  • 11. Data: 2012-04-20 15:38:26
    Temat: Re: NIe każde garnki nadają się do indukcji (nawet jeśli przechodza test z magnesem)
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Kwi, 20:39, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > A dlaczego? Prądy wirowe nie płyną w aluminium?

    Płynąć płyną, ale z niewielkimi stratami. I wlasnie małośc tych strat
    jest problemem :).
    Z tego co kojarze to wlasnie ziarnistość stali daje dobry efekt
    grzania.

  • 12. Data: 2012-04-20 19:48:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 15:38, ptoki wrote:
    > Z tego co kojarze to wlasnie ziarnistość stali daje dobry efekt
    > grzania.

    Sugerujesz że garnki aluminiowe sa monokrystaliczne?

  • 13. Data: 2012-04-20 19:49:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 12:58, ZS wrote:
    > Skąd ludziska maja znać zasade działania płyt indukcyjnych?

    W szkole już fizyki nie uczą?

  • 14. Data: 2012-04-20 20:59:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 19:49:40 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > W szkole już fizyki nie uczą?

    Troche w szkołach różnych bywałem, fizyka chyba na szkole średniej się skończyła i
    nie kojarzę aby uczyli mnie zasady dzialani kuchni indukcyjnej. Zresztą niby po co
    gospodyni domowa ma znac zasade działania kuchni indukcyjnej.
    W instrukcji producent podobno pisze o teście magnesem to tak testuja i nie ma sie co
    dziwić.

  • 15. Data: 2012-04-20 21:06:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 20.04.2012 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > W szkole już fizyki nie uczą?

    No nie wiem, ja ukończyłem studia wyższe na renomowanej politechnice i
    prawdę mówiąc musiałem teraz ukradkiem dopiero sprawdzić, żeby wiedzieć w
    jaki sposób spowodować 'działanie' garnków na kuchni indukcyjnej.

    Nie napinaj się tak mocno.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2012-04-20 21:28:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 20:59, Kris wrote:
    > Troche w szkołach różnych bywałem, fizyka chyba na szkole średniej się skończyła i
    nie kojarzę aby uczyli mnie zasady dzialani kuchni indukcyjnej.

    Nic, ani słowa nie było o cewkach, magnetyźmie, indukcji i tym podobnych
    rzeczach? Może to nie fizyka była?

    > Zresztą niby po co gospodyni domowa ma znac zasade działania kuchni indukcyjnej.

    Niby po co ma wiedzieć cokolwiek poza gotowaniem.

  • 17. Data: 2012-04-20 21:29:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 21:06, Samotnik wrote:
    > Nie napinaj się tak mocno.

    Tu nie chodzi o napinanie, ale o jakieś teorie spiskowe które trzeba
    ubić w zarodku bo inaczej zrobi się głuchy telefon a na koncu okaże się
    że tylko stal beztlenowa z otulinie ze specionego teflonu działa.

  • 18. Data: 2012-04-20 21:47:55
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > ubić w zarodku bo inaczej zrobi się głuchy telefon a na koncu okaże się
    > że tylko stal beztlenowa z otulinie ze specionego teflonu działa.

    No to napisz po ludzku coś o temacie głównym, bo my nie wszyscy extra
    fizycy i ręce i nogi nam sie trzęsą z niecierpliwości, gary w pogotowiu .
    Nie przeciagaj - Radź skoro wiesz....

  • 19. Data: 2012-04-20 21:52:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 21:28:33 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Nic, ani słowa nie było o cewkach, magnetyźmie, indukcji i tym podobnych
    > rzeczach? Może to nie fizyka była?
    Na szczęscie nie każdy ma obowiązek wiedzieć że to wszystko co wymieniłeś powyżej
    jest zastosowane w urzadzeniu doo gotowania.
    Zreszta napisałem wyrażnie że nie uczyli mnie o kuchenkach indukcyjnych- nie wiem
    nawet czy takie wówczas byly;)

    > Niby po co ma wiedzieć cokolwiek poza gotowaniem.

    W sumie niby po co?
    A uważasz że powinna wiedzieć i znać się na cewkach, magnetyźmie, indukcji i tym
    podobnych rzeczach?

  • 20. Data: 2012-04-20 22:13:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-20 21:52, Kris wrote:
    > W sumie niby po co?
    > A uważasz że powinna wiedzieć i znać się na cewkach, magnetyźmie, indukcji i tym
    podobnych rzeczach?

    Jesli posiada papier potwierdzający *jakiś* stopień edukacji to tak. Za
    moich czasów uczono tego w podstawówkach. Więc jeśli posiada
    wykształcenie podstawowe to tak.