  • 131. Data: 2022-12-28 12:32:14
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 11:57:59 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > A ty sam jesteś czy masz rodzinę? bo ja mam.

    I co tej rodzinie z tego jak i tak nie ogarnie obsługi?
    Większości przypadków jakie znam, to śmierć "pana domu" powoduje
    kompletną zapaść, beznadzieję i nieporactwo we wszystkich aspektach.
    Czyli coś w tym jest.

    --
    Marek

  • 132. Data: 2022-12-28 18:30:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 grudnia 2022 o 10:12:44 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > gdzieś sie nie rozumiemy.
    >
    > cytuję:
    > Na allegro są do kupienia wszystkie
    > części potrzebne do zrobienia każdej pompy
    > koniec cytatu.
    >
    > ja nie wiem jakie są potrzebne części, zeby pompa ciepła grzała wodę w
    > bojlerze, na potrzeby co i cuw, więc sobie nie policzę, nawet mniej
    > wiecej ile to może kosztować. A najbardziej, po ilu latach mnie się to
    > zwróci, zakładając całkowite zużycie gazu za 2022 rok na poziomie 2 tyś
    > złotych
    >
    > jeśli te części policzyłeś, to bardzo ładnie proszę dal linka, bo nie
> [...]
    Jeśli nie wiesz co w chodzi w skład pompy ciepła do ogrzewania to wykaz części nic ci
    nie da. Nie wszyscy muszą wiedzieć /umieć wszystko. Ty wiesz że jest pompa ciepła a
    ja wiem że dentyści używają czegoś co się ligatura nazywa. Ponieważ słowo dla mnie
    nic nie znaczyło to znalazłem w necie co to jest. Ligatura to oczko zrobione z
    nierdzewnej drutu. Więc może sam poszukaj tego co jest w pompie ciepła. I żeby było
    śmieszniej to nie musi być napisane że to do pompy ciepła a że do urządzenia
    chłodniczego. Jak sobie na allegro oglądałem takie rzeczy to skraplacz do chłodni
    50kW kosztował dwa tysiące. Trójfazowa 4kW sprężarka chłodnicza tysiąc kosztowała.
    Pamiętaj że gdyby nie to że na ziemi co kilka sekund rodzi się frajer to handel by
    nie istniał. Uczył cię nie będę bo sprawdziłem w dowodzie i dalej już wiesz.

  • 133. Data: 2022-12-28 18:48:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-28 o 10:12, ToMasz pisze:

    > gdzieś sie nie rozumiemy.
    No chyba nie, to nie ty pytałeś o grzanie mieszkania z bufora?

    > cytuję:
    > Na allegro są do kupienia wszystkie
    > części potrzebne do zrobienia każdej pompy
    > koniec cytatu.
    Ale wiesz że to nie ja napisałem, to raz a dwa to bzdura bo na allegro
    prawie części nie ma, można co najwyżej używki PC kupić.

    > ja nie wiem jakie są potrzebne części, zeby pompa ciepła grzała wodę w
    > bojlerze, na potrzeby co i cuw, więc sobie nie policzę, nawet mniej
    > wiecej ile to może kosztować. A najbardziej, po ilu latach mnie się to

    Części nie, ale trafiają się oprócz nowych też używki sprawne.

    > zwróci, zakładając całkowite zużycie gazu za 2022 rok na poziomie 2 tyś
    > złotych
    Kris już w innym wątku zauważył że przy tych zamrożonych cenach gazu na
    2023 rok grzanie PC się prawie nie opłaca, chyba że się ma własny prąd.
    Więc obecnie debata na PC jest bez sensu, tym bardziej że ceny nowych
    odjechały a stare wymiotło, podobnie jak z autami.

    > jeśli te części policzyłeś, to bardzo ładnie proszę dal linka, bo nie
    > potrafie znaleźć.
    Trudno policzyć coś czego nie ma, pomyliłem cię chyba z kimś innym.

