  • 11. Data: 2010-10-22 08:16:44
    Temat: Re: Kosiarka bębnowa - jak kosić?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i9rau5$kmg$1@news.task.gda.pl...
    >?>
    >
    > Co w tym dziwnego? Na polu golfowym byli? Ja mam prawie taki trawnik tylko
    > nie bardzo mam czym kosić.

    Możesz poczytać ten wątek:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=7012338&aid=31300266
    być może znajdziesz rozwiązanie.

    Pozdrawiam historycznie
    skryba

  • 12. Data: 2010-10-22 08:26:42
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >?>
    >
    > Co w tym dziwnego? Na polu golfowym byli? Ja mam prawie taki trawnik tylko
    > nie bardzo mam czym kosić.

    W powyżej zaproponowanej lekturze
    trafisz na takie fotki:
    www.autopunkt24.pl/trawa

    Poizdrawiam wzorcowo
    skryba

  • 13. Data: 2010-10-22 08:30:28
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?> W powyżej zaproponowanej lekturze
    > trafisz na takie fotki:
    > www.autopunkt24.pl/trawa

    Moja trawa wygląda podobnie może jeszcze nie dokładnie tak ale będzie. Długo
    na to pracowałem tylko mam odwieczny problem z koszeniem. Kosiarka jest
    nowa, nie wymaga ostrzenia bo się sama ostrzy i właśnie może tu problem, że
    jeszcze się nie naostrzyła.

    PC

  • 14. Data: 2010-10-22 10:44:10
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Długo na to pracowałem tylko mam odwieczny problem z koszeniem. Kosiarka
    > jest nowa, nie wymaga ostrzenia bo się sama ostrzy i właśnie może tu

    Chcesz mieć trawnik na 12mm toś powinien obłożyć się literaturą albo sięgnąć
    do zasobów sieci, a nie pytać na tej grupie, gdzie dominuje łąka kwiatowa, a
    niska murawa=beton.
    Ja koszę przez cały sezon 2x w tygodniu (ca. 1200m2) i utrzymuję ok. 15mm.
    Miałem podobny problem z końcówkami trawy, do momentu, gdy przestałem używać
    "wypasionych" kosiarek spalinowych z regulatorami obrotów itp. Od kilku lat
    używam kosiarki "no name", bez napędu jazdy, ale podrasowaną ;-). Usunąłem
    sprężynki przy silniku B&S (uważam, że są to najlepsze silniki do kosiarek)
    i założyłem sztywne cięgna z drutu, ustawiając stałe, wysokie obroty
    silnika/noża (oczywiście noża naostrzonego). Chodzi jak burza, trawa cięta
    jak brzytwą.

    Pozdrawiam,
    Jan_jr

  • 15. Data: 2010-10-22 11:34:43
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?>
> [...]
    > ustawiając stałe, wysokie obroty silnika/noża (oczywiście noża
    > naostrzonego). Chodzi jak burza, trawa cięta jak brzytwą.

    Nic nie utnie trawy lepiej niż nożyczki. I tak właśnie działa kosiarka
    bębnowa. Testowałem już wszelkie typy. Obecnie mam Gardenę, która wykręca
    chyba z 5k obr/m, noże ostre jak brzytwa i co z tego jak trawnik sąsiada
    kosi idealnie (on ma trawę łąkową) a ja mam Wembley i nie mogę ładnie
    skosić. Trawa jest pięknie zielona, gęsta i równiótka jak stół. Kosze ją
    systematycznie, nawożę podlewam, napowietrzam, czesze, nacinam i wałuję.
    Przez to zrobiła się tak mocna, że pojedyncze źdźbło trudno rękami rozerwać.
    Po rozerwaniu odpada tylko zielona struktura a zostają zbrojące włókna.
    Przez to że trawa jest gęsta, po ścięciu cała powierzchnia wygląda jak
    spalona przez słońce. Nowa kosiarka strzyże dość dobrze ale albo koszenie 2x
    albo zostają pojedyncze źdźbła. O tym problemie żadna lektura nie wspomina.

    PC

  • 16. Data: 2010-10-22 17:06:58
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > Chcesz mieć trawnik na 12mm toś powinien obłożyć się literaturą albo
    > sięgnąć do zasobów sieci, a nie pytać na tej grupie, gdzie dominuje łąka
    > kwiatowa, a niska murawa=beton.

    Co złego w tym, że człek woli oko cieszyć "radosną" łąką,
    niż cmentarnym widokiem wygolonej monokultury,
    która nota bene jest świetnym magazynem wszelkiej maści
    najrozmaitszych stadiów rozwojowych szkodników i to tym bardziej,
    iż zwolennicy onej nigdy nie pogodzą się z obecnością naturalnego
    wroga tychże - małego ślepego pożytecznego drapieżcy o czarnym futerku?

  • 17. Data: 2010-10-23 17:42:33
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Wiesiek" <wurban|wytnij_to|@op.pl> napisał w wiadomości

    > imho kosiarka też musi być typu Wembley :)
    >
    > oczywiście jeśli chodzi o sedno sprawy to nie mam za wiele do dodania, u
    > mnie kosi zwykła kosiarka, moją zwykłą trawkę, aczkolwiek tylko minimalnie
    > mniej ładną, - ostatnio była u mnie firma ogrodnicza i pytali kto mi robił
    > trawnik, a ja im na to, że sam, na co oni w podziw... ;)

    Może mieli wolny etat i potrzebowali takiego co to firmy ogrodniczej
    nie ma, ale potafi, a Ty nie łyknąłeś o co biega.
    :-))

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba