  • 51. Data: 2019-11-06 14:55:56
    Temat: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Hę?

    Co "hę"?

    > Niestety, wybiera się projekt do MPZP a nie pasującego planu i potem
    > dopiero działki na tym terenie.

    Hę?

    > cóż, skos to nie koniec świata.

    Czyż jednak nie jest zabawne mówienie, że ci czteospadowi to dopiero mają
    przerypane, więc ja, dwuspadowy, nie powinienem narzekać? Zresztą sam nie
    wiem czy to, czy nie zabawniejsze jest gadanie, że w XXI wieku wogóle nie
    powinno być skośnych dachów.

> [...]
    > się spacyfikować wioskę. Po pacyfikacji powrócili pod szubienicę i
    > zauważyli, że Rosjanin i Ukrainiec umarli, natomiast Białorusin dycha.
    > Pozostawili go dychającego i udali się spacyfikować kolejną wioskę. Po
    > pacyfikacji wrócili a Białorusin dalej dycha. Ruszyli spacyfikować
    > kolejną wioskę, wracają - Białorusin dycha. Zdziwieni odcinają go i pytają:
    > - Białorusinie, jak to możliwe, rosyjski i ukraiński partyzant już dawno
    > zmarli, a ty dalej żyjesz?
    > Na to białoruski partyzant:
    > - Na początku było ciężko, ale potem się przyzwyczaiłem.

    Cóż, dla towarzystwa Cygan dał się powiesić.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2019-11-06 16:50:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wiem czy to, czy nie zabawniejsze jest gadanie, że w XXI wieku wogóle nie

    Bo skos jest zawsze jakimś ograniczeniem, a kostki nikt nie chce, więc
    nie rozumiem czemu się dziwisz. Da się z tym żyć. Jest co prawda
    pośrednie rozwiązanie typu dach
    mansardowy ale nie chcieliśmy takiego.

    --
    Janusz

  • 53. Data: 2019-11-06 17:14:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Bo skos jest zawsze jakimś ograniczeniem, a kostki nikt nie chce, więc
    > nie rozumiem czemu się dziwisz. Da się z tym żyć. Jest co prawda pośrednie
    > rozwiązanie typu dach mansardowy ale nie chcieliśmy takiego.

    Jak już raz dzisiaj wspominałem, wychowałem się wśród *ładnej* architektury
    płaskodachowej. Stąd wiem, że nie wszystko co płaskie, musi być brzydką,
    przez nikogo nie chcianą kostką. Tyle że nie wypisuję głupot, że to jest
    tanie, że żadem problem, i że XXI wiek...

    Tak samo wiem, że skos nie musi być "jakimś ograniczeniem", może być zgoła
    odwrotnie. Gdyby mnie miał ograniczać, to bym się mu nie dał, skosowi
    jednemu.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2019-11-06 18:01:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Jak już raz dzisiaj wspominałem, wychowałem się wśród *ładnej* architektury
    > płaskodachowej.

    "Ładna architektura płaskodachowa" to oksymoron, w odniesieniu
    do budownictwa jednorodzinnego. Wychowany pośród takiej *ładnej*
    architektury, pewnie nie potrafiłeś w przedszkolu narysować
    domu z dachem, rysując uparcie prostokąty i kwadraty.

  • 55. Data: 2019-11-06 21:12:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.11.2019 23:12, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Parterowy pod dwuspadowym dachem? Coś jak domek letniskowy "Brda"?
    > Możliwe, była kiedyś moda na takie.

    Przynajmniej nie trzeba jojczyć że reku kartonami zabudowane, a i w
    ping-ponga się wygodnie zagra.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2019-11-07 09:56:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Co "hę"?

    Nie rozumiem, co chciałeś powiedzieć o tradycji w kontekście zmiany planu.
    Akurat wspomniany przypadek dotyczył dodania do MPZP zakazu stawiania
    ogrodzeń betonowych.
    Uważasz, że tradycja betonowych ogrodzeń jest silnie zakorzeniona?
    Gdziekolwiek?

    > Hę?

    Co hę?

    > Czyż jednak nie jest zabawne mówienie, że ci czteospadowi to dopiero mają
    > przerypane, więc ja, dwuspadowy, nie powinienem narzekać?

    dla kogoś, kto chciał mieć płaski dach, dwa skosy to jakiś kompromis.
    Widocznie dach kopertowy byłby już nie do zaakceptowania. Stąd zapewne
    akceptacja dachu dwuspadowego.

    --
    Pete

  • 57. Data: 2019-11-07 11:33:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

> [...]
    > ogrodzeń betonowych.
    > Uważasz, że tradycja betonowych ogrodzeń jest silnie zakorzeniona?

    Na Górnym Śląsku. W części Małopolski do Śląska przyległej. Są miasteczka,
    gdzie innych ogrodzeń w ogóle nie widać. Nie zachwycają mnie swą urodą,
    zwłaszcza w podstawowym wykonaniu, z betonowych kształtek, są jednak silnie
    zakorzenioną tradycją. Tak długą, jak historia betonu w ogóle. Z braku
    zachwytu nie wynika jednak chęć wydania zakazu.

    Ludzie patrzą na te plany miejscowe jak na jakieś zło wcielone. Urzędnik
    se wymyślił, a ja muszę go słuchać. A to przecież nie tak. Plan ma pomóc
    tym, którzy sami nie mają zmysłu estetycznego, a "harmonia" kojarzy im
    się tylko z Cyganem w tramwaju. Jak napisane "dach o spadju 40° z kalenicą
    równoległą do ulicy" (albo prostopadłą -- bo to Orawa), to z czegoś to
    wynika, a nie jest świeżym pomysłem wójta. W krajach z Tradycjami działa
    to lepiej, u nas planiści jeszcze sami dobrze nie wiedzą co regulować,
    a czego nie, ale kierunek jest dobry.

