  • 31. Data: 2019-11-01 20:57:29
    Temat: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 22:38, Lisciasty pisze:
    > płaski dach jest "prestiżowy".

    ... jeśli się na nim parkuje helikopter;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2019-11-03 10:58:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2019 o 09:28, Kris pisze:
    > A dużo tych domów z płaskim dachem widywałeś pod Giewontem?
    Jedni słyszą głosy, inni mają wizje. Nic na to nie poradzimy.
    Jacek

  • 33. Data: 2019-11-03 13:24:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 09:54:17 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Jak mawiała moja mama - nie odpowiadaj po żydowsku na pytanie,
    > czyli pytaniem na pytanie. Na grupie "pl". To nie po pańsku.

    To zapytam tu(żeby nie było że pytaniem na pytanie):
    Dużo płaskich dachów widywałeś/widujesz pod Giewontem?

  • 34. Data: 2019-11-04 20:48:25
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 17:19:55 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    >Spokojnie chłopy, to miał być lekki temat do pogadania i podśmiechujek,

    nie bądź taki (podsmie)chujek i nie trzepjaj sie plaskiego dachu, bo jak
    widze te skosy w srodku to mi sie w glowie kreci, jak sie taki szajs moze
    komus podobac?

  • 35. Data: 2019-11-05 22:09:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 20:48, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > nie bądź taki (podsmie)chujek i nie trzepjaj sie plaskiego dachu, bo jak
    > widze te skosy w srodku to mi sie w glowie kreci, jak sie taki szajs
    Też nie rozumiem tej mody, pokoje na poddaszu z dwoma skosami przy dachu
    kopertowym są tak nieustawne że szkoda gadać, ja mam dach dwuspadowy co
    daje po jednym skosie w pokoju i to się już da wytrzymać.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2019-11-05 22:13:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Też nie rozumiem tej mody, pokoje na poddaszu z dwoma skosami przy dachu
    > kopertowym są tak nieustawne że szkoda gadać, ja mam dach dwuspadowy co
    > daje po jednym skosie w pokoju i to się już da wytrzymać.

    No to po co było robić dwuspadowy? Żeby się męczyć i "jakoś wytrzymywać"?
    Moda wtedy była akurat na dwuspadowe, czy co?

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2019-11-05 22:58:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.11.2019 22:13, Jarosław Sokołowski wrote:
    > No to po co było robić dwuspadowy? Żeby się męczyć i "jakoś wytrzymywać"?
    > Moda wtedy była akurat na dwuspadowe, czy co?

    Może ma parterowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2019-11-05 23:12:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Może ma parterowy?

    Parterowy pod dwuspadowym dachem? Coś jak domek letniskowy "Brda"?
    Możliwe, była kiedyś moda na takie.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2019-11-05 23:34:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kto Ci takie głupoty powiedział? oczywiście że przecieka i spółdzielnie
    > co kilka lat
    > robią remonty pokrycia.
    każdy z nas może mieć inne zdanie. to jest dobre. natomiast złe jest,
    jeśli ktoś kłamie, albo do swojego zdania dorabia ideologię. jako
    dziecko mieszkałem w domu z dachem 2 spadzistym z papą. dziadek terował
    co kilka lat. jako chłopak mieszkałem w nowym bloku z dachem płaskim,
    betonowym z murkiem do ookoła. od 1988roku nie przeciekł ani raz - nie
    pamietam aby był naprawiany. zapewne był, ale nie jako awaria, tylko -
    trzeba by bo jest stary. jako kawaler mieszkałem w kamienicy z dachem
    dwuspadzistym, z dachówkami. przeciekał bo był stary. przyszli fachowcy
    wymienić dachówki - przeciekał. przyszli fachowcy zrobić nowy dach -
    czasami, sporadycznie przeciekał. teraz mieszkam w budynku z dachem
    jednospadzistym, nowym, przeciekajacym. a wiec jednak przecieka? taaaak.
    jak jest spartolony to przecieka. tyko wiesz co? Na ten dach jest 5 lat
    gwarancji. ale że żadna firma nie testuje dachu po remoncie, domniema
    się że jest sprawny. jeśli jednak w czasie tych 5 lat, dach zacznie
    przeciekać, to domniema się że dach _był_ niesprawny, czyli robota nie
    została zrobiona wcale, teraz firma wchodzi na dach i kończy robotę. jak
    zejdą z dachu to "leci" im 5 lat gwarancji. tak wiec dach płaski
    papowany da sie źle zrobić. bo to łatwe jest i wysyła się durniów nie
    fachowców. ale nieprawdą jest że spółdzielnie robią remonty co kilka
    lat, bo w najgorszym przypadku masz 5 lat gwarancji, jak nie więcej.

