  • 1. Data: 2011-01-24 20:28:59
    Temat: Kominek w domku letniskowym
    Od: "pa.rys" <p...@v...pl>

    Ponieważ jestem tu poraz pierwszy - witam wszystkich.
    To co skłoniło mnie do szukania pomocy w grupie to problem z wyborem wkładu
    kominkowego w domku letniskowym. Planuje grawitacyjne rozprowadzanie ciepła
    ponieważ jest to malutki domek (6mx6m fundamenty) z poddaszem. Szczerze
    mówiąc nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze wkładu. Korzystając z
    pomocy u sprzedawcy obawiam się stronniczych sugestii. A więc ukłon w Waszą
    stronę. O jakie wkłady pytać w punkcie sprzedaży? Co jest najbardziej
    odpowiednie do domku letniskowego budowanego metodą szkieletową?
    Pozdrawiam
    -Ryszard

  • 2. Data: 2011-01-24 21:17:56
    Temat: Re: Kominek w domku letniskowym
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 21:28:59 pa.rys <p...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozprowadzanie ciepła ponieważ jest to malutki domek (6mx6m fundamenty)
    > z poddaszem. Szczerze mówiąc nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze
    Do okazjonalnego palenia każdy się nadaje, szukaj najtańszego bo jak
    ci go bachną złomiarze to starta będzie mniejsza.

> [...]
    > sugestii. A więc ukłon w Waszą stronę. O jakie wkłady pytać w punkcie
    > sprzedaży? Co jest najbardziej odpowiednie do domku letniskowego
    Dobra izolacja komina abyś altanki nie sfajczył.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-01-25 07:00:11
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Jak masz elektryczność to może elektryczny? Bezpieczniejszy,
    praktyczniejszy, wygląda jak prawdziwy i można zastosować automatykę.

    PC

  • 4. Data: 2011-01-25 07:43:12
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 21:28, pa.rys pisze:
> [...]
    > sugestii. A więc ukłon w Waszą stronę. O jakie wkłady pytać w punkcie
    > sprzedaży? Co jest najbardziej odpowiednie do domku letniskowego

    Jak nie jestem za otwartym kominkiem to w tym przypadku wydaje mi się to
    najlepszym rozwiązaniem.
    6x6 to za wiele tych metrów tam nie masz nawet jak masz "piętro" to max
    koło 70. Do tego nie potrzebujesz specjalnie rozprowadzać ciepła - jedna
    kratka na dole i ewentualnie 2 na górze - o ile to powietrze tam nie
    dotrze bo jakaś klatka, drzwi..., sam komin będzie działał jak dobry
    piecyk, wystarczy by go z jednej strony - tej od pomieszczenie nie izolować.

    Nie zapomnij jednak o jakiejś rurze z doprowadzeniem powietrza pod kominek.

    Zamiast kominka - wkładu - rozważ kozę. Są ładne, praktyczne, wygodne i
    dodatkowo na niektórych możesz wodę na herbatę zagotować. Spokojnie
    znajdziesz taką która starczy na twój metraż. No i ważne nie zajmuje
    dużo miejsca, a u ciebie to istotne

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-01-25 08:40:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    polecam.
    kominek to swietna sprawa ale koza w domku letniskowym to jeszcze lepsza
    wlasnie opcja podgrzania piciu jest swietna:) sa takie ze szklana szybka i
    wyglada jak kominek w sumie tyle ze na nogach:P i mozna cos na nim postawic.
    górna plyta dziala ci jak grzejnik a w ogole to moim zdaniem nie musisz
    rozprowadzac ciepla po pomieszczeniach. samo do góry pojdzie. jesli tylko
    bedzie jakas dziura typu drzwi coby swobodnie powietrze plynelo to bedzie
    ok. 6x6m to bardzo bardzo malo wiec dowolnie maly wklad/kominek/koza
    spowoduje ze bedziecie tam biegac w recznikach tylko - w zimie;)

    na serio to kominek tez ok ale jesli nie jest strzezony obiekt to odpusc
    sobie. koza i kominek to kawal zeliwa na ktore jest popyt:)
    jesli jestes odwazny to co do kominkow powiem tylko zebys nie zapomnial o
    obudowie i izolacji komina od sciany bo sfajczysz sobie chatkę. komin jest
    czesto gesto tak goracy ze zapali sie na nim wszystko.

    i nie kupuj najtanszego wkladu do kominka. nie wytrzymuja palenia w nim i
    sie deformuja wewnatrz. szukaj wkladu do ciaglego palenia - bedziesz mial
    spokoj.

    btw: witamy na grupie

  • 6. Data: 2011-01-25 10:47:32
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pa.rys <p...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > stronę. O jakie wkłady pytać w punkcie sprzedaży? Co jest najbardziej
    > odpowiednie do domku letniskowego budowanego metodą szkieletową?

