  • 201. Data: 2016-12-18 10:36:07
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-16 o 18:06, Grzegorz pisze:
> [...]
    >
    > W systemie ubezpieczeniowym KRUS są dwa fundusze:
    > Składkowu, z którego utrzymuje się cały KRUS.
    > Fundusz Emerytalno-rentowy z którego wypłaca się jak nazwa wskazuje.
    >
    > Na F. Składkowy składająś się wszyscy ubezpieczeni.
    > Państwo do niego nie dopłaca ani grosza.
    > Z tego funduszu wypłaca się m. in. zasiłki chorobowe
    > i odszkodowania wypadkowe.
    > Państwo dopłaca do FER, procentowo dużo ale relatywnie mało.
    > To te 90% wskazuje Piotrek.
    > Są to dopłaty i tak mniejsze niż do ZUS.
    > Dopłaty na 1 ubezpieczonego w KRUS są mniejsze niż w ZUS.

    Brakuje informacji o kosztach leczenia. Czy składka KRUS choć w części
    finansuje system ochrony zdrowia?

    --
    Pete

  • 202. Data: 2016-12-18 20:47:52
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Brakuje informacji o kosztach leczenia. Czy składka KRUS choć w części
    > finansuje system ochrony zdrowia?
    > --
    > Pete

    Dla części rolników finansuje państwo a dla działów specjalnych i dużych
    gpspodarstw finansowanie ponoszą ubezpieczeni.
    Emeryci i renciści KRUS płacą składkę zdrowotną na zasadach ogólnych.
    Jako wybitnie wypadkowy dział gospodarki to KRUS ma wpisane
    w statut i ustawę coś tam o rehabilitacji czy o profilaktyce i jakoś
    to tam trochę inaczej funkcjonuje.
    Jeśli o choroby od wideł chodzi (kręgosłup) i skutki wypadków
    to polecam bo to Kasa Rolnicza ma poza systemem powszechnym
    i na wysokim poziomie.

    Taki rolnik co szuka żony to już płaci.
    Czy dużo to nie wiem.
    Ale jest już poza grupą podstawową.
    Rolnik nie płaci procentowo bo działalność rolnicza (uprawy, hodowla),
    jest wyłączona z podatku dochodowego a na to miejsce rolnik placi podatek
    rolny - liczony od ha, współczynnika klasowego gruntu, rodzaju gruntu (łąka,
    z.orna, siedlisko),
    ceny 100kg żyta i uchwał rady gminy zwalniająco odraczających i chyba
    jeszcze humoru sołtysa.

    Ale . . .
    Nie zazdrośćcie . . . z ustawy wynika, że każdy dorosly w gospodarstwie
    jest ubezpieczony obowiązkowo.
    Jak się ma kilka ha i liczną rodzinę to jest tragedia.
    To system który w wielu miejscach zastępuje opiekę społeczną.

    Duże gospodarstwa, takie > 50ha to inna bajka.
    Znam takiego co do krów na pastwisko merolem ML jeździ bo gorąco.
    i takiego co na pole to drona posyła bo mu się jechać tam już nie chce,

  • 203. Data: 2016-12-18 23:21:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 20:48:06 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Duże gospodarstwa, takie > 50ha to inna bajka.
    > Znam takiego co do krów na pastwisko merolem ML jeździ bo gorąco.
    > i takiego co na pole to drona posyła bo mu się jechać tam już nie chce,

    50 ha to takie raczej średnie gospodarstwo, nawet jak na polskie warunki ;)

    Jakiś czas temu słyszałem o farmie w Australii, która należy do jednego
    osobnika i ma powierzchnię Polski. Krowa mu dajmy na to ucieknie,
    to musi np. zasuwać po nią z Wrocławia do Szczecina ;P

    L.

  • 204. Data: 2016-12-21 09:40:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-12-14 23:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > [...] Z pol roku temu wicepremier Morawiecki mowil ze pracuja nad wprowadzeniem
    nowego podatku dla prowadzacych dzialalnosc gospodarcza. Ma wynosic 25% dochodu [...]

    No to pozamiatane. Niedasie - bo przedsiębiorcom byłoby przykro ;-)
    Swoją drogą to chyba pierwszy minfin, który dba o to ażeby
    przedsiębiorcom nie było przykro ;-)

    Piotrek

  • 205. Data: 2017-01-04 16:16:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 09:01:22 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > ludzi tego co pierwszy raz w powojennej histori Polski dostali od swojego panstwa.

    Od państwa nic nie można dostać, bo państwo nic nie ma. Jeżeli państwo coś
    daje, to komuś zabiera.

  • 206. Data: 2017-01-04 16:17:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 10:26:59 -0800 (PST), w
    <a...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > jesli to ma wyglądać tak:
    > """17 lat temu polski rząd sprzedał włoskiej firmie 52 proc. akcji banku Pekao SA,
    dokapitalizowawszy go wprzódy z pieniędzy publicznych, za 3,4 mld złotych. Przez te
    17 lat samej tylko dywidendy z działalności banku mieli Włosi 24 mld; innych zysków
    tutaj nie bierzemy pod uwagę, bo trudno je oszacować. A teraz odsprzedali polskiemu
    rządowi 33 proc. za 10,5 mld. """" @ziemkiewicz

    > to niech sie qurcze cofa. Dymani bylismy bez mydła, niewątpliwie zagranica teraz
    bedzie protestowac ze sie kolonia buntuje... Skutkiem będą owszem wyższe ceny obsługi
    długu i takie tam - ale i tak nam sie to opłaci.

    A powiedziano ile poszło na spłatę złych długów, by bank nie padł?
    Były takie banki, których nie sprywatyzowano. Jak skończyły?

  • 207. Data: 2017-01-04 16:18:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 12:49:55 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > PIS to nie moja bajka ale udało im się odsunąć od władzy ośmiornicożerc?w- a to
    było konieczne

    Idź do biedronki, są tam dostępne. I nie są drogie. Będziesz też
    ośmiornicożercą na wypasie.

  • 208. Data: 2017-01-04 16:20:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 15:44:14 -0800 (PST), w
    <4...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Zmniejszyla sie sfera ubostwa z jednej osoby na 25 do 1 na 100.

    A rząd te wyniki skąd wziął?
    Stąd?
    http://natemat.pl/198397,rzad-chwali-sie-ze-ubostwo-
    dzieci-spadlo-o-polowe-a-naukowcy-to-nieprawda-oni-n
    awet-badan-na-ten-temat-nie-zlecaja

  • 209. Data: 2017-01-04 16:21:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 22:46:13 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Kilku próbowali wsadzić ale larum zaraz z opozycji szedł że zasłużeni itp. No sądy
    wypuszczały. Sędziowie do PIS miłością nie pałają więc można to powiązać.

    Np. takiego ministra Szyszkę, który zataił "stodołę" (wersja deluxe) za kilka
    melonów.
    Takiego Nowaka do dziś grillują i skazali za zegarek za 20k.

  • 210. Data: 2017-01-04 16:22:05

    Tue, 13 Dec 2016 23:06:20 -0800 (PST), w
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Co do SKOK?w- KNF parę dni temu podał w komunikacie ze na koniec września na
    bodajże 40 SKOK?w- 22skoki wykazały zysk. Może więc ten sektor na nogi stanie.

    No way Luke. Poczytaj sobie opracowania. SKOK-i są bankrutami tak od 2012r.
    Kasa w Luksemburgu. Nikomu nie zależy.