  • 1. Data: 2010-11-11 18:42:51
    Temat: Mocowanie kabli podlogowki
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Bede musial o ok. 8 mm miejscowo podniesc wylewke. Chcialbym ww mase
    samopoziomujaca zatopic maty grzejne a miejscami tylko kabel. Czy
    mozxna to mocowac do silikonem na goraco?

    KADAR

  • 2. Data: 2010-11-11 19:34:42
    Temat: Re: Mocowanie kabli podlogowki
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Bede musial o ok. 8 mm miejscowo podniesc wylewke. Chcialbym ww mase
    > samopoziomujaca zatopic maty grzejne a miejscami tylko kabel. Czy
    > mozxna to mocowac do silikonem na goraco?

    Silikon jest kwasny. Jezeli nie zje otoczki kabla, to mozna.
    Przeciez to tylko na chwile, dopoki nie zaleje tego beton.

    Ale kable grzejne typowo powinny miec 7-10 cm betonu nad soba, inaczej
    podloga nie nagrzeje sie rownomiernie - beda cieple paski i zimne pasy.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 3. Data: 2010-11-11 19:47:56
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online

    Czesc
    Nie wchodzilem w szczegoly ale dokladnie chodzi o maty grzejne.
    Dotakowo beda miejsca, w ktorych odlacze kabel od maty i chce puscic
    go po lini, tak wychodzi z podzialu powierzchni. Podobno maty nie chca
    sie trzymac jesli zalewa sie je masa samopoziomujaca - ktos wczesniej
    mial takie doswiadczenia. dlatego kombunuje jak to przymocowac do
    podloza zeby sie trzymalo i zebym mogl spokojnie na to wylac
    samopoziomujaca.
    Maty nie maja duzej mocy (150W) wiec nie moze byc zbyt grubo. Na
    wierzch idzie gres.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-11-11 20:22:43
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > mozxna to mocowac do silikonem na goraco?

    Mozna. A nawet trzeba. Klejem na goraco (to nie jest silikon), klejem do
    plytek, czymkolwiek, czym da sie toto wstepnie polapac, inaczej bedzie
    tragedia przy wylewaniu wylewki.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-11 20:45:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
    > Bede musial o ok. 8 mm miejscowo podniesc wylewke. Chcialbym ww mase
    > samopoziomujaca zatopic maty grzejne a miejscami tylko kabel. Czy
    > mozxna to mocowac do silikonem na goraco?

    a czemu nie dasz ich w warstwie kleju do plytek?

  • 6. Data: 2010-11-12 08:37:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-11-2010 o 20:47:56 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > mial takie doswiadczenia. dlatego kombunuje jak to przymocowac do
    > podloza zeby sie trzymalo i zebym mogl spokojnie na to wylac
    No to jak już tutaj ktoś radził, najlepiej dzień, dwa wcześniej klejem do
    płytek
    przykleić matę, zamazać, tak aby potem przy wylewce nie wypłyneła.
    Tanio i szybko.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-11-12 09:11:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > a czemu nie dasz ich w warstwie kleju do plytek?

    Dobre pytanie.
    Poniewaz musze podniesc o ok. 8 mm pozim podlogi (wyrownywanie do
    parkietu) to musz i tak wylac jakas mase samopoziomujaca. Gdybym
    chcial to wszystko wyrownymac klejem to:
    - byloby tego duzo
    - a jak jest czegos za duzo to latwiej zle ulozyc (wole troche dolozyc
    do samopoziomujacej i miec rowno polozony gres)
    Fachowiec od mat zasugeerowal zeby tak zrobic ze wzgeldu na proste
    zabezpieczenie, jesli w trakcie ukladania gresu beda przeczysczac fugi
    a byc moze trzeba bedzie nawet poskrobac a podspodem beda kable to
    latwo mozna je uszkodzic (argument brzmi sensownie). Jesli przy
    wylewaniu masy samopoziomujacej zatopie maty to mam wieksze
    zabezpieczenie przed ewentualnymi uszkodzeniami. Zdarza sie sie ze
    trzeba czasami zerwac plytke i ja jeszcze raz ulozyc a to juz masakra
    dla kabli (doswiadczenia znajomego). Poniewaz grubosc masy nie jest
    znaczaca wiec nie bedzie wplywala na efekt grzania.
    Tak sobie wykombinowalem, chce sie upewnic, ze dobrze.

    KADAR

  • 8. Data: 2010-11-12 10:15:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:

> [...]
    > znaczaca wiec nie bedzie wplywala na efekt grzania.
    > Tak sobie wykombinowalem, chce sie upewnic, ze dobrze.

    moze zatrudnij fachowców do ukladania plytek :)

    nie beda skrobac spoin, nie be odrywac przyklejonych plytek itd... :)

  • 9. Data: 2010-11-12 10:36:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > moze zatrudnij fachowców do ukladania plytek :)
    >
    > nie beda skrobac spoin, nie be odrywac przyklejonych plytek itd...  :)

    Tak tez bedzie ale nie chcialbym zaczynac dyskusji na temat
    fachowców :-)

    KADAR