  • 141. Data: 2013-01-07 08:44:34
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:kccuid$rjt$1@news.task.gda.pl...

    > Solidarnosc to chyba jednak inny powod. Ja pamietam czasy kiedy w
    > kolejkach sie stalo. Kiedy ekspedientka w monopolowym byla wazniejsza od
    > prezesa banku.

    I znów piszesz o tym co po Gierku. Za Gierka półki były pełne.
    Było takie powiedzenie trafnie ujmujące ten okres pełnych półek "chcesz
    cukierka, idź do Gierka, Gierek ma, to ci da"

    Marek

  • 142. Data: 2013-01-07 09:01:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > No ale sprzedawal sie na pniu w cenie eksportowej na rodzimym rynku. Ale
    > nie, cena ma byc urzedowa i nikt nie kupi poza przydzialem. A mozna bylo
    > postawic trzy fabryki i sprzedawac trzy razy drozej dajac ludziom realna
    > prace, a nie wyimaginowana.

    Ja pracowałem wtedy w fabryce w której w pewnychokresach zatrudnionych było
    nawet 10tys pracowników.
    Nikt wtedy nei uważał że praca jaką wykonuje jest wyimaginowana. Ci z
    produkcji robili swoje, my z utrzymania ruchu swoje.
    Ci z produkcji pakowali towary do wagonów na bocznicy i eksportowaliśmy
    towary do kilkudziesięciu krajów świata i zaopatrywali rynek a my z
    utrzymania staraliśmy się utrzymać ich maszyny w dobrej kondycji. Czy to
    jest coś wyimaginowanego?

    > Piszac o strajkach nie mozesz zapominac o calej otoczce zycia. Tamte czasy
    > nie mialy wiele z ekonomia wspolnego i trudno to tak rozpatrywac. Mozemy
    > na dzis wskazac bledy i przyczyny upadku, ale to tylko analiza
    > bezwzglednych liczb. Poza nimi bylo jeszcze ciekawiej.

    Zawróćmy do tematu o tym kto za pożyczone dolary wybudował więcej, czyli kto
    gospodarniej wykorzystał pożyczone pieniądze.

    > Ja podalem tylko przyczyny dlaczego to nie mialo prawa przetrwac. Nie da
    > sie ciagle dotowac trupa bez fundamentow. Gdyby fundamenty byly to nie
    > byloby strajkow, biedy i pustych polek o ktorych mimo niby dobrobytu
    > zapominamy.

    No ale fabryki pozostały i przez 22 lata było co sprzedawać. Nie sprzedawano
    trupów, lecz działające fabryki z ludźmi w środku.

    > Ale ja nie mowie, ze to mi sie podoba. Nie mniej jednak, mimo ze jest jak
    > jest to nie odwaze sie stawiac kontry w postaci Gierka odnowiciela.

    Wiem że Korwninizm jest w dużej części utopią. Utopią nie z powodu mojego
    lecz reszty ludzi którzy po prostu nie dopuszczają jego myśli do siebie, ale
    gdybym nie miał wyboru Korwin, Tuski, Gierek tylko Tusk albo Gierek, to
    wybrałbym Gierka.
    Zauważ że to Gierek dopuścił dolara do obrotu wewnątrzkrajowego. Polska jako
    chyba jedyny kraj RWPG dawała możliwość posiadania i kupowania za dolary. W
    innych krajach RWPG za to było więzienie. Uważam że gdyby nie dalszy ciag
    pod szyldem Solidarności i gdyby Gierka nie odsunięto od władzy to Polska
    mogła wejść na ścieżkę dalszych zmian. Kto wie, czy nie takich które dawały
    by nam realne szanse bycia taką gospodarką jak dzisiaj Chiny. Z dużym
    prawdopodobieństwem zmiany te nie podobały się braciom z ZSRR, no bo wtedy
    myśl przewodnia miała przychodzić ze wschodu a nie odwrotnie i cokolwiek co
    by mogło obrazić rosyjskiego konstruktora nie miało prawa ujrzeć światła
    dziennego.
    A po Gierku na chwilę wpadł Kania i potem to już wiadomo.

    Marek

  • 143. Data: 2013-01-07 09:17:24
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Marek, budujesz sklep na ktory bierzesz kredyt. Rata miesieczna to 100
    > zl., a koszty miesieczne utrzymania to 200zl. Do tego towar sprzedajesz
    > ponizej ceny zakupu. To jest polityka Gierka.

