-
91. Data: 2015-08-11 09:05:01
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-08-11 o 07:41, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:55c918ba$0$4765$6...@n...neostrada
.pl...
>
> W dniu 2015-08-10 o 21:01, Ghost pisze:
>>
>>
>> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:55c87cf7$0$4781$6...@n...neostrada
.pl...
>>
>>>> Opór rośnie 4x więc i moc potrzebna na jego pokonanie także.
>>
>>> Niezupełnie :-)
>
>> Znaczy co niezupełnie?
>
> Cztery razy większa siła na danej drodze to cztery razy większa praca,
> schodzi cztery razy więcej energii. Ale wszystko się odbywa w dwa razy
> krótszym czasie.
Prawda. Moja pomyłka. Jednak to energia jest gromadzona w paliwie a nie
moc, więc dalsze moje wywody są prawidłowe.
--
MN
-
92. Data: 2015-08-11 09:24:10
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 12:29:12 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> Tu nie ma miejsca na zgadywanki i chwalenie się, jak to mało pali mój
> samochód. Każdy pali mniej więcej tyle samo. Tylko jeden kierowca zużywa
> więcej energii do przejechania danego odcinka drogi niż inny.
Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
Diesel, gwoli ścisłości.
L.
-
93. Data: 2015-08-11 09:26:20
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-08-11 o 09:24, Lisciasty pisze:
> W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 12:29:12 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
>> Tu nie ma miejsca na zgadywanki i chwalenie się, jak to mało pali mój
>> samochód. Każdy pali mniej więcej tyle samo. Tylko jeden kierowca zużywa
>> więcej energii do przejechania danego odcinka drogi niż inny.
>
> Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
> pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
> Diesel, gwoli ścisłości.
Nieprawda.
To jest fizycznie niemożliwe.
--
MN
-
94. Data: 2015-08-11 09:33:15
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 09:26:30 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> Nieprawda.
> To jest fizycznie niemożliwe.
Portfel i wskazania komputera mówią co innego niestety.
Dlaczego niby fizycznie niemożliwe? Skody pędzone dieslem,
które mają gabaryty porównywalne, przy stówce palą 5,5 lub mniej.
Pewnie inżyniery w fabryce coś zmaścili, ale niestety ASO twierdzi,
że wszystko jest w porząsiu...
L.
-
95. Data: 2015-08-11 09:47:59
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55c99e92$0$27512$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2015-08-11 o 07:41, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:55c918ba$0$4765$6...@n...neostrada
.pl...
>
> W dniu 2015-08-10 o 21:01, Ghost pisze:
>>
>>
>> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:55c87cf7$0$4781$6...@n...neostrada
.pl...
>>
>>>>> Opór rośnie 4x więc i moc potrzebna na jego pokonanie także.
>>
>>>> Niezupełnie :-)
>
>>> Znaczy co niezupełnie?
>
>> Cztery razy większa siła na danej drodze to cztery razy większa praca,
>> schodzi cztery razy więcej energii. Ale wszystko się odbywa w dwa razy
>> krótszym czasie.
>Prawda. Moja pomyłka. Jednak to energia jest gromadzona w paliwie a nie
>moc, więc dalsze moje wywody są prawidłowe.
Dlatego się aż tak bardzo nie obruszyłem, rozumowanie nie do końca, ale
wnioski właściwe :-)
Oczywiście trzeba uwzględnić też, że sprawność silnika raczej nie rośnie
przy tak dużych prędkościach.
-
96. Data: 2015-08-11 09:50:08
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55c9a391$0$8367$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2015-08-11 o 09:24, Lisciasty pisze:
> W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 12:29:12 UTC+2 użytkownik Marcin N
> napisał:
>>> Tu nie ma miejsca na zgadywanki i chwalenie się, jak to mało pali mój
>>> samochód. Każdy pali mniej więcej tyle samo. Tylko jeden kierowca zużywa
>>> więcej energii do przejechania danego odcinka drogi niż inny.
>
>> Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160
>> km/h
>> pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
>> Diesel, gwoli ścisłości.
>Nieprawda.
>To jest fizycznie niemożliwe.
