  • 61. Data: 2016-12-13 13:45:40
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Dec 2016 12:38:16 +0100, scruffty

    > Bufor się przyda, ale nawet bez dałoby radę.

    Skoro dałoby radę bez, to się nie przyda.
    Kasa wywalona w błoto na bufor wodny.

    > Nawet z defrostem i pracą z niskim copem lub na grzałkach
    > sprawność będzie w okolicach piecy akumulacyjnych.

    Tym bardziej, że "bufor" jest w podłodze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2016-12-13 13:48:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Dec 2016 03:11:14 -0800 (PST), Lisciasty

    > Już niedługo. Za parę miesięcy Ukraińcy będą mieć pozwolenie na pracę
    > w całej Unii, w ciągu tygodnia czmychnie ich milion na zachód
    > i tyle będziemy mieć taniej siły roboczej :P

    Ich i tak jest bardzo dużo. Plus jest taki,
    że Ukrainki jeszcze ładniejsze niż Polki. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2016-12-13 14:17:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 12:38:19 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Bufor się przyda, ale nawet bez dałoby radę. Nawet z defrostem i pracą z
    > niskim copem lub na grzałkach sprawność będzie w okolicach piecy
    > akumulacyjnych.
    Zależy jak to z tym tanim prądem by miało być. Bo podejrzewam że tani(20gr) tylko
    noca a w dzień "normalne" 60gr(?)
    Kwestia przeliczenia jak będzie coś więcej wiadomo

  • 64. Data: 2016-12-13 14:23:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 12:43:37 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > aha. czyli typowe a bo PO!

    " czyli typowe a bo PO"
    Pozwolisz że zachowam powyższy cytat. Bo jak ostatnio sledze dyskusje na pręgierz czy
    polityce, czy chocizby polityczne tematy tutaj to właśnie tak typowo jest.
    Pada hasło ośmiornicożerca z zegarkiem i zaraz link do stodoły jakiegoś polityka z
    przeciwnej strony leci.
    Nijaki Pajdak, Ghost, Zawieja i kilku innych w tym się lubują ale jak ich dłużej
    poczytać to widać że to pacjenci zakładu zamkniętego dostęp do neta uzyskali

  • 65. Data: 2016-12-13 17:16:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kontekscie pomp ciepla nie mowili. Mowili ze to ma byc przede wszystkim alternatywa
    dla paliw stalych uzywanych do ogrzewania mieszkan w miastach.

  • 66. Data: 2016-12-13 17:20:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co to to nie, w mojej okolicy same niskie, grube i owszem cycate - od dziecka na
    diecie żytnio-ziemniaczanej.

    -----

  • 67. Data: 2016-12-13 17:21:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co tu liczyc. Podobnie w kosztach jak gaz by wyszlo. Moglo by wyjsc taniej niz gaz
    bo prad zamienia sie na cieplo z praktycznie stu procentowa sprawnoscia. Na dodatek
    latwiej, taniej i precyzyjnieje daje sie sterowac urzadzeniami elektrycznymi niz
    gazowymi. Na lepszym sterowaniu tez daje sie troche zaoszczedzic.

  • 68. Data: 2016-12-13 17:42:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest ten sam koszt paliwa bo jak elektrownia idzie luzem to zuzywa 10% paliwa
    Jaka by zuzywala przy mocy nominalnej, i zamienia z tego 5% na pare do gwizdka. Pelna
    analogia do dwoch samochodow. Jeden robi rocznie 2 tysiace kilometrow a drugi 20
    tysiecy. W pierwszym koszt przejechania kilometra bedzie duzo wiekszy niz w drugim
    pomimo tego ze roczny koszt eksploatacji pierwszego byl nizszy.

  • 69. Data: 2016-12-13 18:01:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pis stworzyl sytuacje w ktorej nie glosowanie na niego w przyszlych wyborach pozbawi
    ludzi tego co pierwszy raz w powojennej histori Polski dostali od swojego panstwa.
    Gdyby w kolejnych wyborach wygrali przekreciarze to: podniosa wiek emerytalny,
    zabiora 500 na drugie dziecko, na rzadanie niemiec zaprosza arabow, wybudowane domy z
    niskimi czynszami sprzedadza czyscicielom kamienic itd. Pozostaje jeszcze sfera
    niematerialna dzialania nie bedacej pisem wladzy. Wygasza wszystkie sprawy zwiazane z
    aferami a winnych zamiast ukarac nagrodza. W interesie szarego luda jest nie
    wybieranie mniejszego zla itd a pogodzenie sie z jakimis ulomnosciami programowymi
    PISu. Takie cos za cos. Nizszy wiek emerytalny dla wszystkich i wyrownanie w dol
    ubeckich emerytur za chyba trzy miliony zlotych z budzetu rocznie na wyjasnianie
    tajemnicy pewnego samolotu. Nie jest mi po drodze z pisem ale bilans zyskow i strat
    podpowiada zebym go popieral.

  • 70. Data: 2016-12-13 18:22:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli coś jak PZPR.
    Kłopot taki, że gospodarka się cofnie.
    Obserwujesz kurs złotówki? Oprocentowanie obligacji skarbowych? Po ilu latach to
    je..nie na pysk (podobnie jak za Gierka)?

    -----