  • 11. Data: 2009-04-21 13:01:29
    Temat: Re: O alarmie
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Nie ma rzeczy niemozliwych. Jest tylko kwestia na ile ma to byc odporne na
    > falszywe alarmy i ile jestes w stanie na to przeznaczyc kasy.

    OK, ale to na zasadzie czujek, czy np. cienkiego drutu którym sie obwiazuje
    drzewka i w przypadku przerwania obwodu alarm? Zalózmy ze odpornosc na
    falszywe alarmy ma byc duza, a o kasie nie mówmy.

    MS

  • 12. Data: 2009-04-21 13:02:35
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Najtanszym i chyba najskuteczniejszym sposobem elektronicznego
    > zabezpieczenia drzewek jest owiniecie ich pnia cienkim przewodem, który
    > przerwany da sygnal do jakiegos systemu sygnalizacji. Po czasie pelnego
    > ukorzenienia mozna ten przewód usunac aby niewrósl sie w pien. Stosuje to
    > rozwiazanie od dawna z powodzeniem.
    >
    > PC

    Wiem że takie coś się robi, ale czy można to zlecić firmie?

    MS

  • 13. Data: 2009-04-21 13:58:35
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    > Jeden mowi ze mozna drugi mowi nie mozna.
    > Chcialem dowiedziec sie w jaki sposob mozna zalozyc alarm wewnetrzny
    > jak i zewnetrzny. Chcialbym zamontowac jakis system, ktory bedzie
    > wlaczal sie zanim zlodziej dojdzie do domu. Jeden powiedzial ze
    > oczywiscie da sie zrobic raczej koncentrowal sie na szczegolach
    > technicznych.
    > Drugi, ze w zadnym razie za normalna cene chyba ze mam kilkadziesiat
    > tysiecy na zbyciu to owszem.
    >
    > Moze ktos z grupy wie cos na ten temat?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Mysle , ze mam najprostszy system . Kupilem 8 szt czujek takie jak sa
    w chinskich lampach halogenowych chyba po ok 30 zl . czujki na 220 V . Do
    tego
    dwa duze i bardzo glosne dzwonki tez 220 V .Dookola domu kabel
    el.czterozylowy
    Czujki zamontowane na elewacji ok.5 m.nad ziemia .Dzwonki tez . Wylacznik
    jeden
    w srodku , a drugi sterowany pilotem / dziala na ok 50m /.Czujki tak
    ustawione , ze
    nie reaguja na dzien/noc tylko na ruch .
    Ta instalacja dziala skutecznie juz 12 lat !

  • 14. Data: 2009-04-22 10:28:38
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > zanim dojdzie czy zanim wejdzie?
    > ale zakladam, ze chcesz wykrywac 4 faze  z 7 -miu czyli miedzy plotem a
    > domem lub juz na plocie /fazy 2 i 3/.

    Widac, ze specjalista. Nie wiem o co chodzi z tymi fazami.
    Najlepiej gdzyby sygnal (jeszcze nie alarm) byl juz na ogrodzeniu ale
    to juz chyba za duzo. Po przekroczeniu ogrodzenia zdecydowanie jakis
    pierwszy sygnal.

    > tanio nie moze byc bo ceny czujek które musza pracowac w szerokim zakresie
    > zarówno temperatur jak i wilgotnosci sa zdecydowanie wyzsze niz tych
    > stosowanych wewnatrz pomieszczen

    Ok. ale czy rzeczywiscie wyjdzie kilkadziesiat tys.?

    > ---------
    > ale do rzeczy - alarm na plocie siatkowym od 4 tys. zl - warunek masz plot z
    > siatki o okreslonej sztywnosci i na dodatek nikt tego plotu nie rusza,
    > szarpie, skacze
    > doliczyc do tego  trzeba okolo 2 tys dla ochrony bramy i furtki

    Raczej niewykonalne.

    > -------
    > jesli masz odpowiednia odleglosc miedzy domem a plotem - w zalewnosci od
    > systemu od 2 do 6- 8 m to masz do wyboru
    > - tory aktywne podczerwieni - zima jak zaspy klopot ale po 1200-2000 za 1/4
    > elektronicznego plotu wyjdzie
    > - czujki pasywne podczerwieni i od 300 zl do 1600 znajdziesz, moga byc
    > potrzebne 2 , 3 lub cztery lub wiecej jesli dom kostropaty,

    Odleglosci jest sporo, w jednym tylko miejscu to ok 8m reszta pow 10m
    Zdecydowanie kostropaty, cos takiego |__| (rozciagnieta litera u) z
    tym ze dochdza zalomy, wylomy, wykusze.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 15. Data: 2009-04-22 10:30:56
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Miny przeciwpiechotne sa niezle.
    > Przy odpowiednim rozmieszczeniu daja 100% pewnosci.

    Kupie kilka, tylko z certyfikatem :)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 16. Data: 2009-04-22 10:34:29
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > ustawione , ze
    > nie reaguja na dzien/noc tylko na ruch .
    > Ta instalacja dziala skutecznie juz 12 lat !

    Niezle. A co ze zwierzetami albo ze wzbudzaniem alermu przypadkowo
    albo celowo zeby kogos wkur....... az wylaczy?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 17. Data: 2009-04-23 17:19:43
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Niezle. A co ze zwierzetami albo ze wzbudzaniem alermu przypadkowo
    > albo celowo zeby kogos wkur....... az wylaczy?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy
    1. Dzwonek i tak sam sie wylacza po 30 sekundach.
    2, Ze zwierzat to groza mi myszy,krety i ptaki .

  • 18. Data: 2009-04-24 07:30:44
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > 1. Dzwonek i tak sam sie wylacza po 30 sekundach.
    > 2, Ze zwierzat to groza mi myszy,krety i ptaki .

    Finezji jak widze w tym nie ma ale skuteczne. O wiecej szczegolow nie
    bede pytal.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 19. Data: 2009-04-24 08:27:28
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 20 Apr, 22:49, "Piotr_Boncza" <o...@m...com> wrote:

    > Miny przeciwpiechotne sa niezle.
    > Przy odpowiednim rozmieszczeniu daja 100% pewnosci.

    Pozwolę się sobie nie zgodzić, zdecydowanie mniej.
    Po pierwsze wykrywacze min są dosyć popularne, po drugie jeśli
    złodzieji będzie dwóch to ten drugi ma szanse dokonać kradzieży nawet
    jak pierwszy zostanie wysadzony).

    ZZ@private

  • 20. Data: 2009-04-24 16:16:03
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    Po pierwsze wykrywacze min są dosyć popularne, po drugie jeśli
    złodzieji będzie dwóch to ten drugi ma szanse dokonać kradzieży nawet

    Pomijając absurdalność zastosowania min to jesteś w wielkim błedzie jeżeli
    chodzi o ich wykrywanie. Znakomita wiekszość wykrywaczy magnetycznych (a te
    są popularne) nie wykrywa wiekszości min przeciwpiechotnych i nie tylko,a
    wątpie by złodzieje uzywali georadaru :).
    ps.
    Ogólnie nie zazdroszcze pracy saperom przy rozminowywaniu a wystarczy
    wspomnieć tylko ze w Afganistanie Rosjanie zuzyli az 30 milionów min.
    pozdrawiam