  • 31. Data: 2010-02-27 15:33:44
    Temat: Re: NTG ale warto wiedziec
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hmalt6$95c$1@news.interia.pl...

    > Dobra, czy ktos je sprawdzil? Ktos napisala, czesc powtorzyla, reszta
    > przytaknela i tak ma byc?

    Skoro uważasz, że podawane te fakty sa nieprawdziwe to cóż stoi na
    przeszkodzie, aby je (Z UZASADNIENIEM!!!) skorygować i podac, podawając
    źródła, te, które uważasz za własciwe. Jak dotąd nic takiego nawet nie
    próbujesz zrobić;-).
    Jesli jednak tego nie robisz (nie umiesz ich znaleźć, nie chce ci się itp)
    to na jakiej podstawie uważasz, że autor postu je zmyślił?

    > Akurat sluchalem audycji w radio na ten temat. Tam pan szczegolowo
    > uzasadnial co i dla czego. Audycja byla w publicznym radiu i kto chcial to
    > sluchal. Skoro ja slyszalem to znaczy, ze nie jest to jakas skrywana tak
    > prosta tajemnica.
    > Mowa byla o tym, ze amerykanie jako jedyni na swiecie potrafia wydobywac
    > gaz lupkowy i dla tego maja robic to u nas. Zloza maja byc im przekazane
    > do wydobycia i owszem maja zarobic na wydobyciu co nie dziwi, ale pierwszy
    > raz slysze, ze maja byc wlascicielami zloz.

    Cóż, między tym, czy mają tylko na wydobywaniu zarobić, a tym, że mają
    zostac ich włascicielami to wg ciebie "drobna" róznica?
    Zresztą także zasadniczą kwestią jest czy mają oni czerpać zyski np. przez
    5 lat, czy przez 50, czy zyski maja przekroczyć 2krotnie, czy 20-krotnie
    poniesione przy tym przez nich nakłady, czy my mamy miec z tego 1% czy 90%.
    Czy znasz publiczna dyskusję na ten temat, choć nie są to "drobnostki"?
    I to że teraz nie umiemy/, nie jestesmy w stanie tych złóż eksloatować to
    wcale nie jest ostateczny argument;- czy warto oddac prawo do ich
    eksploatacji za np 1% zysków, jesli byc może za 10 lat będziemy w stanie
    czerpać z nich 100%?
    Sprzedac coś można tylko raz, także kurę, co złote jaka znosi...

    > Zastanowmy sie czy nie jest tak juz dzis. Jak znajda rope na mojej dzialce
    > pod moim domem to uwazasz, ze ropa jest moja?

    W wielu prawodawstwach tak własnie jest! U nas niestety nie.
    Ale dlaczego ty uwazasz, ze jesli tylko znajdą ropę pod twoim domem to
    dlatego ma miec inna prywatna osoba pełne prawo pozbawić cie twojej
    własności,- twojego domu?!

    > No to sprawdz i dopiero potem obrazaj.

    Nie, ty obal innymi konkretami podawane fakty.
    A na marginesie, nie obrażam, tylko nazywam rzeczy po imieniu,- tj. jesli
    ktoś bredzi nie na temat to jest albo manipulatorem, albo bęcwałem.

    > To prosze merytorycznie, jak mamy we wlasnym zakresie wydobyc gaz lupkowy?

    Własnie, uzasadnij merytorycznie, dlaczego uważasz poglądy autora watku za
    błędne. Dotychczas nawet nie próbowałes tego zrobić.
    ;-)
    Np. uzasadnij merytorycznie dlaczego mamy koniecznie juz teraz pozbyc sie
    prawa do dysponowania największymi złożami gazu w Europie za drobny ułamek
    ich wartości gdy zapewne za niedługi czas (albo przy pomocy innych) ciągnąć
    z tego będziemy mogli duzo większe korzysci.