    --
    Janusz

  • 134. Data: 2022-12-30 14:16:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.12.2022 01:59, Budzik wrote:
    > Ale musiałem załozyc panele bo zmieniały sie zasady rozliczen

    Ja tylko doczepię też tego słowa "musiałem". Gdybyś napisał "założyłem
    bo i tak chciałem, a zmieniały się zasady...", a tak to brzmi jakby ktoś
    Cię przymusił ;-)

    Twoja historia, przypomina mi "wędrówkę" znajomego o którym ostatnio
    wspominałem że założył PV z "gwarancją ceny". Sześć lat temu gdy się
    wybudował to założył ogrzewanie gazowe i korzystał z butli LPG 33kg.
    Trzy lata później zamontował zbiornik naziemny ~3500l LPG i teraz
    "będzie już tanie ogrzewanie". Minęły trzy kolejne lata i założył PV
    dopłacając ekstra 9 tys zł za "stałą cenę" (stałą w sensie określoną w
    umowie na każdy rok z 8 następnych lat) u Kulczyka która przez limit
    wprowadzony przez Morawieckiego jest o 11gr wyższa od tej którą by miał
    na dzisiaj w PGE. Mimo że grzeje się i gotuje na gazie, to założył tyle
    ile się zmieściło na dachu (9kW). Teraz "skoro będzie produkował więcej
    niż potrzebuje" to mówi że będzie chciał w nowym roku założyć
    klimatyzację (głównie z myślą o dogrzewaniu zimą) aby wykorzystać prąd
    który produkuje.

    Niewątpliwie jeżeli brać pod uwagę tylko koszt roczny ogrzewania, to z
    roku na rok pewnie on spada.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 135. Data: 2022-12-30 16:57:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.12.2022 o 10:05, Janusz pisze:
    > Dokładnie i to nie o 10 czy 20% tylko jak podawałem gaz o 250%, nie
    > zdrożeje w 2023 to na pewno w 2024.

    ceny gazu dla gospodarstw są zamrożone w 2023, a uwolnienie przesunięto na 2028

    "...rząd za zasadne uznał przedłużenie ochrony taryfowej Prezesa URE do 31 grudnia
    2027 r."

  • 136. Data: 2022-12-30 17:37:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.12.2022 16:57, m4rkiz wrote:
    > ceny gazu dla gospodarstw są zamrożone w 2023, a uwolnienie przesunięto
    > na 2028
    >
    > "...rząd za zasadne uznał przedłużenie ochrony taryfowej Prezesa URE do
    > 31 grudnia 2027 r."

    Ale "taryfowość" nie gwarantuje niskiej ceny, tylko co najwyżej niższą
    od rynkowej a i tutaj bym się nie założył na kolejne lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 137. Data: 2022-12-30 17:47:18
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 25/12/2022 18:27, Janusz wrote:
    > I się nie uda, dokładnie z tego samego powodu, ludzie tu nie widzą
    > bezpośredniej kasy a wyłożyć trzeba sporo no i kiedy by się to już miało
    > zwrócić to akurat też wtedy (optymistycznie) albo wcześniej (realnie)
    > skończą się akumulatory i znowu trzeba inwestować. Więc chętnych na to
    > nie ma i szybko nie będzie.

    a jeśli energię do sieci będziesz mógł odsprzedać za 20% ceny? a jeśli
    po prostu będziesz nadwyżkę oddawał za darmo i normalnie płacił za prąd
    w nocy?

    Lukasz

  • 138. Data: 2022-12-30 18:21:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-30 o 17:47, ddddddddddd pisze:

    > a jeśli energię do sieci będziesz mógł odsprzedać za 20% ceny? a jeśli
    > po prostu będziesz nadwyżkę oddawał za darmo i normalnie płacił za prąd
    > w nocy?

    No to policz kiedy się zwróci.

    --
    Janusz

  • 139. Data: 2022-12-30 18:22:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ale "taryfowość" nie gwarantuje niskiej ceny, tylko co najwyżej niższą
    > od rynkowej a i tutaj bym się nie założył na kolejne lata.

    Dokładnie, pożyjemy, zobaczymy.

    --
    Janusz

  • 140. Data: 2022-12-30 18:31:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 30 grudnia 2022 o 17:47:20 UTC+1 ddddddddddd napisał(a):

    > a jeśli energię do sieci będziesz mógł odsprzedać za 20% ceny? a jeśli
    > po prostu będziesz nadwyżkę oddawał za darmo i normalnie płacił za prąd
> [...]
    Źle myślisz. W necie napisali że 65 groszy płacą za kilowatogodzine z fotowoltaiki.
    Ale nigdzie nie jest napisane że muszą kupić każda kilowatogodzine. Ale jeśli ktoś ma
    magazyn to będą kupowali każda bo są w stanie zaplanować pracę sieci instalacje bez
    magazynów tylko na swoje potrzeby. W związku z przedstawionym rozwiązaniem pojawia
    się pytanie. Po chuj drogie panele na dachu i akumulatory jak wystarczą same
    akumulatory ładowane w tanich godzinach i rozładowywane przez zakład energetyczny
    jak potrzebuje prądu.