-
1. Data: 2010-04-10 18:52:21
Temat: Konstrukcja bramy przesuwnej
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Moja brama wjazdowa przesuwna konstukcji "zrob to sam" z roku 1993 wymaga
pilnej modernizacji. Głownie chodzi o likwidację kolka zamocowanego na
bramie i jadacego po szynie zabetonowanej w podłożu.
Czy ktos z Grupowiczow ma jakies linki do rysunkow konstrukcji bram? Zalezy
mi na szczegolach konstrukcji wozkow jezdnych i samego skrzydla bramy.
Jacek
-
2. Data: 2010-04-10 19:08:19
Temat: Re: Konstrukcja bramy przesuwnej
Od: "Kris" <k...@w...pl>
Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hpqhd3$uf$1@news.task.gda.pl...
> Moja brama wjazdowa przesuwna konstukcji "zrob to sam" z roku 1993 wymaga
> pilnej modernizacji. Głownie chodzi o likwidację kolka zamocowanego na
> bramie i jadacego po szynie zabetonowanej w podłożu.
> Czy ktos z Grupowiczow ma jakies linki do rysunkow konstrukcji bram?
> Zalezy mi na szczegolach konstrukcji wozkow jezdnych i samego skrzydla
> bramy.
Poszukaj na elektrodzie i forum muratora. tam sa obszerne wątki
--
Pozdrawiam
Kris
-
3. Data: 2010-04-10 20:58:21
Temat: Re: Konstrukcja bramy przesuwnej
Od: Andgro <b...@a...com>
Odcinasz dolną część i w to miejsce wspawujesz profil C do wózków
bramowych, co najmniej o 1m dłuższy (im więcej, tym lepiej) od martwej
strony, i odpowiednio wzmacniasz ukośną poprzeczką. Kupujesz wózki i
montujesz na podłożu, tak aby było dobrze. Czyli w jak największym
odstępie. Zdecydowanie odradzam wózki z kołami teflonowymi, szczególnie
jeśli brama jest ciężka. Całość nie powinna być bardzo blisko gruntu, bo
będziesz tam miał wiecznie piach a zimą śnieg. Lepsza opcja, to
zamontowane tego profilu dużo wyżej, ale wtedy trzeba zrobić osobną
konstrukcję spawaną specjalnie dla wózków. Za to nie ma kłopotów z
piachem i śniegiem.
--
Pozdrawiam,
An