  • 1. Data: 2022-03-08 19:59:53
    Temat: Koszt montazu klimatyzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Prosta instalacja - po jednej stronie sciany jednostka zewnetrzna, w
    tym samym miejscu w srodku, wewnetrzna.
    Prąd ja zorganizuje przy klimatyzatorze.
    Zastanawiam się czy kupic wraz z montażem czy montaz osobno.
    Ile powinna kosztowac instalacja?

    W nieruchomosci beda montowane 2 szt.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 2. Data: 2022-03-08 21:37:27
    Temat: Re: Koszt montazu klimatyzacji
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 8 March 2022 at 19:59:55 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    zimą klima na sermater komu
    a latem prąd będzie po 2,50zl za 1 kWh i stać będzie tylko biura

    W Polsce klimat umiarkowany i klima to strata kasy i energii i ciągłe wibracje
    infradźwiękowe, kurz, brud i koronawirusy w instalacji

    Większość handlarzy, instalatorów klimy upadnie z uwagi na koszty energii

    Klima w 2022 ist kaputt

  • 3. Data: 2022-03-08 22:03:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.03.2022 o 19:59, Budzik pisze:
    > Prosta instalacja - po jednej stronie sciany jednostka zewnetrzna, w
    > tym samym miejscu w srodku, wewnetrzna.
    > Prąd ja zorganizuje przy klimatyzatorze.

    2600 płaciłem za jednego vivaxa ACP-12CH35AEMI R32 w maju, czekałem prawie miesiąc,
    montowany na ok. 8 m wysokości, z rusztowania, też tylko przez mur i na ścianę, prąd
    był w
    puszce obok

    > Zastanawiam się czy kupic wraz z montażem czy montaz osobno.

    najpierw poszukaj montera na montaż nieswojej klimy (może być ciężej) i porównaj ceny

    ja preferuję kompleksowo żeby nie bawić się w odbijanie piłeczki między sprzedawcą i
    instalatorem w razie czego - jedna osoba zarobiła i jest odpowiedzialna za to żeby
    działało

    > Ile powinna kosztowac instalacja?

    poza czynnikiem to sama robocizna, więc ciężko strzelać, każdy ceni się inaczej

    > W nieruchomosci beda montowane 2 szt.

    to przynajmniej stówę mniej niż proste x2 bo na umawianiu i dojeździe oszczędza

  • 4. Data: 2022-03-08 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > zimą klima na sermater komu
    > a latem prąd będzie po 2,50zl za 1 kWh i stać będzie tylko biura

    Jeżeli jeszcze cie nie prosiłem o nie odpowiadanie na moje posty to
    teraz to robię.
    Przeciez ty nie ogarniasz rzeczywisotsci...
    :)

> [...]
    > instalacji
    >
    > Większość handlarzy, instalatorów klimy upadnie z uwagi na koszty

    Klima potrzebna mi na dogrzewanie domu.
    Chłodzenie to tylko efekt uboczny.
    Mam nadmiar prądu z paneli foto wiec cena proądu sie nie przejmuje.

    Jak nie znasz odpowiedzi na pytanie to po prostu nie odpowiadaj.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 5. Data: 2022-03-08 23:31:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 8 March 2022 at 22:59:55 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    > jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
    koniec przerwy na reklamy

    jak dogrzewanie domu to za 2 tygodnie sezon się konczy, a za miesiąc będzie cieplo

    zimą solary pracuja na 20% mocy nominalnej, czyli klimy nie napędzą

    Jak klima ma grzać czyli pompa ciepła to należy zaczekać do jesieni.
    P:o co kasę wyrzucać w błoto.

    Lepiej umocnić stropy w piwnicy.

    Na Ukrainie klimy zostały wyłączone, bo brak prądu i są inne problemy.

    Należy skończyć z deluzjami

    Rynek klim i pomp ciepła się zamknął i skończyl na co najmniej 5 lat.

    Nikt nie wie, czy go będzie stać na jakiekolwiek ogrzewanie zimą 2023, b
    prąd w Europie 2,5zł 1kWh, gaz 500% zdrożał, tona węgla jest zielona, ale 430 euro za
    tone w Rotterdamie
    czyli 2000 zł od Zenka i jest pozamiatane.

