  • 11. Data: 2015-09-06 21:51:41
    Temat: Re: Nie o budowaniu ale o klejeniu;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 września 2015 21:26:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dokladnie - ja stosuje ten patent od lat do wieeeeelu rzeczy. Wtapiam
    > lutownica na goraco wyprofilowane wczesniej spinacze :-)
    Znaczy wyprofilowany spinacz wkręcasz zamiast grota do lutownicy, wtapiasz itp?

  • 12. Data: 2015-09-06 21:59:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 września 2015 21:51:42 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Znaczy wyprofilowany spinacz wkręcasz zamiast grota do lutownicy, wtapiasz itp?

    Nie nie nie nie, to bym rownie dobrze mogl zrobic grotem lutownicy. Ale z tego
    co zauwazylem w wiekszosci takie "spawanie" plastikow w ogole sie nie trzyma.

    Po prostu wtapiam grotem lutownicy wyprofilowany spinacz wglab plastikowego
    elementu. Musisz wtapiac pokolei powolutku - tak ze spinacz chowa sie ~1-2mm
    w elemencie. Jak sie caly schowa to "zaciagasz" goracym grotem plastik - tak,
    ze spinacz znika w otchlani naprawianego elementu :-)

    Zwykle wtapiam z obu stron, a jak mi sie nie chce albo element nie jest zbyt
    gruby to patrze na to jak na konstrukcje zelbetowa - z ktorej strony element
    bedzie podlegal rozciaganiu - z tej strony wtapiam spinacz :)

    No i zawsze dobrze jest koncowki pozaginac - tak zeby nie wkleic prostego
    drucika - bo samo przyleganie drucika do plastiku moze nie byc zbyt mocne
    i element moglby sie rozsunac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-09-07 13:25:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Wszystkie tworzywa wymagja dedykowanych technologii i klejow. Klej uniwersalny nie
    istnieje.
    Z wyjątkiem polietylenu i polipropylenu, które mają znikomą energię
    powierzchniową (podobnie, jak świeczka) i te można tylko zgrzewać/spawać.
    Jacek

  • 14. Data: 2015-09-07 14:01:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna te tworzywa z powodzeniem kleic. Trzeba aktywowac powierzchnie. Elementy z
    poliolefin przeznaczone do klejenia traktuje sie chromianka. Ten sam problem co przy
    klejeniu wystepuje przy drukowaniu na polietylenowych i polipropylenowyh foliach.
    Aktywuje sie je wyladowaniem koronowym i mozna zadrukowac praktycznie kazda farba.

  • 15. Data: 2015-09-07 22:37:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Z wyjątkiem polietylenu i polipropylenu, które mają znikomą energię
    >powierzchniową (podobnie, jak świeczka) i te można tylko zgrzewać/spawać.

    Ponoć już nie
    http://allegro.pl/klej-do-pp-i-pe-zel-4g-4ml-technic
    oll-plasticki-i4896926413.html
    ale głowy nie dam, nie próbowałem