    p47

  • 32. Data: 2010-02-27 22:47:16
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > przeszkodzie, aby je (Z UZASADNIENIEM!!!) skorygować i podac, podawając
    > źródła, te, które uważasz za własciwe. Jak dotąd nic takiego nawet nie

    A po co?
    Sa miliony dyskusji i we wszystkich mam cos uzasadniac? Ty jak widze jestes
    nie wiadomo czemu misyjnie nastawiony do dyskusji a mi to nie odpowiada. Nie
    interesuje Cie, ze nie wszystko co w sieci napisane nie jest prawda na co
    probuje zwrocic uwage. Nawet jeden z dyskutantow podsunal tu konkurencyjny
    tekst do ktorego nie raczyles w ogole sie odniesc a mi proponujesz
    uzasadniac w ktorym miejscu jest nie prawda? Pomieszanie z poplataniem. Od
    kiedy to reszta swiata ma udowadniac nieprawde wypowiedziana przez jakiegos
    beletryste? Jak sasiad powie innemu sasiadowi, ze jestem pedalem to mam
    udowadniac ze tak nie jest?

    > Jesli jednak tego nie robisz (nie umiesz ich znaleźć, nie chce ci się itp)
    > to na jakiej podstawie uważasz, że autor postu je zmyślił?

    Na takiej, ze sluchalem audycji radiowej w ktorej prezentowali sie
    specjalisci w tych dziedzinach i mowili co innego. Poza tym nigdzie nie
    napisalem, ze akurat ten autor dokladnie to zmyslil. Napisalem nawet, ze tak
    naprawde nie wiem jak jest, bo dzis bywa roznie. Grunt, ze Wy wiecie bo ktos
    cos napisal. Rewelacja.

    > Cóż, między tym, czy mają tylko na wydobywaniu zarobić, a tym, że mają
    > zostac ich włascicielami to wg ciebie "drobna" róznica?

    Drobna o tyle, ze pierwszy raz slysze, ze maja zostac wlascicielami. Z tego
    co mowia oficjalne zrodla to dopiero wydano jakies tam koncesje a nie akty
    wlasnosci.

> [...]
    > 5 lat, czy przez 50, czy zyski maja przekroczyć 2krotnie, czy 20-krotnie
    > poniesione przy tym przez nich nakłady, czy my mamy miec z tego 1% czy

    No to ile w koncu, bo nie wiem do czego mam sie odniesc.

    > Czy znasz publiczna dyskusję na ten temat, choć nie są to "drobnostki"?

    Tak. Pisalem juz drugi raz o audycji radiowej z ktorej w ogole dowiedzialem
    sie o gazie lupkowym w takich ilosciach w Polsce.

> [...]
    > wcale nie jest ostateczny argument;- czy warto oddac prawo do ich
    > eksploatacji za np 1% zysków, jesli byc może za 10 lat będziemy w stanie

    1% powiadasz? Skad to wiesz?

    > W wielu prawodawstwach tak własnie jest! U nas niestety nie.

    No to gdzie ta nadciagajaca rewolucja, bo jakos reszta swiata arabskiego
    srednie ma znaczenie w tej dyskusji.

    > Ale dlaczego ty uwazasz, ze jesli tylko znajdą ropę pod twoim domem to
    > dlatego ma miec inna prywatna osoba pełne prawo pozbawić cie twojej
    > własności,- twojego domu?!

    Skarb panstwa jak pamietam ze studiow to nie jest osoba prywatna.

    > Nie, ty obal innymi konkretami podawane fakty.

    Nie rob sobie jaj, gdzie Ty widzisz fakty? Napisany gniot bez zadnych zrodel
    ma byc wiarygodny? Piszac byle referat na studiach tzeba podawac zrodla a tu
    mam sie odnosic do czego? Po kiego np. w pracy magisterskiej trzeba co
    kolwiek udowadniac skoro mozna by postawic wylacznie teze? Tak to jest,
    najpierw teza potem dowod. Ty chcesz zebym udowadnial dla czego nie zgadzam
    sie z czyjas teza? Wybacz na takim poziomie to mi sie nawet pisac nie chce.