    Tani gaz LPG na stacjach i z akcyzą , zbiornik 5000 litrów to lokata co da 200% zysku
    a reszta to Zenkowe deluzje

  • 6. Data: 2022-03-09 09:35:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 8 marca 2022 o 22:03:17 UTC+1 m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > instalatorem w razie czego - jedna osoba zarobiła i jest odpowiedzialna za to żeby

    dokładnie tak bym zrobił, dodatkowo (o ile nic się nie zmieniło...) to klima razem z
    montażem powinna być z 8% VATem, a osobno 23%

  • 7. Data: 2022-03-09 10:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > 2600 płaciłem za jednego vivaxa ACP-12CH35AEMI R32 w maju,
    > czekałem prawie miesiąc, montowany na ok. 8 m wysokości, z
    > rusztowania, też tylko przez mur i na ścianę, prąd był w puszce
    > obok

    Za sam montaż? :-O

    R32 to dobrze czy nie dobrze?
    Znajomy polecił mi klime na R410a twierdzac ze bedzie działała bardzo
    wydajnie nawet przy sporych mrozach.

    > najpierw poszukaj montera na montaż nieswojej klimy (może być
    > ciężej) i porównaj ceny

    Wiadomo

    > ja preferuję kompleksowo żeby nie bawić się w odbijanie piłeczki
    > między sprzedawcą i instalatorem w razie czego - jedna osoba
    > zarobiła i jest odpowiedzialna za to żeby działało

    Ja tez. Ale wszystko zalezy jaka jest roznica w cenie.

    > poza czynnikiem to sama robocizna, więc ciężko strzelać, każdy
    > ceni się inaczej

    A czynnik trzeba osobno wtłoczyc?
    Myslalem ze te gotowe zestawy maja go w sobie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 8. Data: 2022-03-09 10:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > jak dogrzewanie domu to za 2 tygodnie sezon się konczy, a za
    > miesiąc będzie cieplo

    Ty jestes głupi czy udajesz?
    Nie rozumiesz ze taki montaz to nie jest sprawa na najbliższe 2
    tygodnie?

    > zimą solary pracuja na 20% mocy nominalnej, czyli klimy nie
    > napędzą

    Nie rozumiesz jak działa rozliczenie pradu z fotowoltaiki?

    > Jak klima ma grzać czyli pompa ciepła to należy zaczekać do
    > jesieni. P:o co kasę wyrzucać w błoto.

    A co sie zmieni jesienia?
    Będzie taniej? ;-DDD

    > Lepiej umocnić stropy w piwnicy.

    Czyli sugerujesz ze mam sobie najpierw wykonac piwnice pod domem?
    Wowo...

> [...]
    > 2023, b prąd w Europie 2,5zł 1kWh, gaz 500% zdrożał, tona węgla
    > jest zielona, ale 430 euro za tone w Rotterdamie czyli 2000 zł od

    Jakie ma to dla mnie znaczenie jezeli całosc zapotrzebowania pokrywa z
    nawiazka fotowoltaika?

    > Tani gaz LPG na stacjach i z akcyzą , zbiornik 5000 litrów to
    > lokata co da 200% zysku a reszta to Zenkowe deluzje

    To ty wczesniej prowadziłes podobne januszowe wyliczenia a propos busa
    i ziemniaków?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 9. Data: 2022-03-09 11:08:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 09.03.2022 o 10:59, Budzik pisze:

    > Za sam montaż? :-O

    klima z montażem na 8%

    > R32 to dobrze czy nie dobrze?

    nie wiem, nie miałem czasu się doktoryzować, ale u mnie służy tylko do sporadycznego
    zagrzania jak wchodzę pod prysznic albo do schłodzenia sypialni kiedy na dwoże więcej
    niż
    35 w nocy

    > A czynnik trzeba osobno wtłoczyc?
    > Myslalem ze te gotowe zestawy maja go w sobie.

    ztcw są napełnione i puste, nie wiem czy to tylko oszczędność producenta czy ilość
    czynnika zależy np. od długości rurek

  • 10. Data: 2022-03-09 11:09:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-03-2022 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik a a m...@g...com ...

    > To ty wczesniej prowadziłes podobne januszowe wyliczenia a propos busa
    > i ziemniaków?

    Po jakiego grzyba mu odpowiadasz i wyciągasz innym z kf?
    Przecież i tak nie pojmie co do niego rozmawiasz.

    Dotyczy to odpowiadania zenkom, użytkownikom i tego typu indywiduom również.