  • 21. Data: 2016-12-27 07:48:32
    Temat: Re: NTG Inkwizycja
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-26 o 22:58, Janusz_k pisze:

    > Może nie przeczytałeś uważnie to Ci jeszcze raz zacytuję
    > "Dla władz świeckich heretycy byli zdrajcami Boga i zdrajcami króla, i
    > właśnie dlatego zasługiwali na śmierć.", ALE dla Kościoła "zgodnie z tym
    > co mówił Dobry Pasterz, heretycy byli zbłakanymi owieczkami, które
    > oddaliły się od stada". Św. Inkwizycja oferowała im "furtkę, która
    > pozwalała im uniknąć śmierci i powrócić do wspólnoty".
    >
    > Z tego wynika że ofiary inkwizycji to bardzie sprawa rządzących
    > niż kościoła, któremu do tej pory wszystko przypisywano.

    Z tego wynika tylko tyle, że się za bardzo przejąłeś tym co przeczytałeś.

  • 22. Data: 2016-12-28 01:13:23
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    " <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 26 grudnia 2016 16:42:09 UTC+1 użytkownik Zenek
    Kapelinder napisał:
    > Glupio zaczales a dalej jeszcze wieksza glupota. W budowlance sa wypadki a
    > kosciol katolicki uprawial morderstwa i holokausty.

    a mianowicie daj jakies przykłady morderstw czy holokaustów wbudowanych w
    program/ideologie kosciola - jesli sie cos zdarzało to były to własnie
    wypadki przy pracy

    Polecam przyjrzeć się historii najnowszej: Camp Jasenovac, Jugosławia, II
    Wojna Światowa. Zrozumiesz....
    Chorwaci do dziś się wstydzą, a i ostatnia wojna na Bałkanach pewnie miałaby
    mniej krwawy przebieg
    bez tego ludobójstwa sponsorowanego ideologicznie przez KK.
    Jones.

  • 23. Data: 2016-12-28 01:14:46
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 26 grudnia 2016 22:12:30 UTC+1 użytkownik Zenek
    Kapelinder napisał:
    > Ktora historie? Ta co Indianie by napisali jak by mogli?

    którą? dowolną bez narzutu ideologicznego - indianie wygineli głównie od
    chorób którzy przywlekli biali, nie ma to nic wspolnego ani z morderstwem
    ani celowoscią.
    Dawaj przykłady mordowania w imie koscioła - moze i jakies pojedyncze
    znajdziesz, czemu nie, złych ludzi nie brakuje, ale doszukiwanie sie
    celowosci mordowania dla kosciola jako instytucji to stare brednie.

    b.

  • 24. Data: 2016-12-28 08:48:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 28 grudnia 2016 01:13:15 UTC+1 użytkownik mr.Jones napisał:
> [...]
    > mniej krwawy przebieg
    > bez tego ludobójstwa sponsorowanego ideologicznie przez KK.

    zgoda ze tam doszło do roznego rodzaju zła. Mysle ze dlatego ze chorwaccy ksieza byli
    bardziej chorwatami niz katolikami, a stali pomiedzy faszyzmem a komunizmem. Latwych
    decyzji nie było - ale i tak bylo to dzialanie wbrew ideologii katolickiej a nie
    zgodne z nią.

    b.

  • 25. Data: 2016-12-29 22:34:00
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    komunizmem. Latwych decyzji nie było - ale i tak bylo to dzialanie wbrew
    ideologii katolickiej a nie zgodne z nią.

    I dziwnym trafem komendantem obozu w Jasenovac był "były" mnich katolicki, a
    biskup chorwacki dostał od papieża (który to umozliwił ucieczkę setek
    nazistów) najwyższe przywileje kościelne pod koniec wojny... W obozie
    mordowani byli tylko muzułmanie i prawosławni, również chorwaccy. Chyba nie
    chcesz wierzyć że wsród chorwatów ich nie było? Przypadek? Nie sadzę...
    Przyjrzyj się sprawie dokładniej.
    KK zawsze bedzie wciskał bajer oficjalny - dużo owieczek sie na to daje
    nabrać i stają się baranami, a purpuraci archwum watykańskiego nigdy nie
    udostepnią bo KK musiałby przestać szafować oficjalną "ideologią"- nic by z
    niej nie zostało .
    Niestety sami musimy mieć świadomość, że KK nie jest tożsamy z religią czy
    bogiem i raczej uzurpuje sobie prawa niż je posiada w sposób naturalny. Stąd
    tyle odłamów katolicyzmu, przeciwstawiających się Rzymowi z ważnych i
    rzeczywistych powodów.
    Zamykam temat.
    Jones

  • 26. Data: 2016-12-30 17:10:19
    Od: v...@g...com

    użytkownik Janusz_k napisał:
    > Witam
    > Dużo ostatnio było na tema inkwizycji i ile zła ona zrobiła

    OK, było nie było i co z tego? Przecież to nie jest jakaś nadzwyczajna
    nieomylna instytucja.

    Równie dobrze można pastwić się nad projektantami/budowlańcami.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_budowlana_w
    _Szabharze
    1127 osób

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tama_Banqiao
    miała wytrzymać, a jednak puściła
    ilość trupa to 26.000

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_elektrowni_
    j%C4%85drowej_w_Czarnobylu

    Coś mi się wydaje że po podsumowaniu błędów budowlańców, liczba trupa
    skoczy o trzy rzędy względem liczby ofiar kościoła.

  • 27. Data: 2016-12-30 18:06:17
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 07:48, cef pisze:

    > Z tego wynika tylko tyle, że się za bardzo przejąłeś tym co przeczytałeś.

    Ci się tak tylko wydaje :) z stary jestem aby się przejmować, lata mi
    to, po prostu zacytowałem to w kontekście dyskusji które tu były.
    A kościół to swoje za uszami ma, odpusty, handlowanie relikwiami czy
    wyprawy krzyżowe, co prawda sam ich nie organizował ale i też za mocno
    nie zniechęcał uczestników do udziału w nich.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 28. Data: 2016-12-30 18:09:50
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 17:10, v...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Coś mi się wydaje że po podsumowaniu błędów budowlańców, liczba trupa
    > skoczy o trzy rzędy względem liczby ofiar kościoła.
    A to racja, ale cytowałem to dlatego że teraz panuje taka moda aby kościół
    bez wyjątku traktować jak chłopca do bicia, wszystko co złe to kościół a
    i dołożyć mu przy okazji za przeszłość, w innym poście piszę że go wcale
    nie gloryfikuję bo hierarchia błędy popełniała.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 29. Data: 2016-12-30 18:31:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znaczy sie bledy popelniali Lenin, Stalin, Hitler, Amin i jeszcze wielu innych.

  • 30. Data: 2017-01-01 21:41:28
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-26 o 21:21, Budyń pisze:

    > a gdzie widzisz zebym tobie zarzucał? temat podrzucony rozwijam zarzutów nie
    kierujac do nikogo tutaj

    Ok, odpowiadałeś pod moim postem :) więc się ustosunkowałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_k