  • 1. Data: 2010-04-08 08:58:09
    Temat: Magnolia - umarła :(
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    W zeszlym roku w marcu kupilem w Leroy magnolie.
    Przez ten rok nie wypuscila ani jednego pedu.

    W koncu nabralem podejrzen co do jej kondycji. Dzisiaj
    rano zrobilem obdukcje i w efekcie wyciagnalem ja tak jak wlozylem
    - byla martwa, uschła :(

    I moje pytanie brzmi: po zasadzeniu magnoli w ciagu jakiego
    czasu powinienem widziec pierwsze efekty? (na jesien?)
    Jak dlugo sie ukorzenia? I co moglem zrobic zle? (zmarzla?)

    W kwietniu moge smialo sadzic to drzewko ?

  • 2. Data: 2010-04-08 09:32:05
    Temat: Re: Magnolia - umarła :(
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak dlugo sie ukorzenia? I co moglem zrobic zle? (zmarzla?)
    >
    > W kwietniu moge smialo sadzic to drzewko ?

    Rośliny kupowane w pojemnikach można sadziś cały rok. Najlepiej kup w
    pojemniku, jak będzie widać liście i posadź. Masz wtedy pewność że nie jest
    podmarźnięte. Na pierwszą zimę po posadzeniu trzeba okryć, nawet obsypać
    nasadę ziemią - jak róże.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2010-04-08 16:10:05
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Rośliny kupowane w pojemnikach można sadziś cały rok.

    ??? przy minus 25 stopni C w środku zimy też można?
    Czy tylko w sezonie po ostatnich tęgich mrozach do kolejnych mrozów?

    Pozdrawiam wygodnie
    skryba

  • 4. Data: 2010-04-08 19:03:16
    Od: esony <e...@g...com>

    On Apr 8, 6:10 pm, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote:

    > ??? przy minus 25 stopni C w środku zimy też można?
    > Czy tylko w sezonie po ostatnich tęgich mrozach do kolejnych mrozów?
    >
    > Pozdrawiam wygodnie
    >    skryba

    jak wbijesz łopatę i wykopiesz odpowienio duzy dołek ...:-))))

  • 5. Data: 2010-04-29 16:32:10
    Od: "Viena" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
    >W zeszlym roku w marcu kupilem w Leroy magnolie.
    > Przez ten rok nie wypuscila ani jednego pedu.

    U mnie na działce rośnie różowa magnolia "Susane". Kiedy posadziliśmy ją do
    ziemi to przez kilka lat "stała w miejscu", nie kwitła i zawsze tej samej
    wielkości. Wypuszczała liście, ale nic nie rosła. Myśleliśmy, że może rośnie
    w przeciągu i chcieliśmy ją przesadzić. Ciągle jednak dostawała kolejną
    szansę i tak minęły 3-4 lata. Po tym czasie magnolia jakby odbiła się od
    ziemi i fantastycznie zaczęła piąć się w górę. Obecnie, po ok.10 latach jest
    to piękne drzewko, bardzo ładnie się rozrasta i osiąga wzrost ok. 3m.
    Dodam jeszcze, że jak była kupiona to co roku na zimę obsypywaliśmy nasadę
    ziemią, okrywana w całości nie była. Jedyna wada tej odmiany magnolii jest
    taka, że kwiaty po rozkwitnięciu jakby brązowieją. W sumie drzewko jest
    okazałe, więc to chyba nie jest choroba. Może słońce ją tak spala.
    Pozdrawiam. Viena

  • 6. Data: 2010-04-30 01:21:10
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 4/29/2010 12:32 PM, Viena wrote:

    > Jedyna wada tej odmiany magnolii jest
    > taka, że kwiaty po rozkwitnięciu jakby brązowieją.

    Lekkie przymrozki? Kwiaty magnolii bywają bardzo wrażliwe na mróz.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 7. Data: 2010-05-04 05:45:00
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Misiurewicz"
    > Lekkie przymrozki? Kwiaty magnolii bywają bardzo wrażliwe na mróz.

    Tak, to będą przyrozki. Noce teraz są zimne. Chociaż w tym roku wyjątkowo
    mało jest brązowych płatków. Dzielna magnolia:)
    Pozdrawiam. Viena