    Podobnie jak inni polecam kozę. Moja sytuacja była taka, że kupiłem domek
    gotowy, bez komina, technologia szkieletowa, na słupach fundamentowych, ok
    70m2 w 2 piętrach. Domeczek. Jako że działka się nam spodobała to jeździliśmy
    do późnej jesieni i od wczesnej wiosny. Zimno, farelka, olejak. Drogo i
    nieskutecznie. Coś na drewno. Komina nie ma. Trzeba wybudować, miejsca mało
    więc komin na zewnątrz ,ku mojej rozpaczy, ile to się ciepła zmarnuje. Ale
    teraz.. Koza 6.5KW rozgrzewa dół domku przy 0C w środku do 20C w 2 godziny od
    rozpalenia zimnej kozy. Na górze po 2 godzinach 15C. Nie ma żadnego
    rozprowadzenia bo po co. Jedynie trzeba łazienkę otworzyć (ściany wykończone
    płytami KB bo tam zauważalnie wolniej się nagrzewa. Klimat fajowy. W tym
    metrażu zabudowanie wkładu kominkowego będzie ciężkie, po prostu mało miejsca.
    Fotki:

    www.fmix.pl/album/44238/komin-i-piec-branszczyk

    pzdr. Maciej.

  • 7. Data: 2011-01-26 07:30:39
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2011 21:28, pa.rys pisze:

    > rozprowadzanie ciepła ponieważ jest to malutki domek (6mx6m fundamenty)
    > z poddaszem. Szczerze mówiąc nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze
    > wkładu. Korzystając z pomocy u sprzedawcy obawiam się stronniczych

    Z własnego i sąsiada doświadczenia (on ma kominek, ja wolnostojący
    "kominkowy" piec żeliwny) sugerowałbym raczej mój wybór.

    Kominek jest fajny, ale jego instalacja to dużo więcej roboty. Czyli
    więcej wydajesz na materiały i robociznę, a efekt termiczny ten sam.

    Jeśli chodzi o estetykę - można znaleźć na prawdę ładne żeliwne piece z
    dużymi szybami. Dodatkowo - boczne drzwiczki do dorzucania opału, obecne
    w wielu takich piecach, to na prawdę duży plus. Jest to często
    niedoceniane, ale ja bym takiego bez bocznego wrzutu nie brał, nawet za
    pół ceny ;)

    Dochodzi jeszcze kwestia miejsca - kominek z obudową to będzie wielka
    krowa, a małych wkładów jakoś nie widziałem.

    Ważne sprawy:

    1. Komin - bezwzględnie jakiś z izolowanym termicznie przewodem
    kominowym. Ja mam ceramiczny kanał kominowy o średnicy około 28cm,
    dookoła tego jest wełna mineralna, a całość jest zabudowana
    keramzytowymi pustakami (ma od razu kanał wentylacyjny).

    2. Rura od pieca do komina - nie może być za krótka, bo dużo ciepła
    pójdzie "w komin". Za długa też oczywiście nie ;) U siebie wlot mam na
    wysokości około 180cm, rura wychodzi z pieca pionowo do góry i ma
    "żeberka". Działa ;)

    3. Moc - lepiej więcej jak mniej ;) Mój ma nominalną 14kW co przy domku
    nieco większym od Twojego jest wg. "norm" mniej-więcej 2x za dużo.
    Oczywiście jeśli zimą (powiedzmy - przy temperaturach poniżej 10C) w
    ogóle nie planujesz bywać, to nie ma co się wysilać i przy dobrym
    ociepleniu jakieś 7kW wystarczy - nawet wiele nie trzeba będzie palić.
    Ale jeśli domek może zmienić się na całoroczny albo okazyjnie będziesz
    bywać zimą - bierz coś w okolicach 14kW. Mniejszy może i starczy, ale
    zanim się w domu nagrzeje..... Parę dni temu miałem solidną gorączkę,
    ale dzięki nadmiarowi mocy pieca szybko podniosłem temperaturę na tyle,
    że przestało mnie trząść (termometr zeznał potem, że było to prawie 30C
    przy zauważalnym mrozie na zewnątrz).

  • 8. Data: 2011-01-26 21:33:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 21:28:59 +0100, pa.rys napisał(a):

    > ponieważ jest to malutki domek (6mx6m fundamenty) z poddaszem. Szczerze
    > mówiąc nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze wkładu. Korzystając z

    IMO olej wkład. Postaw piec kominkowy wolnostojący. Ja mam taki:
    http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg - ogrzewa 120m^2 poddasza...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2011-01-26 21:36:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 08:30:39 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

> [...]
    > dookoła tego jest wełna mineralna, a całość jest zabudowana
    > keramzytowymi pustakami (ma od razu kanał wentylacyjny).

    Niekoniecznie. Ja mam w pomieszczeniu nieizolowany, dopiero wyżej, gdzie
    przez więźbę idzie izolowany. Przez dom taki, jedynie dobrze przejście
    przez strop zrobić, niech na górze dobrze grzeje. Dopiero powyżej
    izolowany.

> [...]
    > ale dzięki nadmiarowi mocy pieca szybko podniosłem temperaturę na tyle,
    > że przestało mnie trząść (termometr zeznał potem, że było to prawie 30C

    Ja mam tylko 12,5kW, bez problemu ciągnę na 35 stopni przy -15 na zewnątrz
    :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2011-01-27 07:23:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2011 22:36, Adam Płaszczyca pisze:

    > Ja mam tylko 12,5kW, bez problemu ciągnę na 35 stopni przy -15 na zewnątrz
    > :D

    Czytaj tekst ze zrozumieniem.

    Podpowiedź: szybkie podniesienie temperatury a maksymalna temperatura.