  • 11. Data: 2009-05-01 11:18:57
    Temat: Re: Nowe "halogenki" LED - coś się zmieniło?
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > No dobrze, a czy ta technologia trafiła pod strzechy (czytaj: na
    > allegro), czy wciąż jest tylko w najdroższym ograniczonym segmencie?

    Trafi, kwestia czasu. Teraz lampy operacyjne, potem sie pojawia w
    lotnictwie i motoryzacji az beda wisialy zamiast "zyrandoli". Taka
    lampka ma pobor mocy ok 180W:)
    --
    Qlfon, Kraków

  • 12. Data: 2009-05-01 11:19:03
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > tylko się nie pytaj o cenę.
    >
    > Philips produkuje lampy diodowe do oświetlania obiektowego, ale ceny
    > zabijają.
    O cenach to akurat wiem calkiem sporo;) Duzo i jeszcze troche..

    --
    Qlfon, Kraków

  • 13. Data: 2009-05-04 17:21:31
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 01 May 2009 00:55:46 +0200, Adam Foton napisał(a):

    > Do dluzszego oswietlenia niektorzy moga dlugo sie przyzwyczajac. Ja np.
    > nie moge zniesc wszystkich zarowek "energooszczednych", zwlaszcza gdy sa
    > dobierane na styk wg zasady "9W=60W" (czy jakosc tam).

    Mam tak samo. Zero tolerancji dla świetlówek "energooszczędnych".

    > A nim zarowka LED sie zwroci, beda juz nowszej generacji i bedzie kusic
    > kolejny wydatek.

    Zapewne

    > Juz lepiej zrobic zapas poczciwych zarowek zarowych. Gdy stana sie

    Także to planuję :)

    Kupiłem ostatnio na próbę wielką żarówkę LED, na zwykłym trzonku E27, 120
    diod, łącznie niby ma odpowiadać żarówce 60W, ale różnica jest wyraźna -
    mniejsza jasność, światło w stylu "kostnica", gorsze oddawanie barw, no i
    wyraźna kierunkowość - diody jdnak najchętniej świecą w jednym kierunku i
    lampa albo oświetla stół, albo sufit. Żarówka zapewnia jednak równomierny
    rozkład światła. Wniosek - nadaje się do oświetlenia zewnętrznego - brama,
    garaż, ścieżki, albo do lamp roboczych, np. warsztatowych (bo odporna na
    wstrząsy i nie grzeje). Ale to wszystko nie przy tej cenie (69 zł)

    T.