  • 101. Data: 2015-08-11 10:27:49
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 10:21:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nagralem dwa filmiki - duzy ruch i ciezko jechac dluzej niz ~2 min rowne
    > 200km/h ale doskonale widac na ekonomizerze spalanie rzedu 8-9l / 100 przy
    > dluzszym odcinku. Dodatkowo zerowalem na kompie srednie spalanie -

    Anyway - 15-16l/100 to on spala z butem w podlodze przy przyspieszaniu
    od 150 do 200 :-)

    Jakbym klime wylaczyl i wyciagnal 4 worki cementu z bagaznika to by pokazalo
    ponizej 8 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2015-08-11 15:20:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >musze czyms zakryc wskazanie przebiegu zeby utrudnic ew. identyfikacje :-)

    mocne

  • 103. Data: 2015-08-12 12:32:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 15:21:17 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > mocne

    A w sumie mi sie nie chce kombinowac :)

    PS. Na pierwszym filmie od polowy dopiero wlaczam tempomat
    PS2. Nie - olej mam w silniku, standardowy pad czujnika poziomu oleju :D

    https://www.youtube.com/watch?v=IekWNPzG3i4
    https://www.youtube.com/watch?v=3n_YeHmSSl8

    To jak @Aleksander? Skrzynki pewnie nie postawisz, bo 8.0 nie pokazalo
    (choc widac wyraznie, ze tyle wlasnie spala na prostym :-) ale daleko do
    deklarowanego przez Ciebie 15-20l / 100, nie ? ;)

    Myjkus - teraz ty jestes na glebie. Buty mi tu czyscic ale juz :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2015-08-19 15:13:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]

    > (choc widac wyraznie, ze tyle wlasnie spala na prostym :-) ale daleko do
    > deklarowanego przez Ciebie 15-20l / 100, nie ? ;)

    Cześć,
    (dopiero wróciłem z urlopu)

    Trochę lipa z tymi filmikami ;) ... miało być endomondo ... albo jakiś GPS.

    Polecam zapoznać się z realnymi danymi na temat spalania - np. tu
    mierzone przy 180km/h (licznikowo pewnie w okolicach 200)

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-stac-cie-n
    a-szybka-jazde-zobacz-jak-rosnie-zuzycie-paliwa/gl3z
    (w skrócie, najbardziej ekonomiczne auto spalało 9.4l przy 180km/h)

    No ale dzięki tak czy siak ;)) ... trochę łamiesz prawa fizyki tym filmikiem,
    bo generalnie opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości... więc skoro przy 100
    pali Ci 4.5l a przy 200 pali 8.0l ... to jest nawet poniżej wzrostu liniowego -
    więc niezły czarodziej jesteś - przy 300 pewnie paliłby 10l ;)))

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 105. Data: 2015-08-19 15:31:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > liniowego -
    > więc niezły czarodziej jesteś - przy 300 pewnie paliłby 10l ;)))

    Skąd (błędne) założenie że całe paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporu
    powietrza?

    Np. u mnie przy włączonej klimie 1,2 litra na godzinę idzie na samo
    utrzymywanie silnika w pracy (alternator, opory pracy, klima itd.)

    czyli dla podanych przez Ciebie wartości przy 100/h z 4,5l. tylko 3,3 idzie
    na pokonanie oporów.
    A dla 200 km/h już 7,4 owszem nie jest to kwadrat (ale nie wszystkie opory
    rosną z kwadratem).

    No i pominąłeś sprawność która nie jest liniowa ale zmienia się wraz ze
    zmiana obrotów silnika.

    Nie twierdzę że wynik pokazany przez Adama jest realny ale Twoja argumenty
    go nie obalają :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2015-08-19 16:10:43
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Skąd (błędne) założenie że całe paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporu
    > powietrza?

    Ale ja takiego założenia nigdzie nie podałem.
    Powiedziałem tylko, że _generalnie_ siła oporu powietrza wzrasta w kwadratem
    prędkości :) (w domyśle i w rzeczywistości ma to dość istotny wpływ na zużycie
    paliwa - ale nie pisałem nigdzie, że zużycie paliwa wzrasta z kwadratem
    prędkości)

> [...]
    > pokonanie oporów.
    > A dla 200 km/h już 7,4 owszem nie jest to kwadrat (ale nie wszystkie opory

    Ależ pełna zgoda.

> [...]
    > obrotów silnika.
    >
    > Nie twierdzę że wynik pokazany przez Adama jest realny ale Twoja argumenty go

    ;)) ciężko obalać coś nierealnego :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 107. Data: 2015-08-19 16:21:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 15:13:31 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Trochę lipa z tymi filmikami ;) ... miało być endomondo ... albo jakiś GPS.

