). Problem w tym, że nie mam
    tej rurki podłączonej do kanalizacji. Jedyne co mogę teraz zrobić, to rurką,
    np. pexem podłączyć i przeciągnąć (około 2m) na zewnątrz domu przebijając
    sie przez ścianę. Rurka szła by w rowku w podłodze w wylewce, przez ścianę,
    i w warstwie styropianu najprawdopodobniej do ziemi.

    Pytanie do znawców - czy faktycznie sporo leci z tej rurki i jakie
    rozwiązanie polecacie:

    1) zatkać odpływ
    2) 0,5l pojemnik podstawić (taka trochę prowizorka niestety) i
    kontrolować/wylewać co jakiś czas
    3) powyższe rozwiązanie - odpływ na zewnątrz domu

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-01-11 06:53:44
    Temat: Re: Komin systemowy z odprowadzeniem skroplin
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > Pytanie do znawców - czy faktycznie sporo leci z tej rurki i jakie
    > rozwiązanie polecacie:

    ZTCW to duzo zalezy od tego co podłączysz , czym i jak bedziesz palił.

    pozdr.
    mihal

  • 3. Data: 2012-01-11 09:42:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Bogdann" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zrób z odpływem na zewnątrz ale nie pex. To zdecydowanie za mały przekrój.
    Daj tam PCV 30mm.

    Odpływ sprawdza się także wtedy gdy ci wody naleci do komina a naleci
    zwłaszcza gdy nie będzie niczym zakryty. Ściana u dołu będzie mokra i syf
    się zrobi.

  • 4. Data: 2012-01-11 11:52:35
    Od: <n...@n...pl>

    U mnie przy kotle kondensacyjnym leci 2 wiadra na dobę skroplin...

  • 5. Data: 2012-01-11 12:19:55
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.01.2012 12:52, n...@n...pl wrote:
    > U mnie przy kotle kondensacyjnym leci 2 wiadra na dobę skroplin...

    Ale nie do komina tylko z pieca do kanalizacji - spora roznica.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2012-01-11 17:37:24
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    > ZTCW to duzo zalezy od tego co podłączysz , czym i jak bedziesz palił.

    Podłączony bedzie do kominka z plaszczem wodnym (18KW). Palenie zakładam
    średnio raz dziennie w sezonie grzewczym.

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2012-01-14 10:03:26
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>