    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Moje schody
    Date: Thu, 25 Nov 2010 23:14:32 +0100

    Już prawie skończyłem moje schody, więc chciałbym się nimi pochwalić. Swego
    czasu była tu dyskusja o tanim wykończeniu schodów, może komuś coś to
    podpowie.
    http://zapodaj.net/d4827616012d.jpg.html
    http://zapodaj.net/5c789234c02a.jpg.html
    http://zapodaj.net/1f21ecc3265d.jpg.html

    Schody wykończone zostały lakierowanymi trepami jesionowymi, cokolik i
    podstopnice z gresu szkliwionego, takiego jak jest w hallu do którego schody
    schodzą. Tralki zbudowane są z rur nierdzewnych (pocięte karnisze), które u
    góry i dołu wchodzą w swego rodzaju stopki z jesionu. Ścianka widoczna na
    pierwszym zdjęciu jest z płyt GK, pod schodami mam małą piwniczkę/spiżarnię.
    Całość prac, począwszy projektu schodów, szalowania, zbrojenia, aż po
    układanie płytek, docinanie i układanie drewna, wykonałem sam, jedynie przy
    betonowaniu pomagał mi tata i szwagier. Stopnice, stopki tralek, belki na
    balustradę i słupy zamówiłem u stolarza. Z pocięciem "na oko" i
    polakierowaniem kosztowały jakieś 5 tys. zł.
    Beton, stal, płytki, listwy alu do cokolika, fugi, klej, piana, kołki do
    trepów, karnisze i inne pierdoły, kosztowały ok 2 tys. zł. Zajęło mi to
    jakieś 4 tygodnie, z czego 2 tygodnie szalowanie. Betonowanie i zbrojenie w
    sumie 1 dzień, montaż stopnic 1 dzień, balustrada 1 dzień, cokoliki i
    podstopnice - jakieś 5-7 dni.
    No i na koniec skoffy tango, tu pomagał 4 letni syn :)

    --
    Bartek