  • 1. Data: 2012-01-27 10:54:09
    Temat: Domofon robiący fotkę ?
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Witam!

    Cos kiedys obiło mi się o uszy, że są już dostępne domofony jak w temacie.

    Szykam domofonu, który zrobi zdjęcie (najlepiej wyśle na emaila) jak ktoś
    wciśnie przycisk dzwonka.

    narazie rozwiązanie mam na zasadzie detekcji ruchu przez kamere z
    rejestratorem, ktory wysła mi na emaila wszystko co się ruszy pod drzwiami,
    ale jest troche fałszywych alarmów, pomału czas założyć domofon i
    zastanawiam się czy moze są gotowe takie rozwiązania?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-27 11:19:50
    Temat: Re: Domofon robiący fotkę ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drzwiami, ale jest troche fałszywych alarmów, pomału czas założyć domofon
    > i zastanawiam się czy moze są gotowe takie rozwiązania?

    Miałem okazję mieć w ręce rózne modele tego typu domofonów. Pomysł fajny ale
    awaryjność tragiczna.
    Na sprzedanych 50 sztuk 30 zwrócono i nie nadają się do naprawy. Albo
    szlifowane napisy na scalakach albo tzw. czarne gówna.
    Nie naprawialne. Producent (Chiński sprzedawca jaj) po zapytaniu o naprawę
    lub przesłanie części tudzież schematu milknie.
    Ja mam w domu u siebie inne rozwiązanie i polecam je. Mam rejestrator.
    Rejestartory maja wejścia alarmowe. Czasem jedno czasem kilka a czasem na
    każdy kanał osobno. Takie wejście to np. z przycisku albo z czujki alarmowej
    itp. jest wyzwalane. Jedna z kamer obejmuje bramę wejściową i furtkę. Każde
    naciśnięcie dzwonka powoduje wyzwolenie alarmu w rejestratorze. Rejestrator
    traktuje to jak najzwyklejsze zdarzenie. Dodatkowo w moim jest funkcja tzw.
    prealarmu, czyli że rejestrator nagra nie tylko to co nastapiło od
    naciśnięcia dzwonka ale także to co było przed wystąpeniem zdarzenia.
    Rejestrator nie dość że zapisuje całe zdarzenie na dysku to je wysyła na
    maila lub ftp.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-27 11:28:28
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > nastapiło od naciśnięcia dzwonka ale także to co było przed wystąpeniem
    > zdarzenia. Rejestrator nie dość że zapisuje całe zdarzenie na dysku to je

    Rozwiązanie ciekawe, powiedz tylko na jakiej zasadzie z czujki alarmowej ma
    to być wyzwalane?

    czujka ruchu pokrywa obszar z furtki i bramy i masz ją na zewnąrz? nie masz
    falszywych alarmow-zdjęc, jak ktos przeszedł obok furtki?

    Opcja z włącznikiem to rozumię, ze na zasadzie zwarcie styku=wywołanie
    alarmu na rejestratorze?

    czyli dwa przewody dodatkowo od dzwonka do rejestartora pociągnięte ?

    fizycznie podpowiedz jak to podłączone masz? dzwonek obecnie mam 230V
    nie będzie nic kolidowac jak dołącze dwa przewody, skrętke pod ten sam
    dzwonek?

    Nie mam pewnosci czy faza czy 0 jest na dzwonku.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-01-27 11:31:40
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    >
    > Szykam domofonu, który zrobi zdjęcie (najlepiej wyśle na emaila) jak ktoś

    Nie wiem czy są gotowe, ale bodajże ropam elektronik miał w ofercie moduł
    video-capture który potrafi zrobić to wszystko o czym piszesz i jeszcze
    wiele inych rzeczy. Mnie osobiście wydaje się że lepsza będzie sprytnie
    umieszczona w pewnej odległości kamera reagująca na naruszenie strefy i np
    dodatkowo aktywowana przyciskiem domofonu czy videofonu. Jak sie zlodzieje
    dowiedza ze domofony robia im fotki to pierwsze co będzie to zaklejone lub
    zasprejowane oczko domofonu, a sprytnej kamery (jakiegoś pinhole'a lub
    ukrytej dajmy na to w lipnej budce lęgowej na drzewie czy słupie mają szansę
    nie zauważyć.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2012-01-27 11:35:38
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > zasprejowane oczko domofonu, a sprytnej kamery (jakiegoś pinhole'a lub
    > ukrytej dajmy na to w lipnej budce lęgowej na drzewie czy słupie mają

