  • 1. Data: 2010-03-14 19:01:56
    Temat: Na co kłaść płytki w łazience, garażu itd?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Na co powinno się kłaść płytki np. w łazience?
    Narazie mam gołe ściany (cegły).
    Tynkować? ale po co
    Regipsy? ale po co skoro ściana jest równa. Poza tym zawsze zastanawiało
    mnie coś takiego: przecież płyta KG jest raczej delikatna, krucha itd., wiec
    jak cała ściana płytek się na tym trzyma?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-14 21:26:23
    Temat: Re: Na co kłaść płytki w łazience, garażu itd?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Bartek <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Na co powinno się kłaść płytki np. w łazience?
    > Narazie mam gołe ściany (cegły).
    > Tynkować? ale po co
    > Regipsy? ale po co skoro ściana jest równa.

    A jest równa?
    Bo jeśli jest NAPRAWDĘ równa, jeśli przyłożysz do niej długą,
    dwumetrową łatę i masz między nią a ścianą najwyżej kilka mm na
    całej długości, to tynkowanie pod płytki faktycznie nie ma sensu i
    moi tynkarze twierdzą, że przy ścianach stawianych przez dobrych
    fachowców z cienkowarstwowo klejonego Ytonga czy silikatu,
    faktycznie często łazienek nie tynkują wcale.
    Jeśli jednak ściana jest normalną ścianą stawianą z czerwonej
    ceramiki lub "suporka" przez normalnych budowlańców, to szpary pod
    tą łatą mogą mieć i centymetr i dwa centymetry, a jak partacze
    stawiali to czasem i po kilka, wtedy wcześniejsze otynkowanie ściany
    "na ostro" jest zwyczajnie tańsze i pewniejsze niż nadrabianie tej
    grubości klejem do płytek.

    > Poza tym zawsze
    > zastanawiało mnie coś takiego: przecież płyta KG jest raczej
    > delikatna, krucha itd., wiec jak cała ściana płytek się na tym
    > trzyma?

    Zastanów się, w jakich sytuacjach taka płyta jest krucha i
    delikatna, a jakie obciążenie dla niej stanowią te płytki. One
    przeciez nie podskakują sobie po tej płycie, waląc w nią kantami,
    tylk stanowią statyczne obciążenie, jedynie przez płytę przenoszone.
    A tu akurat taka płyta potrafi utrzymać zadziwiająco dużo.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-15 08:06:45
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam

> [...]
    > sobie po tej płycie, waląc w nią kantami, tylk stanowią statyczne
    > obciążenie, jedynie przez płytę przenoszone. A tu akurat taka płyta

    No tak ale zawsze mnie to zastanawiało, czy taka płyta która jest
    przyklejona tylko na placki utrzyma cały cięzar tych płytek? Czy się nie
    oderwie, czy się nie rozwarstwia itd.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2010-03-15 08:15:02
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    >
    > No tak ale zawsze mnie to zastanawiało, czy taka płyta która jest
    > przyklejona tylko na placki utrzyma cały cięzar tych płytek? Czy się nie

    utrzyma

  • 5. Data: 2010-03-15 08:21:04
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Mar, 20:01, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mnie coś takiego: przecież płyta KG jest raczej delikatna, krucha itd., wiec
    > jak cała ściana płytek się na tym trzyma?

    sciane wyrownaj zaprawa - najwazniejsze jest dobre podloze /rowne i
    czyste/. Wtedy plytki kladzie sie szybko i przyjemnie. Uzytkowanie
    plytek klejonych na 3 mm klej jest bardzo szybkie.

  • 6. Data: 2010-03-15 09:08:46
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Uzytkowanie plytek klejonych na 3 mm klej jest bardzo szybkie.

    Jak się szybko użytkuje płytki w łazience?

    Pytam bo nie wiem.

  • 7. Data: 2010-03-15 11:45:13
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie coś takiego: przecież płyta KG jest raczej delikatna, krucha itd.,
    > wiec jak cała ściana płytek się na tym trzyma?

    ja w łazience nie tynkowałem (suporex równiutki, kupowałem taki pod klej) -
    glazurnicy przychodzili i mówili, że nie będą bez tynku układać - znalazłem
    takiego co nie miał z tym problemu, zagruntowałem, miałem zaciągnąć klejem,
    ale wolał sam to zrobić, bo on w końcu układał będzie i wszystko jest OK już
    4,5 roku

    --=olo=--

  • 8. Data: 2010-03-15 17:55:39
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 15, 10:08 am, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Jak si szybko u ytkuje p ytki w azience?
    >
    > Pytam bo nie wiem.

    dokoncze zdanie aby bylo poprawnie dla opornych.
    Polozenie płytek na 3 mm klej powoduje ze klej znacznie szybciej
    wysycha co powoduje ze mieszkancy domu moga uzytkowac np lazienke po
    okolo 3 h.

  • 9. Data: 2010-03-15 18:37:59
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > dokoncze zdanie aby bylo poprawnie dla opornych.
    Polozenie płytek na 3 mm klej powoduje ze klej znacznie szybciej
    wysycha co powoduje ze mieszkancy domu moga uzytkowac np lazienke po
    okolo 3 h.

    Klej powinien bardziej wiązać niż wysychać. Pod płytkami nie wysycha tak
    szybko, więc wiąże.

    Wyschnięty beton, którego kawałek chlapnie i lezy na słońcu też nie wiąże
    tylko wysycha. Kruszy się potem w rękach.

    A czy naprawdę trzeba szybko używać łazienkę? Nie można poczekać na drugi
    dzień do zafugowania? Tak jest prawidłowo.

    Pozdrawiam

    Jacek