  • 61. Data: 2010-01-25 11:23:17
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Sty, 11:25, Osadnik <o...@w...pl> wrote:

    > Ano właśnie nie do końca.
    > Potrzebowałem okien 172x163.
    >
    > były wymiary 180 x 160, i 160 x 140.
    >
    > ani jeden ani drugi wymiar mi nie odpowiadał wiec trzeba było czekać na
    > dokładne zamówienie 170x160.

    A to mozliwe ze w magazynach maja przygotowane okna jakie sa w np.
    wiekszosci blokow etc. Ale to nie znaczy ze takie okno bedzie
    kosztowalo mniej - tylko byc moze nie bedziesz na niego tak dlugo
    czekal :) Montowalem okna w zeszlym roku wiec zrobilem zwiad u chyba
    wszystkich okolicznych producentow i dystrybutorow - bylo ich moze z
    10-12. Zaden nie znal okreslenia "okno standardowe" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2010-01-25 12:26:11
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Tylko co nam da ta informacja skoro jak piszesz palisz prawie non stop w
    > kominku. Tego w zaden sposob nie mozna porownac, no chyba ze dostaniesz
    > porownywalny z innymi rachunek za gaz palac drewnem. :-)

    myk polega na tym ze przed ociepleniem budynku piec weglowy pracowal jak
    wsciekly non stop (ogrzewajac tylko parter) przy niskich ubieglorocznych
    mrozach - powiedzmy do -10. po dostawieniu pietra i ociepleniu go 20cm styro
    w te tęgie mrozy piec weglowy dziala raz na jakis czas bo nie ma potrzeby.
    Piętro tez wychladza sie zdecydowanie wolniej.

    duzo latwiej przezyc taka zime:) tylko wlasnie intryguhe mnie czy gazowy na
    pietrze faktycznie tak malo pracuje czy dziala jak wsciekly tylko ja tego
    nie widze:P na rachunku wyjdzie. Wegla rok temu zuzylem z 3-5 ton
    (strzelam - opieram sie na tym ile razy latalem z weglem do domu) a w tym
    roku moze z jedna tona (jak narazie).

  • 63. Data: 2010-01-25 16:27:14
    Temat: Re: No bylo -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Zaden producent do ktorego sie zwrocisz (a przynajmniej ci do ktorych
    > ja sie zwracalem) nie ma czegos takiego jak okno standardowe. Kazde
    > jest robione pod konkretny wymiar! I na kazde bedziesz musial poczekac
    > az go wyprodukuja :)

    czesto dostepne sa okna bedace odpowiednikami okien wstawianych do wielkiej
    plyty.

  • 64. Data: 2010-01-25 16:45:37
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    Ale odchodzimy od tematu:-)

    Mówcie jak dlugo pala sie palniki w piecach, a jak dlugo odpoczywaja w tym
    mrozie ?

  • 65. Data: 2010-01-25 17:10:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ale odchodzimy od tematu:-)
    >
    > Mówcie jak dlugo pala sie palniki w piecach, a jak dlugo odpoczywaja w tym
    > mrozie ?

    W dzien chodzi normalnie, tzn. nagrzeje i sie wylaczy. Niestety wieczorem
    zaczyna sie psuc i chodzi jakby caly czas. Wczoraj niestety mimo malej
    roznicy temp zasilania i powrotu zacza pracowac z wyzsza moca bez znaczacych
    roznic temperatur wody w trakcie.
    Podejzewam, ze jest to troche efekt dosc szybko spadajacej temp. wieczorem i
    mniejszym grzaniem w dzien.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2010-01-25 18:32:34
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Wczoraj niestety mimo malej roznicy temp zasilania i powrotu zacza
    > pracowac z wyzsza moca bez znaczacych roznic temperatur wody w trakcie.

    Zbyt nisko ustawiona krzywa ?
    Mam nastawioną 15 (60C dla -10) w stosunku do fabrycznej 18
    (60C dla -5) i oprócz grzania CWU (zwykle 11 kW),
    CO siedzi cały czas na 10 kW.
    Na 14-ce nie dawał się załączyć Auratonowi, mimo sygnału.

    Pzdr

    JKK

  • 67. Data: 2010-01-25 18:40:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zbyt nisko ustawiona krzywa ?

    Gdyby byla za niska to temp. wewnatrz by spadala mimo grzania a tak nie
    jest.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-01-25 19:03:50
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Gdyby byla za niska to temp. wewnatrz by spadala mimo grzania a tak nie
    > jest.

    Pewnie taką masz charakterystykę pieca,
    że kiedyś musi przejść na wyższą moc
    - zwłaszcza przy większym budynku / ilości wody w instalacji.

    Ew. kombinacje przy przesuwaniu krzywej / mocy / dmuchawie ?

    Pzdr

    JKK

  • 69. Data: 2010-01-25 19:44:19
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    kiki pisze:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ale odchodzimy od tematu:-)
    >
    > Mówcie jak dlugo pala sie palniki w piecach, a jak dlugo odpoczywaja w tym
    > mrozie ?

    http://img193.imageshack.us/img193/9251/jakwidac.png

    jak widać - ciągle. zielony garb to pieczenie w piekarniku ;)

  • 70. Data: 2010-01-25 20:33:40
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje? BTW ciśnienie gazu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tak na marginesie to wczoraj i dzisiaj walczyłem z kotłowniami i
    reduktorami.

    warto sobie zamówić instalatora z miernikiem ciśnienia gazu i sprawdzić
    jakie macie cieśninie przy pełnej mocy kotła. Sporo reduktorów nie wyrabia i
    cieśninie spada z 21-22 mBar do 17 i mniej. efektem piec hula non stop i
    ledwo grzeje.