    > A na marginesie, nie obrażam, tylko nazywam rzeczy po imieniu,- tj. jesli
    > ktoś bredzi nie na temat to jest albo manipulatorem, albo bęcwałem.

    No to jestes becwalem, bo to nie temat na te grupe. :-)

    > Własnie, uzasadnij merytorycznie, dlaczego uważasz poglądy autora watku za
    > błędne. Dotychczas nawet nie próbowałes tego zrobić.

    Jak autor sprobuje, to moze i mi sie zechce...

> [...]
    > ich wartości gdy zapewne za niedługi czas (albo przy pomocy innych)
    > ciągnąć z tego będziemy mogli duzo większe korzysci.

    Najpierw udowodnij, ze pozbywamy sie prawa do dysponowania najwiekszymi
    zlozami gazu. Jak to zrobisz to moze nad tym sie zastanowie i pewnie
    zmartwie. Jak narazie nie mam pytan.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-02-27 23:27:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 10:10:32 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > wydobycia i owszem maja zarobic na wydobyciu co nie dziwi, ale pierwszy raz

    To jeszcze dorzucę:
    http://hotnews.pl/doc/12022010.pdf

    Ten artykuł z salon24 to demagogia pierwszej wody.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 34. Data: 2010-02-28 02:48:02
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A po co?
    > Sa miliony dyskusji i we wszystkich mam cos uzasadniac?

    (...ciach...)

    Albo rżniesz głupa, albo ... nie musisz go rżnąć;-)
    Czy to tak trudno zrozumiec, że wypadałoby uzasadnic swoje stanowisko w
    takich tylko dyskusjach , w których kwestionujesz, poddajesz w wątpliwość
    tezy podane przez kogo innego. Wypadałoby, bo w przeciwnym wypadku uznają
    cię za takiego, co paple, co mu slina na język przyniesie..

> [...]
    > napisalem, ze akurat ten autor dokladnie to zmyslil. Napisalem nawet, ze
    > tak naprawde nie wiem jak jest, bo dzis bywa roznie. Grunt, ze Wy wiecie

    A ty wiesz, bo coś , gdzieś słyszałeś ;-)) A co, kogo i kiedy konkretnie to
    już twoja sciśle strzezona tajemnica..
    Zgoda, -rewelacja!!!

    ;-))

> [...]
    >
    > 1% powiadasz? Skad to wiesz?

    > No to gdzie ta nadciagajaca rewolucja, bo jakos reszta swiata arabskiego

    Jak zwykle pewnośc wypowiadanych opinii jest proporcjonalna do
    ignorancji1;-))

    Pomijając już oczywisty dla każdego myslącego fakt, że akurat w sprawach
    złóz gazu i ropy sytuacja w świecie arabskim ma istotne znaczenie to złóża
    należą do własciciela terenu choćby w USA. Na marginesie zauważę znów, że
    żeby to wiedziec nie trzeba być prawnikiem. Wystarczy wykształcenie na
    poziomie gimnazjalnym;-)) A dlaczego wystarczy podejrzewam pozostanie dla
    ciebie zagadką;-))

> [...]
    > to jest, najpierw teza potem dowod. Ty chcesz zebym udowadnial dla czego
    > nie zgadzam sie z czyjas teza? Wybacz na takim poziomie to mi sie nawet

    Słusznie, nie widzę celowości kontynuowania dyskusji z ignorantem, jak to
    wykazałem.
    twoja opinia jest zatem dla mnie obojętna.
    Inni czytelnicy ocenią poziom argumentów autora wątku, a także poziomu
    przeciwstawiających mu się twoich oraz pozostałych bęcwałów/manipulatorów.

