  • 141. Data: 2022-12-30 18:43:30
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale "taryfowość" nie gwarantuje niskiej ceny, tylko co najwyżej niższą
    > od rynkowej a i tutaj bym się nie założył na kolejne lata.

    Nie mieszaj cen PGNIG z wartością rynkową.
    Spadło po ostatnich zniżkach cen za gaz?
    Nie - dalej zarabiają krocie.

  • 142. Data: 2022-12-30 22:40:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-28 o 12:32, Marek pisze:

    > I co tej rodzinie z tego jak i tak nie ogarnie obsługi?
    > Większości przypadków jakie znam, to śmierć "pana domu" powoduje
    > kompletną zapaść, beznadzieję i nieporactwo we wszystkich aspektach.
    > Czyli coś w tym jest.

    No to masz, poczytaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3918107.html
    fabryczna pompa bez instrukcji obsługi, ludzie na forum ja dopiero
    rozgryzają.

    --
    Janusz

  • 143. Data: 2022-12-31 00:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Ja tylko doczepię też tego słowa "musiałem". Gdybyś napisał
    > "założyłem bo i tak chciałem, a zmieniały się zasady...", a tak to
    > brzmi jakby ktoś Cię przymusił ;-)

    Dokładnie tak - gdyby nie jazdy ze zmianami prawa - zakładałbym rok
    pozniej.

> [...]
    > ~3500l LPG i teraz "będzie już tanie ogrzewanie". Minęły trzy
    > kolejne lata i założył PV dopłacając ekstra 9 tys zł za "stałą
    > cenę" (stałą w sensie określoną w umowie na każdy rok z 8
    > następnych lat) u Kulczyka która przez limit wprowadzony przez
    > Morawieckiego jest o 11gr wyższa od tej którą by miał na dzisiaj w
    > PGE. Mimo że grzeje się i gotuje na gazie, to założył tyle ile się
    > zmieściło na dachu (9kW). Teraz "skoro będzie produkował więcej
    > niż potrzebuje" to mówi że będzie chciał w nowym roku założyć
    > klimatyzację (głównie z myślą o dogrzewaniu zimą) aby wykorzystać

    Nawet jezeli przepłaciłem 10 tysiecy to co to dzisiaj jest?
    Mam wrazenie ze posiadanie dwóch ordzajów ogrzewania to nie jest zła
    rzecz w dzisiejszych czasach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 144. Data: 2022-12-31 09:51:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.12.2022 22:40, Janusz wrote:
    > No to masz, poczytaj
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3918107.html
    > fabryczna pompa bez instrukcji obsługi, ludzie na forum ja dopiero
    > rozgryzają.

    Eee, a ludzie piszą i gadają że PC powietrze-woda to 30-40 tys. Ten
    Nulite 12kW to 16 tys, obok wyświetliły się oferty np. Haier 8kW za 12 tys.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 145. Data: 2022-12-31 11:20:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W łazience masz kratkę wywiewną, szkoda grzać.
    BTW kilkanaście złotych czyli tyle samo, co napełnienie jednej wanny gorąca wodą.

    -----

  • 146. Data: 2022-12-31 11:36:57
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 30/12/2022 17:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > źle myślisz.

    > Źle myślisz. W necie napisali że 65 groszy płacą za kilowatogodzine z fotowoltaiki.
    Ale nigdzie nie jest napisane że muszą kupić każda kilowatogodzine. Ale jeśli ktoś ma
    magazyn to będą kupowali każda bo są w stanie zaplanować pracę sieci instalacje bez
    magazynów tylko na swoje potrzeby. W związku z przedstawionym rozwiązaniem pojawia
    się pytanie. Po chuj drogie panele na dachu i akumulatory jak wystarczą same
    akumulatory ładowane w tanich godzinach i rozładowywane przez zakład energetyczny
    jak potrzebuje prądu.

    też o tym myślałem, na razie nie rozważam zakupu, bo wszyscy mają
    ciśnienie więc jest strasznie drogo, ale jednak droższą rzeczą raczej
    będą akumulatory a nie panele. Tutaj (UK) wszyscy montują z bateriami,
    bo za prąd odsprzedany płacą niewiele. Co śmieszniejsze biorą do tego
    specjalną taryfę PV (umożliwiającą sprzedaż energii), która przynajmniej
    2 lata temu była droższa niż standardowa (teraz może nie, bo część moich
    ciężko zarobionych pieniędzy idzie na dotowanie firm energetycznych i
    jest limit cenowy), zamiast wziąć zwykłe dwie taryfy i ładować swoje
    baterie w nocy.
    Tak na oko to może być warto wstawić jakieś panele (być może nie max, a
    tylko na pokrycie zapotrzebowania przy dobrym nasłonecznieniu), ale
    najbardziej jednak sens ma czekanie aż któryś ze znajomych lub ich
    znajomych będzie miał dostęp do baterii z rozbitych elektryków

    Lukasz

  • 147. Data: 2023-01-01 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > W łazience masz kratkę wywiewną, szkoda grzać.
    > BTW kilkanaście złotych czyli tyle samo, co napełnienie jednej
    > wanny gorąca wodą.

    Zeby było smieszniej - nie mam.
    Poprzedni własciciel nie zrobił wentylacji.
    Ale najprawdopodobniej jest bardzo nieszczelne okno - zwrociłem na to
    uwage po napisaniu tego postu bo rzeczywiscie wydało mi sie bardzo
    duzo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 148. Data: 2023-01-01 19:30:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 31 grudnia 2022 o 00:59:48 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...
    > .
    > >
    > Nawet jezeli przepłaciłem 10 tysiecy to co to dzisiaj jest?

    Jakieś 4 lata opłaty za prąd.
    Jakieś 3 lata opłat za ogrzewanie gazem.
    Jakieś 30 lat opłat za podatek od nieruchomości.
    Jakieś 30 szt OC za auto

  • 149. Data: 2023-01-01 19:54:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 19:30 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Jakieś 4 lata opłaty za prąd.
    > Jakieś 3 lata opłat za ogrzewanie gazem.
    > Jakieś 30 lat opłat za podatek od nieruchomości.
    > Jakieś 30 szt OC za auto

    Można też inaczej - 10k to wypad do "ciepłych krajów" dla 2 osób na 7-10
    dni.
    Może Budzik poświęcił jeden "wypad" rocznie aby za kilka lat mieć taniej
    ;-)
    Raz nie pojechał, a będzie miał spokojniejszą głowę?

    TG

  • 151. Data: 2023-01-01 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > taniej ;-)
    > Raz nie pojechał, a będzie miał spokojniejszą głowę?

    Dokładnie tak na to patrze.
    3 lata temu kupowałem auto zonie.
    Mogłem kupic cos drozszego a kupiłem za niecałe 20tysi kilkuletnia
    renówkę chociaz kusiła mnie jakas octavia w automacie za +-40tysi.
    Ktos inny kupi 3 letniego passata za 70tysi.
    Kwestia wyboru.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."