  • 1. Data: 2011-09-25 22:05:42
    Temat: Listwa na granicy kafelki-panele - co użyć?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Co mogę użyć do oddzielenia granicy kafelki-panele na długości około 9
    metrów? Kafelki i panele "normalne" jesli chodzi o grubość. Kafelkowanie
    lub panelowanie na całości odpada.

    To "salon" i bedzie czesto gęsto deptany. Widziałem listwę plastikową
    która została urwana poprzez kopnięcie butem więc wole zapytać zanim
    znajde coś innego z czym będa kłopoty.

    Przypuszczam że powinienem się rozglądać za listwami aluminiowymi, ale z
    doświadczeń ktore mam w postaci listw w progach wynika że trzeszczą
    (wchodza pod nią jakieś paprochy) i kolor aluminimu po jakimś czasie
    ściera się. W dodatku mocno odstają. Przy 9 metrach chyba nie da się bez
    jakiegoś łącznika co popsuje estetykę.

    W dodatku ubzduralem sobie 2 zakręty pod kątem 90 stopni. W
    ostateczności mogę się zgodzić na dwa łuki o promieniu ok. 0.5m.

    Czy są jakieś ciekawe rozwiązania które mógłbym obejrzeć i przemyśleć?

  • 2. Data: 2011-09-25 23:37:13
    Temat: Re: Listwa na granicy kafelki-panele - co użyć?
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > mogę się zgodzić na dwa łuki o promieniu ok. 0.5m.
    >
    > Czy są jakieś ciekawe rozwiązania które mógłbym obejrzeć i przemyśleć?

    Jesli myślisz o dylatacji pomiędzy dwoma pokryciami to polecam korek w
    taśmie
    http://tnijurl.com/dylatacja_korkowa/

    U mnie najpierw położono gres a następnie do czoła taśmę korkową którą
    dociśnięto deskami. Po ułożeniu taśma została docięta tak aby tworzyła równą
    powierzchnie z podłogą. Ciężko mi jednak powiedzieć jak to może się
    zachowywać z panelami które generalnie nie są klejone do podłoża.

    Sam kiedyś mieszkałem z listwa pomiędzy panelami i wiem jak to jest
    upierdliwe.

    Nie polecam korka w płynie gdyż po zastygnięciu jest chropowaty i mocno
    zbiera bród. Taśma jest twarda i po dokładnym przycięciu ma gładką
    powierzchnie. Problemem może być oczywiście kolor posadzki do którego może
    nie pasować kolor korka. Zaletą jest natomiast to że bez problemu można taki
    korek kłaśc na wszystkie owalne połączenia.

  • 3. Data: 2011-09-26 18:26:30
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > mogę się zgodzić na dwa łuki o promieniu ok. 0.5m.
    >
    > Czy są jakieś ciekawe rozwiązania które mógłbym obejrzeć i przemyśleć?

    No cóż, listwy dylatacyjne kończą się chyba na długości 2,7 metra. Zobacz
    ofertę Effector. Mam taką właśnie aluminiową listwę (2,6 m) pomiędzy kuchnią
    i salonem. Jest płaska (2 mm), mocowana na aluminiowej listwie bazowej.
    Po 2,5 roku używania stwierdzam, że nic nie trzeszczy, nie luzuje się, nie
    ma śladów wytarcia koloru. Łączenia listew możesz zrobić na listwie bazowej
    i będzie idealnie równo.
    Podobne listwy miałem w mieszkaniu - wytrzymały 7 lat w bardzo dobrym
    stanie.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2011-09-27 15:04:04
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2011-09-26 20:26, Druid29 pisze:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wstaw pomiędzy kafelki a panele pasek z korka o szerokości ok.1 cm
    Oczywiście zakładając że poziomy są takie same (bez uskoku).

  • 5. Data: 2011-09-27 17:37:04
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Damian G." <d...@u...com> napisał w wiadomości

    > Wstaw pomiędzy kafelki a panele pasek z korka o szerokości ok.1 cm
    > Oczywiście zakładając że poziomy są takie same (bez uskoku).

    Panele to podłoga pływająca, a korek nie służy do mocowania ich do podłoża
    :)

    Pozdrawiam,
    Druid29