    > No to jestes becwalem, bo to nie temat na te grupe. :-)

    Hiostoria ludzkości mało zna przypadków, gdy istotna technologia długo
    pozostawała własnością jednej tylko firmy.

    p47

  • 35. Data: 2010-02-28 02:52:00
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > To jeszcze dorzucę:
    > http://hotnews.pl/doc/12022010.pdf
    >
    > Ten artykuł z salon24 to demagogia pierwszej wody.
    >
    > --

    Oczywiscie chciałes napisać, że cytowana odpowiedż to demagogia i
    manipulacja czystej wody..

    ;-)

    p47

  • 36. Data: 2010-02-28 03:33:24
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Zaiteresowanych tematem polecam dyskusję, która tu się na ten temat toczy:
    http://1616.salon24.pl/155948,megaprzekret

    p47

  • 37. Data: 2010-02-28 03:35:25
    Od: "p47" <k...@w...pl>

  • 38. Data: 2010-02-28 08:09:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Nie rob sobie jaj, gdzie Ty widzisz fakty?

    "Spisek" ujawniony gdziekolwiek staje sie "faktem" na mocy chciejstwa kolesi
    majacych potrzebe znajdowania winnych wlasnej zyciowej nieudolnosci.

  • 39. Data: 2010-02-28 09:42:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > tezy podane przez kogo innego. Wypadałoby, bo w przeciwnym wypadku uznają
    > cię za takiego, co paple, co mu slina na język przyniesie..

    A czy Ty cokolwik cokolwiek uzasadniłeś ? Poparłeś kakimikolwiek dowodami ?
    Poza napisaniem " "Tornad" podał konkretne, szczegółowe informacje
    zawierające fakty, liczby daty", nie powołujesz się na żadne wiarygodne
    źródła, tylko powtarzasz plotki pisane przez jakieś brukowe szmatławce.

    > A ty wiesz, bo coś , gdzieś słyszałeś ;-)) A co, kogo i kiedy konkretnie
    > to już twoja sciśle strzezona tajemnica..
    > Zgoda, -rewelacja!!!

    Ale nikt Ciebie nie wyzywa od "głupa", "żałosnego manipulatora"
    Weź no sobie trochę na powstrzymanie.

    > Hiostoria ludzkości mało zna przypadków, gdy istotna technologia długo
    > pozostawała własnością jednej tylko firmy.

    Powtarzam specjalnie dla Ciebie jeszcze raz, bo już o tym pisałem w tym
    wątku. Technologia dotycząca wydobycia gazu ze złóż łupkowych jest bardzo
    dobrze znana i tu nie ma żadnych tajemnic co do tego jak się to robi. Firma
    amerykańska z resztą udostepnia filmy
    http://www.youtube.com/watch?v=O0kmskvJFt0 pokazujące na czym dokładnie to
    polega i nie robi z tego żadnej tajemnicy.
    Problem z wydobyciem w Polsce "leży w innym miejscu". Po prostu żadna z
    polskich firm nie jest zainteresowana wdrażaniem takiej technologii ze
    względu na bardzo wysokie koszty dotyczące przygotowania odpowiedniego
    zaplecza techniczno-technologicznego. Po prostu polskie firmy gazowe wolą
    sprzedawać importowany gaz i mieć na tym mniejszy, ale pewny dochód, niż
    wdrażać nowe technologie ponosząc ogromne nakłady i nie mając pewności czy
    ta inwestycja kiedykolwiek się zwróci, bo póki co złoża łupkowe w Polsce
    tylko są szacowane.
    Niestety technologia ta po pierwsze wymaga:
    1. Rozpoznania złóż i oszacowania ich wielkości - tu trzeba wykonać szereg
    odwiertów na głębokość 4-6km w głąb Ziemi.
    2. Opracować lub zakupić technologię odwiertów poziomych. Dotychczas
    wykonywano tylko odwierty pionowe.
    3. Opracować lub kupić technologię pozyskiwania gazu ze złóż łupokowych.