    Koszty utrzymania były takie jak z przykłądu pielęgniarki, czyli żadne.
    Brakowało części nie dlatego że dolarów brakło.
    Dolary były, bo Gierek pozwolił skupować dolary od Polaków. Części nie było,
    bo solidarność wyprosiła u Reagana embargo.
    Ot i cała tajemnica.

    > No i dawalo tyle, ze fabryki na pensje pracownikow nie zarabialy.

    Jak to nie zarabiały? Jakoś sobie nie przypominam aby w zakładzie
    powiedziano że w tym miesiącu nie będzie wypłaty bo nie \
    zarobiliśmy.
    > Te rady nadzorcze to byl element partyjny. Dzis rada nadzorcza jest
    > zatrudniana przez wlasciciela spolki, a kto wtedy byl wlascicielem? Skoro
    > bylo tak dobrze, to gdzie sa te niby zyski tamtych cudownych czasow?

    Zyski tamtych czasów to fabryki które nam pozostały i sprzedajemy je przez
    22 lata a zyski obecnych czasów to nabite po brzegi konta zagraniczne
    bankowe zarządów spółek, pluskwy w wagonach i inne amber goldy.

> [...]
    > kwote, za ktora kupilo sie wczesniej obrabiarki. To byly te pensje.
    > Dzis w biznesie musisz zmienic co jakis czas samochod i pomijam, ze on
    > musi na to zarobic. Wyobraz sobie, ze samochod kupiles za 1000zl, a za
    > piec lat ten sam samochod kosztuje 10 000, ale Ty na niego odkladasz
    > ciagle rocznie po 200zl, czyli amortyzujesz. Co sie dzieje? Po pieciu
    > latach odlozyles 1000zl, tj. rownowartosc za jaka kupiles samochod piec
    > lat temu. Skad wezmiesz brakujace 9000? Widzisz, ze to nie dziala od razu?
    > Ten pielegnowany latami system rozpitolil sie sam. Tak wlasnie przejedzono

    Nie masz racji. Pamiętam jak moja firma pożyczyła pieniądze od stoczni
    gdańskiej na zakup obrabiarek numerycznych. Te pieniądze oddawaliśmy
    częściowo w postaci towarów bo akurat stocznia miała zapotrzebowanie na nie.
    Jak widzisz zarabialiśmy na te maszyny.

    > Wlasnie Gierka i jego kumpli. Tlumacze Ci jak bylo, ze budowano na kredyt
    > nie patrzac czy cos sie oplaca, czy nie, zostawiajac gospodarke centralnie
    > sterowana.

    No to wróćmy do meritum. Kto gospodarniej buduje. Gierek po którym pozostało
    fabryk na 22 lata sprzedazy czy Tusk po którym widać pustkę.

    > Kto wymyslil ceny urzedowe, Tusk?

    Też!

    Marek

  • 144. Data: 2013-01-07 09:21:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Marek, budujesz sklep na ktory bierzesz kredyt. Rata miesieczna to 100
    > zl., a koszty miesieczne utrzymania to 200zl. Do tego towar sprzedajesz
    > ponizej ceny zakupu. To jest polityka Gierka. Wybudowac za pozyczone i nie
    > miec pojecia jak to dziala. Ten sam efekt uzyskasz pozyczajac te pieniadze
    > i rozrzucajac je na ulicy.

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/puste-poc
    iagi-stoja-na-bocznicy,1,5386662,region-wiadomosc.ht
    ml

    Marek

  • 145. Data: 2013-01-07 09:29:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ludzie nie protestują w gruncie rzeczy żyją całkiem dobrze, sporo lepiej
    > niż za komuny.

    No tak. Zamienili posiadanie paszportu w domu na brak leczenia w szpitalach

    > Zauważ że problemem komuny były braki towarów, nawet jak miałeś za co
    > kupić to i tak nie miałeś czego kupić. A jak już coś było to była to
    > tandeta, cholerna tandeta.

    Nie za Gierka.

    > Gierek nabrał kredytów których nie był w żaden sposób w stanie spłacić.
    > Brał kredyty znacznie powyżej zdolności kredytowej państwa, spora część
    > tej forsa została przeżarta.

    Wypisz wymaluj opisałeś dokładnie to co dzisiaj się robi z pożyczonymi
    pieniędzmi.

    > Zgadza sie trochę też zbudowano i bogu dzięki ale wartość tego nie była
    > jakoś kosmicznie wielka.
    >
    > Ile to warte okazało sie post faktum.

    A Tusk to się nabudował że hej.

    > Choćby słynna autostrada... kraków katowice, którą praktycznie
    > wybudowano od nowa :)

    No jak następcy Gierka się nie kwapili remontować przez tyle lat...

