  • 51. Data: 2010-01-17 20:37:14
    Temat: Re: Najbardziej newralgiczny punkt budowy - zapiski "skończonego" inwestora
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 21:22:32 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > na szczęście kobieta zgadza się ze mną - a wizja np. tarasu na dachu jest
    > kusząca ;)

    Fajnie, tylko gdzie wam pozwolą zbudować dom z płaskim dachem.
    Ja pod Wrocławiem mogę zapomnieć.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 52. Data: 2010-01-17 21:10:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > podupcony dach z lukarnami, nalpeiej jeszcze solidne przypory na rogach,
    > no i mur z kamienia oraz kutą bramę. Szkoda tylko ze zapominają że dwór to
    > stał w głębi wielickiego ogrodu, od bramy jechało sie droga wśród drzew.
    > Ten sam dwór wciśnięty w działkę 10ar wygląda jak kupa, szczególnie jaks
    > ie do dworu dostawi wielki garaż na dwa samochody.
    >
    > potem już tylko odpowiednie umeblowanie i już mamy polisz archi kicz
    > projekt w pełnej krasie.

    Czyli co jedna szkarade chcesz zastapic druga?

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2010-01-17 21:33:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu wynika to z wielowiekowej cechy Polaków "Zastaw się, a postaw
    > się, niech sąsiad zazdrości".

    Ale typowa stodola to jakis koszmar. Nie ma nic wspolnego z gustowna
    prostota a jest co najwyzej typowym bezgusciem i brakiem jakiego kolwiek
    smaku. Co Wy tak w ogole rozumiecie pod pojeciem stodoly? Prosty dom z
    plaskim dachem? Z dwuspadowym dachem? Z wielospadowym dachem, maly, duzy?
    Gdzie tu stodola? Stodola to pokraczna chawira z malymi oknami w ubogiej
    ilosci, bez proporcji i wszystko byle jak nie koniecznie tanio. Jest milion
    ladnych prostych domow z plaskimi dachami i tyle samo ladnych z dziwnymi
    dachami, duze i male. Kolejny milion to przyklady jak nie powinno sie robic
    domow i tyle. Szczerze mowiac ja u Was widze parcie do oryginalnosci tak
    samo jak te koszmarne palacyki z kogucikami na dachu tylko na sile w druga
    strone. Nic w tym w sumie dziwnego, bo oryginalnosc to mniej wiecej dazenie
    kazdego czlowieka. Ala zachwalac domy bez skosnych dachow udowadniajac na
    sile, ze kazdy dom ze skosnym dachem jest be to chyba lekka przesada. Kazdy
    z nich ma swoje wady i zalety, ja wybralem wg. wlasnych oczekiwan i nie jest
    to dom z plaskim dachem, co nie znaczy, ze plaskie mi sie nie podobaja. Ale
    nie da sie miec wszystkiego i trzeba sie na cos zdecydowac.

    > W tym przypadku oszczędza się na wewętrznych instalacjach, wykończeniach,
    > wygodzie, aby tylko pokazać sąsiadom, "że moje jest lepsze, ładniejsze i
    > bogatsze". Życie ponad stan i okazywanie tego sąsiadom i znajomym to
    > norma.

    Masz dziwnych znajomych. :-)

    > Dowodów i przykładów nie trzeba długo szukać, wystarczy tylko wejść na
    > "Naszą klasę" i obejżeć zdjęcia. Nie liczy się tam więź znajomości czy
    > kontakt z przyjaciółmi, lecz właśnie pokazanie swojego dorobku i
    > osiągnięć, bardzo często nie swoich. Fotografowanie się na tle bogatych,
    > cudzych domów, samochodów, jachtów, fotografie z wczasów w pięknych
    > kurortach to norma :D

    Ta NK to w ogole dziwny portal. Czasem pewnie wychodzi z tego cos fajnego,
    ale ja ludzi ktorych chcialem znac znam do dzis i nie potrzebuje do tego
    zadnego portalu klasowego. To co piszesz w wiekszosci jest prawda i pewnie
    dla tego mam malo znajomych. :-)

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2010-01-17 21:35:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Czyli co jedna szkarade chcesz zastapic druga?

    dobra architektura nie jest szkaradą...

    dobrą architekturę robią dobrzy architekci.

