  • 31. Data: 2012-04-21 09:00:35
    Temat: Re: [OT] NIe każde garnki nadają się do indukcji (nawet jeśli przechodza test z magnesem)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-21 08:08, s_13 wrote:
    > no i widzisz... twoje podstawowe wykształcenie (papier chyba masz?) nie
    > daje gwarancji, że potrafisz pisać bez błędów w języku ojczystym...

    Ponieważ jestem leń i to niechlujny. Na szczęście w przeciwieństwie do
    grama-nazi nie wytykam innym tego, o co sam nie dbam.

  • 32. Data: 2012-04-21 09:02:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-21 00:55, Jawi wrote:
    > Gratuluję opanowania materiału z podstawówki.
    > Bo rozumiem, że właśnie tego uczyli w twoich czasach w podstawówce?

    Indukcji? Tak uczyli. Histerezy magnetycznej? Tak uczyli. Nie, wtedy nie
    było klas profilowanych.

  • 33. Data: 2012-04-21 11:29:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Kwi, 19:48, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sugerujesz że garnki aluminiowe sa monokrystaliczne?

    Starasz sie wpasowac w nowoczesny trend pisania nie na temat?
    Jesli mozesz skorygowac to co jest napisane tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Induction_cooking
    to poproszę.

  • 34. Data: 2012-04-21 14:58:22
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wyciąłeś fragment. Pytanie było czy *powinno* wiedzieć. Tak powinna. Z
    > tego nie wynika że wie.

    Eee... dochodzimy do jakiejś sofistycznej dysputy, która nic nie wnosi
    do tematu.
    Czy powinna, czy musi, czy może mogłaby wiedzieć, to nie ma znaczenia.

    Po prostu przeciętny Kowalski - nawet z wykształceniem technicznym nie
    profilowanym na elektronikę, w większości przypadków nie wie jak działa
    kuchnia indukcyjna i jakie muszą być spełnione warunki, by garnki na
    niej zadziałały.

    I nic w tym dziwnego - znacząca część ludzi czerpie wiedzę o życiu z
    reklam, to czego się tu spodziewać, a to co w szkole było...??? Kto by
    to wiedział :-)

    Tak niestety jest.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 35. Data: 2012-04-22 08:35:43
    Od: s...@g...com

    Cel:
    Ugotowanie trzech jajek na twardo na kuchni indukcyjnej.
    Środek :
    Kuchnia AEG HK634200XB

    Narzędzia dodatkowe:
    Garnek spełniający poniższy warunek.
    "Naczynie nadaje sie do uzywania na płycie indukcyjnej jeżeli do dnia naczynia
    przywiera magnes" (wg instrukcja obsługi tejże kuchenki str 43 u góry)

    Efekt :
    Tylko w JEDNYM garnku udało sie zagotować wode.

    Reszta komentarzy co mojego wykształcenia sieci krystalicznej efektu indukcji itd
    jest dla mnie bez znaczenia.
    EFEKT KOŃCOWY Musiałem kupić nowe garnki tyle w temaci tylko to się liczy.

    ps
    Watpliwość:
    Do tej pory miałem kuchenke nad piekarnikiem.
    Teraz nad szufladami ze sztućcami które sie grzeją.
    Przestrzeń wentylacyjną ze względów estetycznych mam z tyłu a nie przodu(jak sugeruje
    instrukja) nie bardzo mi się chce tego wszystkiego przerabiać.
    Pytanie:
    Zostawić czy coś z tym robić?

  • 36. Data: 2012-04-22 09:01:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 09:02:15 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Indukcji? Tak uczyli. Histerezy magnetycznej? Tak uczyli. Nie, wtedy nie
    > było klas profilowanych.

    Hmm, chodzilem do podstawowki w latach 80. i nie pamietam slowa na temat
    histerezy magnetycznej...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2012-04-22 09:39:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-22 09:01, Maciek wrote:
    > Hmm, chodzilem do podstawowki w latach 80. i nie pamietam slowa na temat
    > histerezy magnetycznej...

    Nie pozostał mi ani jeden zeszyt, jednak temat "małych magnesików"
    obracających się wewnątrz ferro był poruszany i był poruszany w
    kontekście "cieżko się nimi kręci". Pytałem wczoraj kolegę z tego samego
    rocznika, ale innej szkoły - też pamięta magnesiki i pracę do wykonania
    nad ich kręceniem.

  • 38. Data: 2012-04-22 09:39:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Hmm, chodzilem do podstawowki w latach 80. i nie pamietam slowa na temat
    > histerezy magnetycznej...

    ja na przełomie lat 70 i 80 i też nic takiego mi się nie przypomina...
    ale mogłem nie uważać na lekcjach wtedy :-)... Młodość ma swoje prawa.
    Chociaż z podstawówki raczej bardzo dużo pamiętam, znacznie więcej niż
    ze szkoły średniej.

    pozdr
    Robert G.

  • 39. Data: 2012-04-22 13:04:17
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 22:35:56 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > I mała uwaga: cała zabawa z magnesami i garnkami polega głównie na tym
    > żeby wykryć ferromagnetyczność. Bo histereza magnetyczna materiału
    > znacznie zwiększa skutecznośc grzania. I fakt, alu nie ma histerezy i
    > skutecznośc grzania takim garnkiem byla by mizerna. Natomiast
    > stal/żelazo nadaje się i dlatego test z magnesem jest zalecany a
    > kuchenka ma prawo odmowić załaczenia przy zbyt malym obciążeniu.
    >
    > Mam nadziej że za dużo nie pokręciłem w tym nudnym wywodzie.

    Chyba nie pokręciłeś (a nawet jeśli to po 30 latach od matury nie jestem w stanie
    zweryfikować). Dziękuję za dowiedzenie, że test magnesem jest dobrym testem garnków
    (szkoda tylko że teoretycznie, bo w praktyce jak wykazał wątkotwórca też nie całkiem
    skuteczny).

    --
    ZZ@private

  • 40. Data: 2012-04-22 19:20:53
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    U mnie też kładli nacisk na zasadę nieoznaczoności ;-)
    Jak sobie przypomnę swoją fizykę i chemię to nic, jak tylko jechać do Iranu
    pracować przy ABC ;-))

    -----