  • 1. Data: 2011-04-09 20:08:37
    Temat: Młotowiertarka dla amatora
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Witam,

    Chcę zakupić młotowiertarkę do prac domowych. Będzie używana raczej
    amatorsko, choć w niedalekiej przyszłości mam zamiar trochę więcej ją
    eksploatować do prostszych prac na budowie, jakie mogę zrobić sam (czyli
    jakieś puszki w BK, coś przewiercić w betonie itp.).

    Wiem, że sensowne narzędzia to Bosh niebieski czy Makita, ale przy moim
    założonym użytkowaniu mają niezbyt atrakcyjną cenę:)

    Wstępnie wybrałem:
    BLACK&DECKER KD975
    SKIL 1758
    SKIL 1765

    która z tych,czy może jakaś inna w cenie około 300 zł (Allegro)? Zależy mi
    na udarze pneumatycznym bo czasem trzeba obrazek do wielkiej płyty
    przytwierdzić. Rozważałem używkę, ale to duża niewiadoma, więc interesuje
    mnie produkt z gwarancją.

    Piotrek

  • 2. Data: 2011-04-09 21:06:42
    Temat: Re: Młotowiertarka dla amatora
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Piotr D." <p...@z...to> wrote:
> [...]
    > na udarze pneumatycznym bo czasem trzeba obrazek do wielkiej płyty
    > przytwierdzić. Rozważałem używkę, ale to duża niewiadoma, więc interesuje

    Idź do marketu i kup młotowiertarkę bardzo podobną do takiej:
    http://allegro.pl/mlot-udarowy-eurotec-1550w-mlotowi
    ertarka-wiertla-i1553011650.html
    Parametry mają różne, ale wyglądają wszystkie identycznie.
    Ja swoją kupiłem za 129zł w biedronce. Wytrzymała szalowanie schodów (było
    trochę wiercenia), elektrykę w całym domu (w tym puszki), ścianki działowe z GK
    i zabudowę poddasza. Zrypała się po ok. 2 latach właśnie na poddaszu. Za 135zł
    kupiłem następną i ta od 2 lat działa. Skil i blackdecker będą niewiele lepsze
    (o ile w ogóle) a 2 razy droższe. Moim zdaniem - nie warto.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-04-10 06:36:29
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Sat, 9 Apr 2011 23:06:42 +0200, Bartek napisał(a):

    > kupiłem następną i ta od 2 lat działa. Skil i blackdecker będą niewiele lepsze
    > (o ile w ogóle) a 2 razy droższe. Moim zdaniem - nie warto.

    I właśnie nie wie czy brać coś najtańszego z założeniem, że jak padnie to
    się kupi drugą czy coś choć trochę lepszego z mniejszą ilością plastiku w
    środku. Te ecoteki i einhelle są raczej niezbyt pochlebnie opisywane. Już
    się wyleczyłem z kupowania tanich śrubokrętów, co się na pierwszym lepszym
    wkręcie gną i ścierają i nic tak mnie nie trafia jak mam coś zrobić a nie
    mam narzędzia (zwykle wtedy czasu nie ma, sklep zamknięty itd.).

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-04-10 06:46:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr D. napisał:
> [...]
    > wkręcie gną i ścierają i nic tak mnie nie trafia jak mam coś zrobić a nie
    > mam narzędzia (zwykle wtedy czasu nie ma, sklep zamknięty itd.).

    Ja kiedyś miałem ten sam problem i...
    Przeglądałem allegro w poszukiwaniu tzw 'okazji' :-).

    Znalazłem. za 450 zł kupiłem średniej wielkości młotowiertarkę metabo.
    Koleś dostał w prezencie i nie była mu potrzebna. Działa do dziś, a jak
    się fahofcom sprzęt na mojej budowie sp...ył i pożyczyli moją, to z
    reguły mawiali, że ta 'ich' jest raczej do patrzenia w porównaniu z moją
    :-))).
    Sprzęt był nóweczka, nieużywany.
    Teraz przy drobnych pracach, których jeszcze jest i będzie ciągle
    trochę, jest 'jak znalazł'.

