    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Date: Tue, 5 Nov 2019 23:34:30 +0100

    > Kto Ci takie głupoty powiedział? oczywiście że przecieka i spółdzielnie
    > co kilka lat
    > robią remonty pokrycia.
    każdy z nas może mieć inne zdanie. to jest dobre. natomiast złe jest,
    jeśli ktoś kłamie, albo do swojego zdania dorabia ideologię. jako
    dziecko mieszkałem w domu z dachem 2 spadzistym z papą. dziadek terował
    co kilka lat. jako chłopak mieszkałem w nowym bloku z dachem płaskim,
    betonowym z murkiem do ookoła. od 1988roku nie przeciekł ani raz - nie
    pamietam aby był naprawiany. zapewne był, ale nie jako awaria, tylko -
    trzeba by bo jest stary. jako kawaler mieszkałem w kamienicy z dachem
    dwuspadzistym, z dachówkami. przeciekał bo był stary. przyszli fachowcy
    wymienić dachówki - przeciekał. przyszli fachowcy zrobić nowy dach -
    czasami, sporadycznie przeciekał. teraz mieszkam w budynku z dachem
    jednospadzistym, nowym, przeciekajacym. a wiec jednak przecieka? taaaak.
    jak jest spartolony to przecieka. tyko wiesz co? Na ten dach jest 5 lat
    gwarancji. ale że żadna firma nie testuje dachu po remoncie, domniema
    się że jest sprawny. jeśli jednak w czasie tych 5 lat, dach zacznie
    przeciekać, to domniema się że dach _był_ niesprawny, czyli robota nie
    została zrobiona wcale, teraz firma wchodzi na dach i kończy robotę. jak
    zejdą z dachu to "leci" im 5 lat gwarancji. tak wiec dach płaski
    papowany da sie źle zrobić. bo to łatwe jest i wysyła się durniów nie
    fachowców. ale nieprawdą jest że spółdzielnie robią remonty co kilka
    lat, bo w najgorszym przypadku masz 5 lat gwarancji, jak nie więcej.

    > taki dach można "natrysnąć" a nie oklejać papą. można go tak
    > No i co z tego, dach z dachówką ceramiczna czy betonową jest prawie wieczny
    > i nic z nim nie trzeba robić, poza wyczyszczeniem rynien ewentualnie
    > spłókanie środkiem mchów jeżeli zaczęły rosnąć.
    rozumiem że masz takie przekonanie. ale czy zaryzykowałbyś poparcie tego
    zdania, tak radykalnie acz niepotrzebnie wygłoszonego, swoim portfelem?
    Dokładnie mówiąc: Jeśli prawidłowo wykonany dach dwuspadzisty, kryty
    dachówką ulegnie innemu uszkodzeniu - zapłacisz komuś za to? Raczej nie.
    bo raz że teraz niepotrzebnie ryzykujesz radykalnymi stwierdzeniami, dwa
    co Ciebie obchodzi czyjś dach, trzy nawet firma która robi dachy nie da
    prawie wiecznej gwarancji tylko 5-10 lat. albo 25 na samą dachówkę, ale
    nie na resztę dachu. Bo dachówka może być "wieczna" ale deski pod nią -
    już nie.
    całość problemu opiera się na braku wyliczeń który dach jest tańszy i
    fakcie że "odfruwają" głównie dwuspadziste. a Ty twierdisz ze są
    wieczne.......

    ToMasz