    Ale teraz już większosc domofonów ma podłaczenie na conajmniej drugą kamerę
    i tylko taka opcja wchodziła w grę.
    Ale faktycznie rozwiązanie które opisuje również 4CX250 jest lepsze i chyba
    tak zrobię, narazie na emaila przychodzi wszystko co się ruszy :)

  • 6. Data: 2012-01-27 11:49:39
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > dzwonek?
    >
    > Nie mam pewnosci czy faza czy 0 jest na dzwonku.

    daj sobie pod ten dzwonek przekaźnik na 230 V i niech przy włączeniu
    rozwiera styki - będziesz miał wszystko izolowane i nie będziesz się musiał
    zastanawiać co jest na dzwonku. Wejście alarmowe utawisz wtedy na NC i
    będzie reagować na rozwarcie styków przekaźnika. Później można w szereg z
    takim rozwiązaniem włączyć dowolne detektory (czujki ruchu, barierę IR)
    skonfigurowane na NC. Załączenie sie dowolnego detektora spowoduje przewrę w
    pętli NC i aktywuje wejście alarmowe. Można to też wszystko pożenić z
    systemem alarmowym i spowodować że jakaś sekwencja naruszeń lub timeout
    spowoduje załączenie alarmu i załączy rejestrację video całego dozorowanego
    obszaru i jeszcze powiadomi wszystkich świętych

  • 7. Data: 2012-01-27 11:58:13
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-01-27 11:54, AT pisze:
> [...]
    > ale jest troche fałszywych alarmów, pomału czas założyć domofon i
    > zastanawiam się czy moze są gotowe takie rozwiązania?

    http://www.commax.pl/produkt.php?id=188

    Moduł pamięci VM-64P może zapamiętać 64 obrazy.

  • 8. Data: 2012-01-27 12:10:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Każde
    >

    > Rozwiązanie ciekawe, powiedz tylko na jakiej zasadzie z czujki alarmowej
    > ma to być wyzwalane?

    Nie czytasz uważnie. Napisałem że to wejście w rejestratorze może być
    wyzwalane przyciskiem lub czujką alarmową.
    Przycisk - rozumiesz?

    > czujka ruchu pokrywa obszar z furtki i bramy i masz ją na zewnąrz? nie
    > masz falszywych alarmow-zdjęc, jak ktos przeszedł obok furtki?

    Nie mam żadnej czujki. Napisałem wyraźnie "każde naciśnięcie dzwonka"

    > czyli dwa przewody dodatkowo od dzwonka do rejestartora pociągnięte ?

    Własnie. Ten sam przycisk przez transoptor wyzwala mi zdarzenie w
    rejestratorze.

    > fizycznie podpowiedz jak to podłączone masz? dzwonek obecnie mam 230V
    > nie będzie nic kolidowac jak dołącze dwa przewody, skrętke pod ten sam
    > dzwonek?

    Nie możesz ot tak sobie podłączyć. Trzeba trochę pokombinować.
    Najlepiej by było gdybyś równolegle z dzwonkem dał przekaźnik z cewką na
    220V i styki przekaźnika podłączył do wejścia alarmowego rejestratora.

    Marek

  • 9. Data: 2012-01-27 12:15:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.commax.pl/produkt.php?id=188
    >
    > Moduł pamięci VM-64P może zapamiętać 64 obrazy.

    Za tyle kasy to ja cały rejestrator 4 kanałowy kupię z kamerami kolorowymi a
    nie cz/b domofon. Do tego na furtce zwykły przycisk i "po ptokach" jak to
    mówią chyba że komuś zależy na tym aby w domofonie widzieć kto dzwoni ale
    najtanszy kilkucalowy monitorek LCD zamontuję przy tradycyjnym domofonie a
    sygnał podciągnę z rejestratora z podziałem na 4. W ten sposób stojąc przy
    domofonie będę widział obraz z kazdej kamery więc nie tylko dzwoniącego ale
    i być może czających się od tyłu rabusiów.

    Marek

  • 10. Data: 2012-01-27 13:10:36
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Nie możesz ot tak sobie podłączyć. Trzeba trochę pokombinować.
    > Najlepiej by było gdybyś równolegle z dzwonkem dał przekaźnik z cewką na
    > 220V i styki przekaźnika podłączył do wejścia alarmowego rejestratora.

    OK dzięki wszystko jasne, czyli musze znaleźć mały przekaźnik 230V, który
    zmieści się w puszcze
    włącznika, mozna na szybko prosić jakiegoś linka np allegro, który się nada
    do tego?

    pozdrawiam