  • 11. Data: 2009-07-21 19:34:32
    Temat: Re: Kominek pływający?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    news.dialog.net.pl pisze:
    > Ja zamiast betonu dałem bloczki komórkowe, też izolują przeciez a lepsze to
    > niż beton. Płyta u mnie 30m2 kominek miał być obudowany cegłami żeby
    > akumulował ciepło, obok akwarium 300kg. Na wszelki wypadek oddziliłem to
    > razem od podłogówki w reszcie salonu,.a bloczki dałem tylko pod sam kominek
    > czyli jakies niecale 2m2.
    Dość interesujące rozwiązanie, pójdę chyba w tą stronę

  • 12. Data: 2009-07-21 19:35:19
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > dokładnie - ja niestety zrobiłem ten błąd i posłuchałem rad, że pod
    > kominek nie daje sie styro i teraz żałuje :(
    Czemu żałujesz? Są jakieś negatywne efekty?

  • 13. Data: 2009-07-21 19:47:33
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Rentier pisze:
    > Witam.
    > Podłoga zaizolowana 13-15 cm warstwą styropianu, na nim ma być
    > podłogówka zalana ok. 6cm jastrychu.
    Normalnie

    > W rogu pokoju ma stanąć kominek narożny- ok 1 mkw powierzchni podłogi.
    > Ponieważ będzie ważył ze 200- 300kg, nie wiem jak rozwiązać warstwy
    > posadzki pod nim.Na jastrychu wg parametrów powyżej, boję sie go
    > stawiać.Z 2 strony, jest to najzimniejszy narożnik pokoju, a posadzka
    > jest na gruncie.
    ... i ?
    Czemu nie możesz wylać tego postumentu ?
    Od gruntu przemarzać nie będzie. Postument będzie miał izolację
    dylatacyjną os podłogówki tak jak ściany.
    Po tym postumencie nie będziesz chodził ...

    > Mogę wylać betonowy podest, ale diabli wezmą izolację termiczną.Chyba,że
    > jest w takim wypadku zbędna.
    No właśnie.

    > Pomyślałem też o jakiejś stalowej konstrukcji np z kątowników w rodzaju
    > rusztu wypełnionej pianką/styropianem.A stałoby to na warstwie
    > chudziaka.IMO trochę lipa z przenoszeniem nań obciążeń, chudziak ma z
    > 4-5 cm.Mostki termiczne można olać w tym wypadku,bo byłyby zdecydowanie
    > mniejsze niż bezpośredni beton.
    Strasznie przekombinowane.

    > Co sądzicie?
    j.w.

    BR
    Igus'

  • 14. Data: 2009-07-21 21:11:01
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Rentier wrote:
    > Dość interesujące rozwiązanie, pójdę chyba w tą stronę
    Dokładnie, ja mam podobnie, kominek (wkład) stoi na pustakach
    wymurowanych na stropie (bo u mnie jest piwnica i dlatego strop a nie
    chudziak) pomiędzy nimi styropian i wylewka, tylko tą wylewkę oddylatuj
    od reszty. Tak że wylewka jest tylko obciążona leeką obudową a kominek
    pewnie stoi na stropie.

    --
    -----
    Pozdr

  • 15. Data: 2009-07-21 21:30:27
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > No tak :) wkładasz drewno, wybierasz popiół itp :)

    Siadasz, jak mocna zima ;-P

    --
    Mariusz

  • 16. Data: 2009-07-21 21:53:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czemu żałujesz? Są jakieś negatywne efekty?

    jak zimą nie pale za często w kominku to podłoga w jego okolicy jest strasznie
    zimna bo bez styropianu

  • 17. Data: 2009-07-21 22:11:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czemu nie możesz wylać tego postumentu ?
    > Od gruntu przemarzać nie będzie. Postument będzie miał izolację
    > dylatacyjną os podłogówki tak jak ściany.
    > Po tym postumencie nie będziesz chodził ...

    No ale straty ciepla w dol nalezy minimalizowac mimo wszystko. Scian na
    styropianie sie nie postawi i nie ma wyjscia, ale kominek to jaki problem?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-07-21 22:12:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A teraz wyobraź sobie że ja mając 130kg wagi siedzę u Ciebie na krześle w
    > salonie

    No i straciles okazje bycia na parapetowce. :-)

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-07-22 06:06:42
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > dochodzą obciążenia dynamiczne.

    kominkiem?
    Musisz np. podejść do kominka by z niego korzystać. Czasem do kominka
    podchodzi więcej osób.

    Pzdr.
    Adam