    Można znaleźć wiele starych domów typu kostka z płaskim dachem o dobrej
    architekturze, te domy sa wciąż ładne, czasem zaniedbane ale wciąż mają
    swoją urodę. Niestety ale spora część projektów typowych tych wspaniałych
    pseudo dworków wygląda koszmarnie, to sa kicze, potworki architektoniczne.

    Ktoś kto tworząc plan zagospodarowania przestrzennego wpisuje ten durny
    wymóg skośnego dachu myśląc że tym sposobem zapewnia łąd architektoniczny
    jest zwykłym głupcem. 100% Ład można tylko zapewnić budując koszmar nudne
    osiedle identycznych lub bardzo podobnych domów.

    Myśle że lepiej było by gdyby w planach wpisywano tylko maksymalną wysokość
    budynku, większy zaś pożytek byłby z zapisów na temat formy ogrodzenia od
    strony drogi. Ponadto powinno sie zawsze myśleć o opcji budowy domów
    parterowych. Przy kącie 37 stopni ciężko jest zbudowac sensowny dom
    parterowy.

  • 55. Data: 2010-01-17 21:36:39
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > zrób normalnie...
    >
    > pompa powietrze woda a to co byś wywalił w kocioł czy akumulator
    > wydaj na solidny agregat 3f 10kW z autostartem. :)

    na tą chwilę nie jestem przekonany do kosztów użytkowania
    nie notujesz jak to wygląda u Ciebie przypadkiem?
    albo czy znasz gdzieś bliższe, szczegółowe zestawienia?

    wolałbym nie robić w salonie kotłowni
    stąd pomysł, na tradycyjny piec

    "tylko" ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 56. Data: 2010-01-17 21:44:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale typowa stodola to jakis koszmar.

    dom stodoła to dom o prostej bryle przykryty dachem dwuspadowym, nie jest to
    określenei pejoratywne tylko deskryptywne.

    Unifikacja domów prowadzi no nudy...

    nasze wsie stają sie maskarycznie nudne i sztampowe, a narzucane w PZP
    wymogi nie powodują jakiegoś mitycznego ładu architektonicznego.

  • 57. Data: 2010-01-17 21:47:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > dobra architektura nie jest szkaradą...

    Pewnie ze nie, ale dobra architektura to nie tylko plaskie dachy.

> [...]
    >
    > Można znaleźć wiele starych domów typu kostka z płaskim dachem o dobrej
    > architekturze, te domy sa wciąż ładne, czasem zaniedbane ale wciąż mają

    Powiem wiecej, wcale nie jest ich tak malo. To nowoczesne formy
    niestarzejace sie prawie wcale.

    > Niestety ale spora część projektów typowych tych wspaniałych pseudo
    > dworków wygląda koszmarnie, to sa kicze, potworki architektoniczne.

    Dokladnie tak, tyle ze koncepcja samego domu nie wiele do tego ma.

    To prawda, paranoja nic wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2010-01-17 21:52:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Pewnie ze nie, ale dobra architektura to nie tylko plaskie dachy.

    nikt tak nie twierdzi... :)

    ale wiesz zbudowanie parterowego domu 200m2 z dachem 37 st nie jest
    praktycznie sesnsownie wykonalne.

    > Powiem wiecej, wcale nie jest ich tak malo. To nowoczesne formy
    > niestarzejace sie prawie wcale.

    właśnie dobra architektura jest ponadczasowa.

    > Dokladnie tak, tyle ze koncepcja samego domu nie wiele do tego ma.

    > To prawda, paranoja nic wiecej.

    AMEN :)

  • 59. Data: 2010-01-17 21:53:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > nasze wsie stają sie maskarycznie nudne i sztampowe, a narzucane w PZP
    > wymogi nie powodują jakiegoś mitycznego ładu architektonicznego.

    Eee, na tych wsiach tez juz coraz lepiej sie dzieje. Ostatnio widzialem
    bardzo ladna polamana parterowke, nie brak tez coraz bardziej wyszukanych
    projektow z poddaszem bez gniazd karabinow maszynowych, zwanych potocznie
    lukarnami.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2010-01-17 22:06:35
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Masz dziwnych znajomych. :-)

    Nie znajomych tylko klientów :)
    Na szczęście jak widzę, że klient zaczyna wydziwiać to po prostu dziękuję mu
    za współpracę.