    Z tym wszystkim wiąże się stworzenie całego zaplecza: naukowego,
    technologicznego, technicznego oraz prawnego. Trzeba opracować,
    zaprojektować i zbudować odpowiednie urządzenia wiertnicze, wykonać szereg
    odwiertów wchodząc nierzadko na prywatne tereny, a po rozpoznaniu złóż
    przygotować ich eksploatację. Eksploatacja taka wiąże się z wywłaszczeniem
    mieszkańców, zainstalowaniem szybów, wybudowaniem oczyszczalni i
    przepompowni gazu oraz linii przesyłowych. Po pierwsze nie jest to łatwe, a
    po drugie wymaga ogromnych nakładów finansowych. W tym przypadku polski rząd
    chce wpuścić firmę zagraniczną, która zajmuje się pozyskiwaniem gazu ze
    załóż łupkowych od wielu lat, a w zamian za wykonanie tej całej czarnej
    roboty będzie miała udział w zyskach. Nie ryzykujemy, bo sami nie
    inwestujemy, a możemy tylko mieć z tego zyski. Nikt tu nie oddaje złóż na
    własność Amerykanom, lecz daje im pierwszeństwo w ich eksploatowaniu.

  • 40. Data: 2010-02-28 14:17:29
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > tezy podane przez kogo innego. Wypadałoby, bo w przeciwnym wypadku uznają
    > cię za takiego, co paple, co mu slina na język przyniesie..

    Ty jestes uposledzony czy co? Ja mam udowadniac czemu sie nie zgadzam z
    zaslysznymi plotami a autora tresci z tego zwalniasz?? Czy Ty w ogole
    rozumiesz co sie do Ciebie pisze? Podaj mi wiarygodne zrodla informacji,
    projekty ustaw, rozporzadzenia, jakie kolwiek rzeczywiste wartosci to sie
    odniose.

    > A ty wiesz, bo coś , gdzieś słyszałeś ;-)) A co, kogo i kiedy konkretnie
    > to już twoja sciśle strzezona tajemnica..
    > Zgoda, -rewelacja!!!

    A Ty wiesz bo ktos napisal. Myslec potrafisz czy nie bardzo?

    > Jak zwykle pewnośc wypowiadanych opinii jest proporcjonalna do
    > ignorancji1;-))

    Nie odnosisz sie w ogle do tego co napisalem a zarzucasz mi ignorancje, wez
    Ty sie troche zastanow.
    Poprosze o zrodla 1% zyskow.

    > Pomijając już oczywisty dla każdego myslącego fakt, że akurat w sprawach
    > złóz gazu i ropy sytuacja w świecie arabskim ma istotne znaczenie to złóża
    > należą do własciciela terenu choćby w USA.

    Czytales co napisal Tornad? Brak prawa wlasnosci do zloz na Twojej dzialce
    to ma byc nadciagajaca rewolucja. Chlopie przeczysz szam sobie. Co mnie
    obchodzi jak maja araby jak dzis bez zmiany prawa nie mam prawa do ropy na
    mojej dzialce. Tego nie nazwiesz manipulacja? Dziwnie wybiorczy masz sposob
    argumentacji.

    > Na marginesie zauważę znów, że żeby to wiedziec nie trzeba być prawnikiem.
    > Wystarczy wykształcenie na poziomie gimnazjalnym;-)) A dlaczego wystarczy
    > podejrzewam pozostanie dla ciebie zagadką;-))

    No rewelacja, merytoryczna dyskusja kolejnego frustrata ze stulejka. Jak
    zakonczysz durne przytyki i przeczytasz podrecznik do sarvoir vivre to wroc
    tu ponownie a byc moze jeszcze komus zechce sie z toba gadac na twoim
    ulubionym poziomie gimnazjalnym.

    > Słusznie, nie widzę celowości kontynuowania dyskusji z ignorantem, jak to
    > wykazałem.

    Wykazales, niech bedzie. Ja jestem ten zly a Ty ten dobry.
    Idz zbawiac swiat frazesami czternastolatkow. Ghost mial racje, szkoda bylo
    czasu.

    TK