  • 1. Data: 2013-12-25 11:43:46
    Temat: Lampa UV w lodówce?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Daaawno byla o tym dyskusja, lecz czasy się zmieniły. Czy taka mała
    lampka skutecznie zapobiega rozwojowi syfu na produktach spożywczych?

  • 2. Data: 2013-12-25 12:00:07
    Temat: Re: Lampa UV w lodówce?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 25-12-2013 11:43, Frez pisze:
    > Daaawno byla o tym dyskusja, lecz czasy się zmieniły. Czy taka mała
    > lampka skutecznie zapobiega rozwojowi syfu na produktach spożywczych?

    www.rmf24.pl/nauka/news-ultrafioletowy-przepis-na-sw
    ieze-truskawki,nId,978060

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2013-12-25 20:46:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 grudnia 2013 11:43:46 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:
    > Daaawno byla o tym dyskusja, lecz czasy się zmieniły. Czy taka mała
    >
    > lampka skutecznie zapobiega rozwojowi syfu na produktach spożywczych?

    A po co chcesz trzymać w lodówce coś na czy może się rozwijać syf?

  • 4. Data: 2013-12-25 21:10:18
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 25-12-2013 20:46, Kris pisze:

    > A po co chcesz trzymać w lodówce coś na czy może się rozwijać syf?

    Na wszystkim się rozwija/we wszystkim znajduje się od początku. W
    większości przypadków niegroźny. Ale coś nadpsutego, co jeszcze
    wyglądało dobrze, potrafi ładnie przegonić. Zresztą kliknij sobie w
    link, który wrzuciłem post wyżej, bo o to chyba mniej-więcej chodzi.
    Technologia (i to tania) jest, więc trochę dziwne, że producenci jeszcze
    tego nie wprowadzili. Np. z wyborem, które półki oświetlane, które nie,
    itede.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2013-12-25 22:03:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 grudnia 2013 21:10:18 UTC+1 użytkownik Zakonspirowany napisał:
> [...]
    > Technologia (i to tania) jest, więc trochę dziwne, że producenci jeszcze
    > tego nie wprowadzili. Np. z wyborem, które półki oświetlane, które nie,
    Święta są a Ty Sobie jaja robisz.
    Do żony do sypialni też dopiero po naświetleniu UV wchodzisz;)

  • 6. Data: 2013-12-25 22:21:05
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 25-12-2013 22:03, Kris pisze:
    > Święta są a Ty Sobie jaja robisz.
    > Do żony do sypialni też dopiero po naświetleniu UV wchodzisz;)

    Nie obchodzę świąt i chyba bym musiał zdurnieć do reszty, by się ożenić.
    :) Zresztą moja potencjalnie-ewentualna żona chodzi dopiero do jakiejś
    podstawówki. :]

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2013-12-26 11:03:04
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    > Daaawno byla o tym dyskusja, lecz czasy się zmieniły. Czy taka mała
    > lampka skutecznie zapobiega rozwojowi syfu na produktach spożywczych?

    Polecam ozonator.

  • 8. Data: 2013-12-27 19:05:19
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2013-12-26 11:03, saskatchewan pisze:

    > Polecam ozonator.
    No tak, ale to wielkie skrzynie, a tym bateryjkowym nie wierzę...

  • 9. Data: 2013-12-28 22:24:02
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No tak, ale lampa wydziela energię (ciepło).
    Chcesz podgrzewać lodówkę wewnątrz?
    Ewentualnie zamiast naświetlania wnętrza lodówki wyobrażam sobie stały wymuszony
    przepływ powietrza przez lampę ultrafioletową (coś
    jak przepływ wody w lampach UV do akwariów).
    Oczywiście taki układ tez podgrzewa.
    Ale dość łatwo byłoby zrobić taki "filtr UV" metodą zrób to sam.
    Można pójść krok dalej i zamontować bombę kobaltową ;-)
    Uwaga, specjalny komunikat dla FBI: chodzi o żarcie!

    -----

  • 10. Data: 2013-12-29 09:43:25
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    > No tak, ale to wielkie skrzynie, a tym bateryjkowym nie wierzę...

    Mam od 4-5 lat bateryny .
    Dlatego polecam