Po prostu przy "niskich" prędkościach pewnie pluje paliwem przez wydech: 8,2
to jakiś kosmos.
-
97. Data: 2015-08-11 09:55:04
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f80ed9f8-e764-42d2-b435-37f87da0b457@go
oglegroups.com...
>Pewnie inżyniery w fabryce coś zmaścili
Prędzej ASO nie daje rady z diagnoza.
Żonie w ASO Volvo wmawiają, że jeździ zbyt krótkie odcinki i się olej nie
dopala, skutkiem czego raz na rok wizyta celem skasowania błędu. A jeździ
ponad 30 km w jedną stronę :-)
-
98. Data: 2015-08-11 10:08:48
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-08-11 o 09:33, Lisciasty pisze:
> Dlaczego niby fizycznie niemożliwe?
Proponuję przeczytać jakieś opracowanie naukowe. Na przykład to:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
e=web&cd=5&ved=0CD0QFjAEahUKEwj8s6a7wKDHAhUJ_XIKHVQh
BCs&url=http%3A%2F%2Fwww.inference.eng.cam.ac.uk%2Fs
ustainable%2Fbook%2Ftranslate%2Fpolish%2FR_A.pdf&ei=
yKPJVfyvPIn6ywPUwpDYAg&usg=AFQjCNFMdP-INLWZM2EpJp2nB
ljU1iY08g&sig2=yfGTWCTrJ11weY_eiO8Q2A&bvm=bv.9980424
7,d.bGQ&cad=rja
Nie jest długie, ale otwiera oczy na zależności fizyczne.
W skrócie jest tak, jak napisałem wcześniej: energia potrzebna do
utrzymania prędkości rośnie z kwadratem tej prędkości. 160 km/h wymaga
2.56x więcej energii na pokonanie oporów powietrza niż 100 km/h (1.6^2).
Możliwe, że masz niezwykle opływowy samochód (ale nie masz:
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coeffici
ent_of_Drag_List).
--
MN
-
99. Data: 2015-08-11 10:12:30
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-08-11 o 09:24, Lisciasty pisze:
> W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 12:29:12 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
>> Tu nie ma miejsca na zgadywanki i chwalenie się, jak to mało pali mój
>> samochód. Każdy pali mniej więcej tyle samo. Tylko jeden kierowca zużywa
>> więcej energii do przejechania danego odcinka drogi niż inny.
>
> Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
> pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
> Diesel, gwoli ścisłości.
Kiedyś testowo jechałem Yarisem (1.3 benzyna, 87 KM) "o kropelce". 30 km
pokonałem z prędkością 60-80 km/h, zatrzymując się dosłownie 2-3 razy na
skrzyżowaniach. Zużyłem 4.5 l/100 km.
--
MN
-
100. Data: 2015-08-11 10:21:46
Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
Od: "Adam Sz." <a...@g...com>
W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 13:04:52 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
> Tak, to prawda, że 2 skrzynki browca miałby być na zachęte, aby
> Adama skłonić do wykonania testu i obrony swojej tezy.
>
> ... ale co prawda to prawda, miłoby było, gdyby w przypadku przegranego
> zakładu Adam również zrewanżował się skrzynką :) - weź Adaś nie dziaduj ;)...
Ja Cie prosze Ty mi tu nie Adasiuj jak ghoscik - Adas to do mnie mowi moja
mama i zona, nikt wiecej :-)
Nagralem dwa filmiki - duzy ruch i ciezko jechac dluzej niz ~2 min rowne
200km/h ale doskonale widac na ekonomizerze spalanie rzedu 8-9l / 100 przy
dluzszym odcinku. Dodatkowo zerowalem na kompie srednie spalanie -
gdybym utrzymal predkosc jeszcze przez 2-3 min to spadloby w okolice
8.0 :-) Filmy wrzuce pozniej publicznie, musze czyms zakryc wskazanie
przebiegu zeby utrudnic ew. identyfikacje :-)
Oczywiscie calosc testu wykonana na niemieckiej autostradzie bez limitow
predkosci :D
pozdr.
--
Adam Sz.