  • 1. Data: 2010-11-11 12:47:55
    Temat: Re: Tynki, wylewki, regipsy - kolejność
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marras" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > murowanych i budowę ścianek działowych z KG.
    >
    > Wg teorii najpierw powinno się tynkować, a następnie wylewki.
    > Po tych pracach można zacząć działać z suchą zabudową - sufit podwieszany
    > i ścianki działowe.
    >
    > Jednak w tej sytuacji nie wiem jak potem połączyć wytynkowane na gotowo
    > ściany ze ściankami KG.
    >
    > Może jednak w tej sytuacji warto zacząć inaczej? Tzn:
    > 1. Wylewki + CO
    > 2. Ściany i sufit KG + instalacja elektryczna
    > 3. Tynki wewnętrzne
    >
    > Ściany murowane mam z Silki i Ytonga, więc są równe i nie trzeba nakładać

    Ja robiłem wg teorii: najpierw tynki, pół roku później wylewki, po 2
    miesiącach rozpocząłem suchą zabudowę. Najpierw wełna, potem ściany
    działowe, na końcu sufity i skosy. Szpachlowałem dopiero po pół roku, gdy
    wszystko porządnie wyschło.
    Połączenia G-K ze ścianami murowanymi, robiłem "na ślizg". Przed położeniem
    płyt okleiłem taśmą ściany murowane tuż przy profilach, potem płyty,
    szpachlowanie, odcinałem taśmę ze ściany, następnie akryl w róg.
    Prace zakończyłem w grudniu. Po 1 sezonie grzewczym, pół roku mieszkania,
    nie widać żadnych pęknięć.

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-11 21:18:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marras" <m...@g...pl> wrote:

    > Coś nie bardzo rozumiem. Jaką taśmą okleiłeś ścianę murowaną?
    > Fizeliną, zbrojącą czy poprostu malarską, aby się nie brudziła?

    Poszukaj w sieci informacji o połączeniu ślizgowym.
    Ja uzywałem szarej taśmy do pakowania. Chodzi o to, żeby zrobić dylatację
    pomiędzy ścianą murowaną a płytą G-K.
    Pewne ruchy nowego budynku, więźby są nieuniknione. Jeśli przykleisz obudowę
    G-K do ściany, to zapewne gdzieś pojawi się pęknięcie. Jeśli zrobisz
    dylatację - pęknięcie pojawi się tam gdzie chcesz, czyli idealnie na styku
    taśmy oddzielającej i płyty G-K. Pęknięcie będzie jak włos - niemal
    niewidoczne.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-11-12 08:33:31
    Temat: Re: Tynki, wylewki, regipsy - kolejno?ae
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-11-2010 o 22:18:40 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Poszukaj w sieci informacji o po??czeniu ?lizgowym.
    > Ja uzywa?em szarej ta?my do pakowania. Chodzi o to, ?eby zrobiae dylatacje
    > pomiedzy ?cian? murowan? a p?yt? G-K.
    > Pewne ruchy nowego budynku, wie 1/4 by s? nieuniknione. Je?li przykleisz
    > obudowe
    > G-K do ?ciany, to zapewne gdzie? pojawi sie pekniecie. Je?li zrobisz
    > dylatacje - pekniecie pojawi sie tam gdzie chcesz, czyli idealnie na
    > styku
    > ta?my oddzielaj?cej i p?yty G-K. Pekniecie bedzie jak w?os - niemal
    > niewidoczne.
    Bo tak się dzieje jak sie na sztywno przykręca GK do więźby(oszczędność na
    wieszakach),
    nie pęknie ci przy ścianie, peknie gdzie indziej, płyty GK mocuje sie do
    szyn CD a te na wieszakach.
    a do ściany przykręca na profilach U30. wtedy nie trzeba robić ślizgu bo
    więźba porusza się niezależnie od płyt GK i nic nie pęka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-11-12 10:22:12
    Temat: Re: Tynki, wylewki, regipsy - kolejno?a
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > a do ściany przykręca na profilach U30. wtedy nie trzeba robić ślizgu bo
    > więźba porusza się niezależnie od płyt GK i nic nie pęka.

    Bzdury kolego opowiadasz. Płyt GK nie przykręca się do ściany (jeśli
    twierdzisz, że jest inaczej, wskaż producenta systemów suchej zabudowy,
    który to zaleca). A że można GK zamocować bez wieszaków to nie wiedziałem...

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-11-12 18:36:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2010 o 11:22:12 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Bzdury kolego opowiadasz. P?yt GK nie przykreca sie do ?ciany (je?li
    > twierdzisz, ?e jest inaczej, wska? producenta systemów suchej zabudowy,
    > który to zaleca).
    Ja zalecam :) zrobiłem tak i już druga zimę się nic nie dzieje,
    a wyczytałem to gdzieś w necie.

    A ?e mo?na GK zamocowaae bez wieszaków to nie
    > wiedzia?em...
    Ale tak robią i potem się dziwią że pęka na łączeniach.

    --
    Pozdr
    JanuszK