  • Data: 2011-10-06 18:19:29
    Temat: Kominek syczy odglosem gotujących się kropel wody
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Blokowiec jestem. Kominka nie miałem.

    Teraz mam i mam problem ktory nie daje mi spać po nocach ;)

    a) mało wsadu: nic się nie dzieje

    b) średnio wsadu: passss,pss,psssss,psssss,pspspsssss (kapiąca woda na
    coś gorącego)

    c) dużo wsadu: syczenie ciągłe

    d) bardzo dużo - nie słychać

    Kominek jeszcze nie zabudowany, więc obsłuchałem go z każdej strony i
    idę o zakład że słychac go bardziej na zewnatrz niż w komorze. Gdzieś na
    styku komory i płaszcza z jednej strony (z drugiej cisza).

    Mam dwie teorie:

    1) Płaszcz jest popsuty. Cieknie w wiekszych temperaturach. Poszlaką
    jest delikatne opadanie ciśnienia w instalacji. Ale też jest dopiero od
    paru dni napełniona.

    2) Na zimnej rurze skrapla się para w spalinach i skapuje na płytę pod
    płaszczem. Przeciw tej teorii jest to że słychać z drugiej strony niż
    wlot zimnej wody, za natomiast że zacieki wody widoczne są w komorze,
    wiec pewnie i w plaszczu.

    Ktoś może mnie uspokoić ;)?

    Hydraulik każe obserwować ciśnienie w instalacji i na razie się nie
    przejmować.