  • 1. Data: 2011-09-26 05:04:43
    Temat: kupno bliźniaka - jakie zadać pytania właścicielowi
    Od: "yh" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    planuje kupno bliźniaka,
    stan deweloperski dodatkowo jest piec gazowy dwufunkcyjny i zamontowane
    grzejniki,
    na części działki stoi woda po obfitych opadach deszczu -trzeba podwyzszyc,
    jeden z pokoi jest nad garażem
    bliźniak wybudowano kilkanascie lat temu a sprzedawanych jest teraz,
    układ stron swiata jest niekorzystny
    układ pomieśzczeń także jest opytymalny

    jakie zadać pytania sprzedającemu - moze dorzucicie cos ciekawego

    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2011-09-26 06:53:37
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.09.2011 07:04, yh pisze:
> [...]
    > układ stron swiata jest niekorzystny
    > układ pomieśzczeń także jest opytymalny
    >
    > jakie zadać pytania sprzedającemu - moze dorzucicie cos ciekawego

    Znaczy od tych kilkunastu lat stał w stanie developerskim?
    Zapytaj jak zimował? Jaka była temperatura wewnątrz i jakie były
    rachunki za gaz, najlepiej jak byś je zobaczył.
    Ogólnie, to jak Ci się podoba i nie jest to ruina, to się tu nie dopytuj
    o szczegóły bo się tylko załamiesz. Ludzie co się "znają" na budowlance
    i pilnują swojej budowy cały czas, mają domy spieprzone. Więc nie ma co
    liczyć na to że ten bliźniak jest wybudowany zgodnie z jakimiś
    standardami. Po prostu lepiej nie wiedzieć co może być spieprzone.
    Dowiedz się ile trzeba płacić za ogrzewanie i to zaakceptuj, albo nie.
    Zobacz jaka jest instalacja elektryczna, ale powinny już być 3 przewody
    wszędzie.
    Dowiedz się jakie są warstwy na dachu i na ścianach, to żeby z grubsza
    wiedzieć w co się pakujesz..

  • 3. Data: 2011-09-26 07:40:45
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > wszędzie.
    > Dowiedz się jakie są warstwy na dachu i na ścianach, to żeby z grubsza

    odbiegając troszkę od tematu, to po doświadczeniach z własnej budowy chyba
    bym się nie odważył kupić domu,
    a kiedyś brałem to pod uwagę, za dużo by kosztowały remonty i poprawki.

    Na pewno więcej niż postawienie nowego :)

  • 4. Data: 2011-09-26 15:13:33
    Od: "ft" <x...@W...gazeta.pl>

    a czy pokój nad garażem - raczej nieogrzewanym i ciemnym ma sens? bo garderoba
    juz jest a tu wychodzi kandydat na garderobe nr 2

    pozdr

  • 5. Data: 2011-09-26 16:56:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-26 17:13, ft wrote:
    > a czy pokój nad garażem - raczej nieogrzewanym i ciemnym ma sens?

    Ja sobie robie warsztat w takim pokoju. Dostep do zasilania 3f,
    kompresor w garażu, osobny odpływ wody, grubsze ściany do reszty domu,
    własny stryszek. Same plusy na miejsce odosobnienia hobbystycznego ;).

  • 6. Data: 2011-09-26 17:09:58
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ft napisał:
    > a czy pokój nad garażem - raczej nieogrzewanym i ciemnym ma sens? bo garderoba
    > juz jest a tu wychodzi kandydat na garderobe nr 2

    Ja mam nad garażem dwa pokoje - obydwa ogrzewane i... nie zauważam
    żadnych problemów.
    Garaż u mnie jest w zasadzie tylko dogrzewany - sąsiedztwo kotłowni - i
    w największe mrozy na zew, tam utrzymuje się min +10 stC. Nie odczuwam
    dyskomfortu w pokojach nad garażem, a są to nasze domowe biura, zatem
    przesiadujemy tam godzinami.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-09-26 18:35:57
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2011, 07:04:43 UTC+2 użytkownik yh napisał:
    > Witam
    >
    > planuje kupno bli�niaka,
    > stan deweloperski dodatkowo jest piec gazowy dwufunkcyjny i zamontowane
    > grzejniki,
    > na cz�ci dzia�ki stoi woda po obfitych opadach deszczu -trzeba podwyzszyc,
    > jeden z pokoi jest nad gara�em
    > bli�niak wybudowano kilkanascie lat temu a sprzedawanych jest teraz,
    > uk�ad stron swiata jest niekorzystny
    > uk�ad pomie�zcze� tak�e jest opytymalny
    >
    > jakie zada� pytania sprzedaj�cemu - moze dorzucicie cos ciekawego

    Ja sie zdecydowalem na taki deal, moj dom stal ~15 lat w stanie zblizonym do tego co
    opisujesz.
    Wazne pytania:
    Jak sa zbudowane sciany i dach?(ja mialem 3w, dorzucilem styro i jest super)
    Stan okien (ja nie mialem nad czym sie zastanawiac, wymienilem)
    Rury (zakryte, plastki, grubosc)
    Wentylacja (czy jest w kazdym pomieszczeniu)

    Wszystko powyzsze moze sluzyc - zbiciu ceny bo wszystko we w miare okreslonym koszcie
    mozna naprawic.

    --
    ZZ@private