    'Okazje' się zdarzają - taka sama w sklepie kosztowała wtedy ok 650 -
    700 PLN.

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-04-10 06:51:17
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 08:46:14 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Znalazłem. za 450 zł kupiłem średniej wielkości młotowiertarkę metabo.
    > Koleś dostał w prezencie i nie była mu potrzebna. Działa do dziś, a jak

    Ha to Twoją opinię czytałem w takim razie wczoraj. Nie pamiętam gdzie, czy
    na forum muratora czy na newsach, bo przerzuciłem tego trochę, w każdym
    razie pamiętam tego posta:)

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-04-10 08:31:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 08:36, Piotr D. <p...@z...to> wrote:

    > rodku. Te ecoteki i einhelle s raczej niezbyt pochlebnie opisywane.  Ju

    Kup na allegro niebieskiego einhella za ~200-250 pln. Moj przezyl
    niewiarygodnie wiele i dalej ma sie znakomicie! W miedzyczasie kupilem
    DeWalta za 700 pln bo myslalem ze einhell padl na amen ale
    wyszlifowali mi komutator, zalozyli nowe szczoty i za 30 pln sprzet
    chodzi dalej jak noweczka ;) DeWalt w miedzyczasie zdarzyl zaliczyc
    serwis i wymiane calego silnika na gwarancji - zjaral sie...
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-10 12:30:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Piotr D." <p...@z...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > wkręcie gną i ścierają i nic tak mnie nie trafia jak mam coś zrobić a nie
    > mam narzędzia (zwykle wtedy czasu nie ma, sklep zamknięty itd.).

    Takich wiertarek używam w firmie dając je ludziom których kultura techniczna
    nie pozwala na powierzenie im makity. Pracują po 4 lata i jeżeli nie trzyma
    się ich w wodzie mogą być naprawdę długowieczne. Jako producenta mogę
    polecić nutool a najkorzystniej kupić w castoramie pod marką handy power. Te
    młotowiertarki oczywiście nie mogą być porównywane pod kątem wydajności z
    narzędziami linii profesjonalnych, ale w przypadku porównania np z zielonym
    boschem, skillem czy mcallisterem nie widzę sensu kilkukrotnego przepłacania
    za te drugie. Słabym punktem tych maszyn są wyłączniki - w przypadku
    uszkodzenia kupno nowego wyłącznika to ok. 20 zł. Wybierając można zwrócić
    uwagę aby kupić model z blokadą dłuta podczas kucia- nutoole z castoramy
    mają taką blokadę. Jednakowoż mam też dwie takie maszyny bez blokady dłuta i
    zasadniczo nie przeszkadza to w niczym

  • 8. Data: 2011-04-10 13:04:38
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Do amatorskiego używania nie ma co inwestować kasy w sprzęt typu Makita.
    Ja kupiłem wynalazek pod marką Renner za 99 zł i jedyne, co mogę
    negatywnego powiedzieć, to tyle, że kilka śrubek obudowy odkręca się
    samoczynnie od wstrząsów i trzeba co jakiś czas dokręcac, ale działa
    bezproblemowo.
    Jacek

  • 9. Data: 2011-04-10 16:20:01
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "PiotrD." napisał w wiadomości grup
    et...

    Wstępnie wybrałem:
    BLACK&DECKER KD975
    SKIL 1758
    SKIL 1765

    Odpuść sobie powyższe. Po co płacić za 'markę" do amatorskich robót. Kup z
    marketu coś za 120-150 zł jakby coś się stało(a raczej się nie stanie) to w
    ciągu dwóch lat na podstawie paragonu wymienią tobie na nowe.

  • 10. Data: 2011-04-10 18:14:02
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 01:31:00 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Kup na allegro niebieskiego einhella za ~200-250 pln. Moj przezyl

    Zatem postanowione, zobaczymy jak się będzie taki sprzęt sprawował.
    Dzięki wszystkim za rady!

    Piotrek