  • 1. Data: 2011-12-12 14:01:09
    Temat: Normy na styropian pod wylewki?
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy są konkretne normy (lub inne wytyczne) dotyczące jakości styropianu
    umieszczanego pod wylewkami cementowymi w mieszkaniach?
    Musiałem dziś rozbić kawałek podłogi, i to co znalazłem pod wylewką woła o
    pomstę do nieba:
    Są dwie warstwy styropianu 3 cm + 2 cm (w jednej warstwie 3 cm rury wody i
    CO, druga warstwa 2 cm przykrywa pierwszą warstwę razem z rurami), tyle że
    jedna z tych warstw jest wykonana ze styropianu niezwykle miękkiego,
    dosłownie rozsypuje się w palcach, nie wiem czy taki by sie na elewację
    nadawał, a co dopiero mówić o podłodze.
    Wylewka też słaba, teoretycznie 4,5 - 5,0 cm, a miejscami cieniej i w dodatku
    ma wygląd bardziej pumeksu niż betonu.
    Ale zacznijmy od styropianu pod podłogi:
    Wytyczne, normy, rozporządzenia, aprobaty, świadectwa zgodności - czy wolna
    amerykanka deweloperska?
    THX

  • 2. Data: 2011-12-12 14:38:42
    Temat: Re: Normy na styropian pod wylewki?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale zacznijmy od styropianu pod podłogi:
    > Wytyczne, normy, rozporządzenia, aprobaty, świadectwa zgodności - czy

    Normy są, ale pieron go wie co kupiłeś, lub co majster tam ułożył, napewno
    to co ty kupiłeś?
    Nie wiem na ile zależy to od producenta. Ja mam na chudziaku 10cm tzw.
    dalmatyńczyka tego twardszego, dedykowanego na podłogi.
    Tydzień temu odkuwałem w posadzce w salonie pas szerokości 13-15cm i długi
    na 1,5m aby w warstwie styropianu umieścić kanał dolotowy powietrza do
    kominka. Twarde cholerstwo jak nie wiem co. Myślałem że po wycięciu z lewej
    i z prawej po prostu go wyciągnę. Ale co.. nie dało się i musiałem go
    dosłownie urabiać kawałeczkami taką zrobioną naprędce małą niby motyczką.
    Ładne, równe wykucie posadzki zajęło mi mniej czasu niż wydłubanie tego
    styropianu.
    Więc ja narzekać nie mam co.

    Marek

  • 3. Data: 2011-12-13 21:19:40
    Od: Rick <r...@...pl>

    Może ten miękki to akustyczny?

    Pozdr
    Rick

  • 4. Data: 2011-12-14 21:12:21
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Akustyczny, tylko co to konkretnie ma znaczyć?
    według projektu lakonicznie miało być:

    * Posadzka bez wykończenia
    * Szlichta cementowa (5 cm)
    * Warstwa tłumiąca kroki: Styropian FS20 - 3 cm
    * Warstwa, w której rozprowadza się instalacje: Styropian FS20 - 3 cm
    * Płyta żelbetowa.

    Według dokumentacji powykonawczej rzekomo jest:
    * Szlichta cementowa (5 cm)
    * Płyty styropianowe EPS100-038 DACH-PODŁOGA - 2 cm (prod.
    Genderka sp. z o.o.)
    * Płyty styropianowe akustyczne STYRAK EPS T - 3 cm - i to w tej warstwie
    rozprowadzona jest instalacja CO i wod.-kan.
    * Płyta żelbetowa.

    - przy czym dość trudno mi sprawdzić, czy ten styropina, co rzeczywiście jest
    w w podłodze odpowiada powyższemu z dostarczonych Swiadectw zgodności.
    Przykładowo wg projektu szlichta cementowa miała być wzmacniana siatką z
    prętów fi 4,5 mm a w rzeczywistości to jakiś cienki drucik (jutro zmierzę
    średnicę) i w dodatku nie wszędzie położony.

    Mam pytanie do tych, co wiedza jak w ostatnich latach zmieniało się
    oznaczenie styropianu (niezłe zadymy były z oszukiwaniem przez dostawców i
    producentów na elewacje, i na podłogi też, cena Misiu cena).
    Innymi słowy którą cechą tego styropianu powinienem się zainteresować.
    THX

    -----