    > Co hę?

    Nie rozumiem budowy gramatycznej tego zdania, więc tym bardziej jego
    zamierzonego przekazu.

    > dla kogoś, kto chciał mieć płaski dach, dwa skosy to jakiś kompromis.
    > Widocznie dach kopertowy byłby już nie do zaakceptowania. Stąd zapewne
    > akceptacja dachu dwuspadowego.

    Skąd ta skłonność do kompromisu i w ogóle jego potrzeba (konieczność)?

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2019-11-07 12:17:21
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > zakorzenioną tradycją. Tak długą, jak historia betonu w ogóle. Z braku
    > zachwytu nie wynika jednak chęć wydania zakazu.

    Tradycją wynikającą z ekonomii a nie estetyki. Czy taka tradycja ma
    wyznaczać kierunek na przyszłość?
    Po jaką cholerę wpisywać układ kalenicowy z linią zabudowy,, skoro i tak
    od frontu wszystko zostanie zasłoniętym 2,5m betonowym szarym murem?

> [...]
    > równoległą do ulicy" (albo prostopadłą -- bo to Orawa), to z czegoś to
    > wynika, a nie jest świeżym pomysłem wójta.

    W czym jest lepszy szary betonowy mur od dachu płaskiego, że można go
    postawić a dachu płaskiego na nowym osiedlu domków już nie?

> [...]
    > a czego nie, ale kierunek jest dobry.

    > Nie rozumiem budowy gramatycznej tego zdania, więc tym bardziej jego

    Chodzi o to, że w 99,9% kolejność jest taka:
    1. wybór lokalizacji
    2. kupno działki
    3. projekt dostosowany do MPZP

    a nie
    1. wybór projektu
    2. wybór lokalizacji z uwzględnieniem MPZP umożliwiającym realizację
    projektu z p. 1
    3. kupno działki

    Dlatego trzeba iść na kompromis.

    > Skąd ta skłonność do kompromisu i w ogóle jego potrzeba (konieczność)?

    Bo urzędnik wie lepiej, co można zbudować na danym terenie.
    Dlatego buduje się to, co się w 100% podoba urzędnikowi a nie inwestorowi.

    --
    Pete

  • 59. Data: 2019-11-07 13:08:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > Bo urzędnik wie lepiej, co można zbudować na danym terenie.
    > Dlatego buduje się to, co się w 100% podoba urzędnikowi a nie inwestorowi.

    plany miejscowe sporządza urbanista a nie urzędnik

    b.

  • 60. Data: 2019-11-07 13:25:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pete napisał:

    > Tradycją wynikającą z ekonomii a nie estetyki. Czy taka tradycja
    > ma wyznaczać kierunek na przyszłość?

    Bardzo lubię i cenię tradycję wynikającą z ekonomii. Gdzieś kryją
    domy łupkiem -- nie dlatego, że tak najładniej, tylko to jest tani
    lokalny materiał. Gdzie indziej rozwinęła się kultura dachówki
    ceramicznej -- wiadomo, mają dostęp do gliny. Gont czy osinowy
    wiór nie jest jakimś bogatym pokryciem, raczej wziął się z biedy
    i braku czegoś lepszego, ale wyznaczył kierunek i jest wciąż
    używany w swoich miejscach, również w budowlach za grubą ka$ę.

    Jak ktoś ma stworzyć Nową Świecką Tradycję domów z płaskimi
    dachami i tujami wokół (bo na przykład naoglądał się pięknych
    pejzaży włoskich), to ja już wolę te śląskie betoniaki.

    > Po jaką cholerę wpisywać układ kalenicowy z linią zabudowy,,
    > skoro i tak od frontu wszystko zostanie zasłoniętym 2,5m
    > betonowym szarym murem?

    Jeśli kalenica dużo wyżej niż te dwa i pół metra, to widzę sens.

    > W czym jest lepszy szary betonowy mur od dachu płaskiego, że można
    > go postawić a dachu płaskiego na nowym osiedlu domków już nie?

    Myślę, że na nowym można. Robiąc coś od zera łatwo wyznaczyć kierunek.
    Zresztą nie tylko myślę -- widuję takie osiedla.

> [...]
    >
    > a nie
    > 1. wybór projektu
    > 2. wybór lokalizacji z uwzględnieniem MPZP umożliwiającym realizację

    Jaki znowuż kompromis?! Że niby ktoś sobie umyślił kupno działki na
    Orawie i chce tam sieknąć włoską willę, ale godzi się na dwuspadowy
    dach, byle równolegle go ulicy? Wybór lokalizacji nie polega na
    obstawieniu ulubionych cyferek opisujących długość i szerokość
    geograficzną. Ja wybrałem To Miejsce, bo mi się podobało wraz z jego
    otoczeniem.

    > Bo urzędnik wie lepiej, co można zbudować na danym terenie. Dlatego
    > buduje się to, co się w 100% podoba urzędnikowi a nie inwestorowi.

    Byłem radnym w czasie konsultacji do miejscowego planu zagospodarowania.
    Nie wierzę zatem w takie banialuki wypisywane po usenetach. Przychodzą
    ludzie kompetentni, z ciekawymi przemyśleniami, znający się na rzeczy.
    Tyle że jest to znikomy procent ludu miejscowego (inwestorów). Reszta
    czeka aż będzie mogła ponarzekać już po fakcie.

    --
    Jarek