  • 21. Data: 2012-01-29 18:44:54
    Temat: Re: No to się trochę ochłodziło...
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 13:22:30 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    Zmierzone na srodku tego samego pokoju, co poprzednio - 3,5 m od sciany
    temperatura podlogi to 15,5 stopnia.

    --
    Maciek

  • 22. Data: 2012-01-29 22:24:44
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 29 Jan 2012 13:22:30 +0100, Maciek napisał(a):
    > Zmierzone na srodku tego samego pokoju, co poprzednio - 3,5 m od sciany
    > temperatura podlogi to 15,5 stopnia.

    No to ok -ocieplaj. Spodziewalem sie mniejszych różnic. Na pewno masz 15cm styro na
    posadzce? Cos mi nie pasuje, dom ogrzewany i 9 stopni na podłodze, izolacja raczej
    gruba. Cos nie halo...

    b.

  • 23. Data: 2012-01-30 00:07:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 23:24:44 +0100, Budyń napisał(a):

    > No to ok -ocieplaj. Spodziewalem sie mniejszych różnic. Na pewno masz 15cm styro na
    posadzce? Cos mi nie pasuje, dom ogrzewany i 9 stopni na podłodze, izolacja raczej
    gruba. Cos nie halo...

    Niestety na pewno. Widzialem na wlasne oczy.
    Dramat :/

    --
    Maciek

  • 24. Data: 2012-01-30 08:08:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >No to ok -ocieplaj. Spodziewalem sie mniejszych różnic. Na pewno masz 15cm
    >styro na posadzce? Cos mi nie pasuje, dom >ogrzewany i 9 stopni na
    >podłodze, izolacja raczej gruba. Cos nie halo...

    A nie wziąłeś pod uwagę że taki gradient występuje ze względu na spływające
    podłogę zimne powietrze ze ścian?

    Marek

  • 25. Data: 2012-01-30 08:28:24
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie wziąłeś pod uwagę że taki gradient występuje ze względu na spływające
    > podłogę zimne powietrze ze ścian?

    Fakt, nie wziąłem. Ale czy to prawda? Jeśli nie ma podłogówki (a nie ma) to są
    kalafiory, czyli obieg powietrza dokładnie odwrotny do tego co sugerujesz. Moze nie
    ma dylatacji posadzki od scian ? Ale w to tez nie wierze ;)

    b.

  • 26. Data: 2012-01-30 08:43:00
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Moze nie ma dylatacji posadzki od scian ? Ale w to tez nie wierze ;)

    Tylko, czy brak dylatacji od ścian spowodowałby aż takie spadki
    temperatur na posadzce w ogrzewanym pomieszczeniu...?

    Ja myślę, że kolega musi mieć coś wyraźnie skopane z tymi izolacjami, bo
    żeby aż taka zimna posadzka w izolowanym domu była, to wierzyć mi się
    nie chce. Szczególnie, że przy ścianach jest temp znacząco niższa, niż
    na środku...

    U mnie gdzie nie ma podłogówki też jest zimna podłoga i aż chyba zmierzę
    ile ona tam ma, ale ja nie mam 20 cm styro pod nią... i żeby miała tylko
    8,5 stC, to jakoś mi się nie wydaje.

    Proponuję przyjrzeć się dokładnie izolacji tak ścian fundamentowych, jak
    i przejścia z tych ścian na właściwą elewację - może tam są jakieś
    szczeliny i tamtędy wieje...? A dom z czego budowany?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 27. Data: 2012-01-30 08:45:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >są kalafiory, czyli obieg powietrza dokładnie odwrotny do >tego co
    >sugerujesz. Moze nie ma dylatacji posadzki od scian ? Ale w to tez nie

    Przy bardzo zimnych ścianach unoszenie powietrza będzie raczej tylko nad
    grzejnikiem. Z dala od niego powietrze zimne ze ścian może mieć odwrotny
    ruch. Tak myślę.

    Marek

  • 28. Data: 2012-01-30 08:57:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 09:45:38 +0100, 4CX250 napisał(a):

    (...)

    Odpowiadam zbiorczo:

    Dom z pustaka cermicznego Leier. Podloga z desek oczywiscie zdylatowana od
    scian. Wylewki pod spodem zreszta tez :)

    Niewykluczone, ze nie usunalem wszystkich niedorobek (glownie szczelin) w
    ociepleniu. Pisalem juz o tym jakies 2-3 tygodnie temu. Ale zastanawiam
    sie, czy problemem nie jest tez nadmierne "wystawanie" budynku ponad grunt.

    --
    Maciek

  • 29. Data: 2012-01-30 09:27:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > ociepleniu. Pisalem juz o tym jakies 2-3 tygodnie temu. Ale zastanawiam
    > sie, czy problemem nie jest tez nadmierne "wystawanie" budynku ponad

    To nawet, gdybyś choć tą część wystającą fundamentu ponad grunt ocieplił
    dodatkowo styro to już powinno dać się odczuć.

    Kilka lat temu oblukałem kamerą termowizyjną balkony i fundament swojego
    domu. Akurat wtedy okazja była niebywała gdyż nie zdążyłem całego balkonu
    jednego obkleić bo przyszedł mocny mróz i kawałka fundamentu akurat z tyłu
    za garażem i salonem gdzie ten akurat kawałek wystaje ponad ziemię około
    80cm. Reszta była już ocieplona i obsypana, ponad ziemię wystawało 10cm.
    To co zobaczyłem kamerą to szok. Tam gdzie był styropian to wszystko było
    czarne lub granatowe. Te miejsca które zostały nieocieplone pięknie widac
    było na czerwono lub fioletowo i różowo.
    Szkoda że nie znalazłem jeszcze kabelka do tej kamerki to bym przedstawił
    fotki. Gdzieś się zapodział i znaleźć nie mogę.

    Marek