  • 1. Data: 2011-11-10 08:08:13
    Temat: piec typu koza a wygrzewanie podłogówki
    Od: quent <x...@x...com>

    Za jakieś 20 dni do mojego domku popłynie gaz... w końcu...
    Będę mógł zacząć wygrzewać posadzki - ogrzewanie podłogowe. To będzie
    pierwsze uruchomienie systemu. Dom, wiadomo, zimy, nowy, nigdy nie
    grzany, więc i gazu spodziewam się, że pójdzie masa.

    Jak myślicie, czy dobrym pomysłem jest, na kilka dni przed uruchomieniem
    kotła gazowego, uruchomić kozę? Na allegro są takie za 200zł, stal +
    żeliwny ruszt.
    Za dodmem pod zadaszeniem mam sporo łat z budowy, różnych desek ale też
    płyty osb w kawałkach, resztki desek podbitkowych pomalowanych farbą
    impregnującą (można to palić?) także jakaś tam energia w ściany by
    weszła i może tego gazu finalnie zużyłbym mniej.

    Co Wy na to? Czy taka koza
    http://allegro.pl/piec-piecyk-koza-cegla-szamotowa-7
    szt-duzy-kurier-i1925511858.html
    dała by radę ogrzać 130m2?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-11-10 08:44:36
    Temat: Re: piec typu koza a wygrzewanie podłogówki
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    > pierwsze uruchomienie systemu. Dom, wiadomo, zimy, nowy, nigdy nie grzany,
    > więc i gazu spodziewam się, że pójdzie masa.

    IMHO nie warto.
    A palac smieciami z budowy bedziesz marnowal czas
    na stanie przy kozie i wrzucanie ich.
    Drewno z budowy szybko sie spali,
    ciepla bedzie na chwile, lub wogole...........

    Pytanie jest takie czy nie obawiasz sie ewentualnego
    zamarzniecia podlogowki w ciagu tych 20 dni ?
    Raczej nie powinno sie nic stac....

    Odczekaj 20dni.

    Jesli jest wszedzie podlogowka i dom ocieplony
    to gazu nie zuzyjesz kosmicznych ilosci.

    Adams

  • 3. Data: 2011-11-10 08:46:08
    Temat: Re: piec typu koza a wygrzewanie pod?og?wki
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 09:44, Adams pisze:
> [...]
    >
    > Odczekaj 20dni.
    >
    > Jesli jest wszedzie podlogowka i dom ocieplony
    > to gazu nie zuzyjesz kosmicznych ilosci.

    Póki co nie mam w podłogówce tylko powietrze.
    Bałem się testować wodą właśnie ze względu na ryzyko mrozów.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-11-10 12:48:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 09:08:13 +0100, quent napisał(a):

    (...)

    Samego pomyslu nie oceniam, ale mialem taki piecyk na budowie i nie
    polecam. Ciepla to dawalo tyle co nic, a po dwoch tygodniach palenia
    nadawalo sie do wyrzucenia (powykrecane drzwiczki, wypalone blachy
    trzymajace szamot na miejscu itp).
    A stalopalnosc to jakies 2 godziny, czyli stoisz i dokladasz :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-11-10 13:17:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-10 13:48, Maciek pisze:
> [...]
    > trzymajace szamot na miejscu itp).
    > A stalopalnosc to jakies 2 godziny, czyli stoisz i dokladasz :)

    Hmm. są jeszcze takie, żeliwne...
    http://allegro.pl/piec-piecyk-koza-kominek-zeliwny-k
    arlik-atest-i1912336762.html

    No nic, chyba się skuszę jednak na ten żeliwny.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2011-11-10 13:22:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 14:17:09 +0100, quent napisał(a):

    > No nic, chyba się skuszę jednak na ten żeliwny.

    Ten kanciasty jest z zeliwa, a ten okragly z grubej rury stalowej, zeliwna
    ma fajerke, drzwiczki i ruszt :)

    Upewnij sie, ze mozna w nim palic weglem, to moze to bedzie mialo sens.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2011-11-10 13:29:14
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Hmm. są jeszcze takie, żeliwne...
    > http://allegro.pl/piec-piecyk-koza-kominek-zeliwny-k
    arlik-atest-i1912336762.html

    > No nic, chyba się skuszę jednak na ten żeliwny.

    Kup dwa - jeden na parte a drugie na pietro :D

    Daj se spokoj, serio :D

    Jesli juz to
    kup wklad kominkowy i w tym pal - oczywiscie jesli
    planujesz kominek.

    pozdrawiam
    Adams
    PS. Mam do zbycia koze, odbior Katowice.

  • 8. Data: 2011-11-10 13:33:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Hmm. są jeszcze takie, żeliwne...
    >http://allegro.pl/piec-piecyk-koza-kominek-zeliwny-
    karlik-atest-i1912336762.html

    >No nic, chyba się skuszę jednak na ten żeliwny.

    Kup żeliwny i worek koksu
    http://allegro.pl/piec-koza-karlik-piecyk-zeliwny-i1
    903339287.html

    Ja mam podobny jak ten na powyższym linku(ja akurat kupiłem z jednostki
    wojskowej). Jak masz w pobliżu jednostkę wojskową i jakiegoś znajomego to
    popytaj albo Tobie pożyczą na tydzień albo kupisz za dobra flachę.
    Jak dobrze w tym napalisz to spokojnie ogrzejesz te swoje 135 metrów. Tylko
    pamiętaj aby mieć jak najdłuższą rurę od piecyka do komina. Może być stara
    rura spustowa od rynien. Taka rura oddaje więcej ciepła jak cały piecyk.
    Drewnem będzie trochę uciążliwe bo musisz pociąć na krótkie kawałki i często
    dokładać, ale jak kupisz worek koksu czy chociaż węgla to spokojnie
    nagrzejesz te 135 m kw
    Ja tym grzałem w trakcie budowy był to luty lub marzec jak mi tynki schły- i
    dał rade. A teraz wykorzystuje go do przydomowej wędzarni. Kupiony jak wyżej
    napisałem z jednostki wojskowej za flaszkę.

  • 9. Data: 2011-11-10 15:41:51
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    Witam.
    > Ja tym grzałem w trakcie budowy był to luty lub marzec jak mi tynki schły-
    > i dał rade.

    No tak, jak beda temperatury takie jak w lutym czy w marcu to sie zgodze,
    ale teraz to zwykle "widziwianie".
    Jak bedzie kilka nocy po minus 10 to niech pali.
    Teraz bedzie grzal 19 dni a ostatniego dnia nie napali bo bedzie po
    andrzejkach
    i caly sens ogrzewania kozą szlag trafi :)

    Adams

  • 10. Data: 2011-11-10 18:44:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 10 Lis, 09:46, quent <x...@x...com> wrote:

    > Póki co nie mam w podłogówce tylko powietrze.
    > Bałem się testować wodą właśnie ze względu na ryzyko mrozów.
    >
    > --
    > Pozdr.
    > Qwww.elipsa.info

    Ja testowalem, a potem wydmuchalem wode przy pomocy kompresora.