    No juz nie przesadzajmy - nawet jak zamiast 200 byloby 195 to co by to
    zmienilo - na pewno jest DALEEEEEKO do opisywanych tutaj 15-20 :-)

    > Polecam zapoznać się z realnymi danymi na temat spalania - np. tu
    > mierzone przy 180km/h (licznikowo pewnie w okolicach 200)

    Realnie to ja wydaje 5 dych na stacji za zrobienie tej trasy - 11 litrow ON
    za ~146km, wychodzi srednia 7,5 l / 100km, przy czym zdecydowanie wiekszosc
    tej trasy (~125-130km) pokonuje na A4/A1 jadac 140-210km/h :-) Mam udowadniac,
    ze stacja nie zaniza ilosci pokazywanej na dystrybutorze zatankowanego paliwa
    ? ;-) Ja tam raczej wierze, ze w te strone nie oszukuja :-))

> [...]
    > pali Ci 4.5l a przy 200 pali 8.0l ... to jest nawet poniżej wzrostu liniowego -
    > więc niezły czarodziej jesteś - przy 300 pewnie paliłby 10l ;)))

    Jak juz Ergie podkreslil - opory powietrza zaczynaja miec znaczenie w
    spalaniu dopiero przy znacznie wyzszych predkosciach, wiec niejako skala
    od ktorej zaczynasz to liczyc zaczyna sie nie od 0 tylko od znacznie
    wyzszych predkosci. Bo skoro przy 50km/h spalam ~4l/100km to wedlug Twojego
    rozumowania przy 100km/h powinienem spalac z dziesiec albo wiecej, a spalam
    tylko minimalnie wiecej (jakies 4,5-5l/100km) :-)

    Takze zadnej fizyki nie lamie, wszystko sie tutaj zgadza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2015-08-19 16:33:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Adam Sz." wrote in message
    ps.com...

    > Takze zadnej fizyki nie lamie, wszystko sie tutaj zgadza.

    Nie no jasne :)
    Do tego się już przyzwyczailiśmy, że u Ciebie wszystko jest "naj".
    Poczynając od miasteczka, domu... ;) więc naprawdę mnie nie zaskakuje
    w ogóle, że Twój samochód przy 200km/h spala mniej od najbardziej
    ekonomicznych samochodów przy prędkościach niższych (180km/h).

    Ale żeby było uczciwie, nawet jeśli jechałeś z górki i "za plecami"
    innego samochodu i nawet jedynie 180km/h, i nawet jak komputer zaniża
    spalanie (zwykle zaniżają, mój np. ok 0,5-1l /100) to i tak jest to świetny
    wynik ! - więc dzięki za test - jaki do dokładnie silnik jest ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 109. Data: 2015-08-19 16:50:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 16:33:30 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

> [...]
    > w ogóle, że Twój samochód przy 200km/h spala mniej od najbardziej
    > ekonomicznych samochodów przy prędkościach niższych (180km/h).

    Tobie widac nawet video nie wystarczy zeby to udowodnic :-)

    > Ale żeby było uczciwie, nawet jeśli jechałeś z górki i "za plecami"
    > innego samochodu i nawet jedynie 180km/h,

    Przez ~5 minut na tych materialach jechalem 200km/h. Nie pamietam ile
    przejechalem ale chyba licznik zaczal sie od 11, a skonczyl przy ~36km.
    Naprawde myslisz, ze jechalem na tyle innego samochodu i caly czas z
    gorki przez 25km? Nie badz trollem :-)

    > i nawet jak komputer zaniża
    > spalanie (zwykle zaniżają, mój np. ok 0,5-1l /100) to i tak jest to świetny
    > wynik ! - więc dzięki za test - jaki do dokładnie silnik jest ?

    Moze zanizac - pol litra, litr. Wiecej nie ma szans - widze to przy
    placeniu. Jezdze ta trasa raz w tygodniu - tym autem zrobilem ta trase
    jakies 80 razy, prawie zawsze przed wyjazdem tankuje za 50 pln i jak
    wracam to wskazowka jest w tym samym miejscu - czasami na stacji mam juz
    0 paliwa i z takim wskazaniem tez wracam :-)

    To poczciwe E46 (320D) uchodzace zreszta za bardzo aerodynamiczny samochod.
    Wersja po lifcie czyli 150KM. Niedlugo przesiadam sie na E61 R6 benzyna
    to tez moge nakrecic spalanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 110. Data: 2015-08-19 17:04:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Tobie widac nawet video nie wystarczy zeby to udowodnic :-)

    Myślę, że wideo by wystarczyło. Kłopot w tym że to tylko filmik z nagranym
    prędkościomierzem, w ogóle nie widać co i w jakich warunkach jest mierzone.