    > taki dach można "natrysnąć" a nie oklejać papą. można go tak
    > No i co z tego, dach z dachówką ceramiczna czy betonową jest prawie wieczny
    > i nic z nim nie trzeba robić, poza wyczyszczeniem rynien ewentualnie
    > spłókanie środkiem mchów jeżeli zaczęły rosnąć.
    rozumiem że masz takie przekonanie. ale czy zaryzykowałbyś poparcie tego
    zdania, tak radykalnie acz niepotrzebnie wygłoszonego, swoim portfelem?
    Dokładnie mówiąc: Jeśli prawidłowo wykonany dach dwuspadzisty, kryty
    dachówką ulegnie innemu uszkodzeniu - zapłacisz komuś za to? Raczej nie.
    bo raz że teraz niepotrzebnie ryzykujesz radykalnymi stwierdzeniami, dwa
    co Ciebie obchodzi czyjś dach, trzy nawet firma która robi dachy nie da
    prawie wiecznej gwarancji tylko 5-10 lat. albo 25 na samą dachówkę, ale
    nie na resztę dachu. Bo dachówka może być "wieczna" ale deski pod nią -
    już nie.
    całość problemu opiera się na braku wyliczeń który dach jest tańszy i
    fakcie że "odfruwają" głównie dwuspadziste. a Ty twierdisz ze są
    wieczne.......

    ToMasz

  • 40. Data: 2019-11-06 09:00:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 5, 2019 at 11:34:33 PM UTC+1, ToMasz wrote:

> [...]
    > czasami, sporadycznie przeciekał. teraz mieszkam w budynku z dachem
    > jednospadzistym, nowym, przeciekajacym. a wiec jednak przecieka? taaaak.

    Ja mieszkam w bloku od... 1974 kilka. Raz bylo zalanie klatki (i chyba kilku
    mieszkan) przez dach, remonty generalne dachu tak co 10-15 lat robia...
    Mam widok z gory na 3/4 osiedla, wiec ck jakis czas widze, ze kleja nowa pape
    (ostatnio ~nascie lub wiecej lat termozgrzewalna + nowe obrobki kominow)
    Mam rodzine (+swoj domek) na wsi. 2 z tych domow mialy plaski dach (taki "miejski"
    styl ;) ), w obu juz sa spadziste + doszlo pod dachami poddasze.
    Jeden na 100% z powodu ciaglego przeciekania wiosna...

    > jak jest spartolony to przecieka.

    To jest oczywiste, spartolic da sie wszystko ;)
    Aktualnie uwazam, ze da sie zrobic porzadny plaski, ale raczej jako monolityczna
    powierzchnie, czyli zadnych kominow, w sumie przy wentylacji mechanicznej i grzaniu
    pradem jest to dosc proste. Nawet komin do gazu mozna puscic po scianie...

> [...]
    > została zrobiona wcale, teraz firma wchodzi na dach i kończy robotę. jak
    > zejdą z dachu to "leci" im 5 lat gwarancji. tak

    Ta... mam tez garaz w garazowcu, ktory przecieka (garazowiec, nie moj garaz) od
    samego poczatku, ze 20 lat juz ;) "NIE DA SIE..."