  • 11. Data: 2011-11-14 08:31:56
    Temat: Re: Mikrowentylacja to zło ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > I jeszcze jedno Kaszpir. Jak masz w łazience zainstalowany wentylator
    > wyciągowy w kanale wentylacyjnym, to proponowałbym go załączać ze dwa-
    > trzy razy dziennie na godzinkę i jednocześnie zostawiać uchylone drzwi
    > do tych najwilgotniejszych pomieszczeń i tam rozszczelniać okna. Niech
    > sobie to powietrze wędruje i uchodzi na zewnątrz. Wiąże się to ze
    > zwiększoną ilością opału, ale uważam, że pierwszy sezon grzewczy to
    > jeszcze koszty budowy.
    >
    > Ja już widzę, że u mnie teraz - w drugim sezonie - schodzi blisko o 50
    > proc mniej tego, co schodziło w ub roku.

    W łazience nie mam wentylatora ale musze zamontowac bo mam ciąg
    wsteczny. Na razie zamontowałem zawór zwrotny aby wpadające powietrze
    mi nie wychładzało łazienki (ale wentylator muszę wbudować) bo
    niestety wentylacja w łazience (poprzez grzybek w dachówce) to
    porażka ...
    Inne kratki wentylacyjne działają znakomicie ...

    Na razie mam poroszczelniane okna w całym domu. Najmocniej w
    sypialniach.

    Jest dużo lepsze powietrze w domu. temperatura delikatnie spadła , ale
    bez tragedii ale za to jest trochę mniejsza wilgotnośc i dużo dużo
    świeżego powietrza ...

  • 12. Data: 2011-11-15 11:11:06
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2011-11-10 07:40, /// Kaszpir /// pisze:
    > Pisze on aby nie używać mikrorozszczelniania okien bo ochładza to
    > ścianę i wprowadza wilgoć która prowadzi powstania w pomieszczeniu
    > pleśni i grzyba ...
    W przypadku rozszczelnienie, zimne powietrze hulając po obwodzie
    ochładza ramę i ciepłą ścianę powoduje powstawanie wilgoci
    > Przecież nawiewnik to dziura w oknie ...
    przez którą wpada powietrze nie na ciepłą powierzchnię tylko w "kubaturę"
    Pdr. M