    > pomijajac że prowadziła z nikod do nikąd :)

    To znaczy co, nie jeździły po niej samochody???

    Marek

  • 146. Data: 2013-01-07 09:40:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Sterowania centralnego ciąg dalszy.
    http://biznes.onet.pl/wideo/nowa-dyrektywa-to-wyrok-
    na-male-sklepy,104071,w.html

    Kto się nachapie?
    http://biznes.onet.pl/wideo/banki-beda-dyktowac-waru
    nki-na-rynku-nieruchomosci,104072,w.html

    Wydymani.
    http://biznes.pl/magazyny/nieruchomosci/dlaczego-wyn
    ajmowanie-mieszkan-jest-tak-kosztowne,5386587,magazy
    n-detal.html

    Wydawało mi się że budowanie bez fuszerek i na czas jest zagwarantowane w
    umowie.
    http://biznes.onet.pl/premie-za-autostrady-przed-cza
    sem,18490,5386663,1,prasa-detal

  • 147. Data: 2013-01-07 09:42:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Spekulacja na całego, czyli odpowiednik dawnego ustalania cen urzędowych,
    opakowany w kolorowy papierek.
    http://moto.onet.pl/1674352,1,to-ma-byc-rok-tanszej-
    benzyny,artykul.html?node=2

  • 148. Data: 2013-01-07 10:29:17
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > A żeby pozostać w tematyce grupy, to co ma być z odpadami poremontowymi?
    > Odbiorą "za darmo" bez szczeknięcia spod śmietnika, czy... do lasu? :->

    Odbiorą 1m3 rocznie.
    Tylko nie wiem, czy będzie można to rozbić "na raty", czy trzeba będzie
    magazynować i wywóz jednorazowy.
    Raczej druga opcja

    pozdrawiam
    mcs

  • 149. Data: 2013-01-07 10:33:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tyle że po Gierku jest co sprzedawać przez 22 lata.

    To prawda i stanowilo spora czesc przychodow budzetowych. Nie zapominajmy
    jednak, ze sprzedaje sie cos co nie zrobilo sie samo, bo jednak te kredyty
    trzeba bylo splacic, lub starac sie o umozenie. Wiec nie jest tak, ze
    sprzedaje sie to co jasnie Gierek nam ofiarowal.

    > Owszem paranoja, ale nie monopol państwowy lecz sprywatyzowane oddzielne
    > spółki i dlatego tym bardziej idiotyczne, bo jakim prawem mam fundować
    > prywacie warsztat pracy?

    Sprywatyzowano stosunkowo niedawno i tez watpie zeby kilka firm widzialo
    jakis interes w konkurowaniu ze soba.

    > Maniek. Weź jeszcze raz przeczytaj co napisałem. Piszę o tym że Gierek
    > miał inne priorytety.

    No ale twierdzisz, ze nie zrobiono nic podpierajac sie zlikwidowanymi
    torami. Owszem rozwijano kolej bo takie byly czasy. Teraz buduje sie
    autostrady bo takie sa czasy. Czego nie zrozumialem?

    > Wszyscy się przyczepili do tych autostrad a nie widzą że wtedy kolej była
    > rozbudowana bo aut mało kto miał.

    I wez mi wytlumacz przy okazji, jak w kraju tranzytowym do tego z tak
    kiepskimi drogami, kolej moze tak kiepsko stac?

    > Dzisiaj aut jest więcej, więc stawia się na transport drogowy i wyrywa
    > nierentowne tory.
    > Swoją szosą idiotą jest ten kto postawił na transport drogowy jeśli chodzi
    > o transport towarów. Same szkody z tego.

    To inna sprawa, ale transport kolejowy nie jest dla kazdego.

    Pozdro.. TK

  • 150. Data: 2013-01-07 10:40:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > I znów piszesz o tym co po Gierku. Za Gierka półki były pełne.
    > Było takie powiedzenie trafnie ujmujące ten okres pełnych półek "chcesz
    > cukierka, idź do Gierka, Gierek ma, to ci da"

    Marek, Gierek nie byl z Wenus tylko to nasz rodowity komunista. Wzial
    kredyty na drogi i elektrownie, to i drobne dla chlopa na wsi starczylo. Co
    za problem? Gierek to nie tylko dni jego urzedowania, ale to co w skutek
    jego polityki bylo pozniej. Moze facet i mial intencje, tylko szkoly jakies
    nie te konczyl. Chcesz moze powiedziec, ze to co splacac bedziemy po Tusku
    to nie Tusk?

    Pozdro.. TK