  • 1. Data: 2009-04-20 18:21:00
    Temat: O alarmie
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Jeden mowi ze mozna drugi mowi nie mozna.
    Chcialem dowiedziec sie w jaki sposob mozna zalozyc alarm wewnetrzny
    jak i zewnetrzny. Chcialbym zamontowac jakis system, ktory bedzie
    wlaczal sie zanim zlodziej dojdzie do domu. Jeden powiedzial ze
    oczywiscie da sie zrobic raczej koncentrowal sie na szczegolach
    technicznych.
    Drugi, ze w zadnym razie za normalna cene chyba ze mam kilkadziesiat
    tysiecy na zbyciu to owszem.

    Moze ktos z grupy wie cos na ten temat?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-04-20 19:34:44
    Temat: Re: O alarmie
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci grup
    3g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]
    > technicznych.
    > Drugi, ze w zadnym razie za normalna cene chyba ze mam kilkadziesiat

    zanim dojdzie czy zanim wejdzie?
    ale zakladam, ze chcesz wykrywac 4 faze z 7 -miu czyli miedzy plotem a
    domem lub juz na plocie /fazy 2 i 3/.
    tanio nie moze byc bo ceny czujek które musza pracowac w szerokim zakresie
    zarówno temperatur jak i wilgotnosci sa zdecydowanie wyzsze niz tych
    stosowanych wewnatrz pomieszczen
    ---------
    ale do rzeczy - alarm na plocie siatkowym od 4 tys. zl - warunek masz plot z
    siatki o okreslonej sztywnosci i na dodatek nikt tego plotu nie rusza,
    szarpie, skacze
    doliczyc do tego trzeba okolo 2 tys dla ochrony bramy i furtki
    -------
    jesli masz odpowiednia odleglosc miedzy domem a plotem - w zalewnosci od
    systemu od 2 do 6- 8 m to masz do wyboru
    - tory aktywne podczerwieni - zima jak zaspy klopot ale po 1200-2000 za 1/4
    elektronicznego plotu wyjdzie
    - czujki pasywne podczerwieni i od 300 zl do 1600 znajdziesz, moga byc
    potrzebne 2 , 3 lub cztery lub wiecej jesli dom kostropaty,
    - bariery mikrofalowe - firma Forteza od niedawna oferuje dosc tanie ale
    nie wiem jak z alarmami falszywymi -sugerowana cena na dom to okolo 4 tys.
    - czujki dualne - chyba najmniej wrazliwe na zaklócenia ale mozliwosc ich
    zastosowania zalezy od ksztaltu domu i jego otoczenia,
    SJS

  • 3. Data: 2009-04-20 19:46:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > technicznych.
    > Drugi, ze w zadnym razie za normalna cene chyba ze mam kilkadziesiat

    Mozna zamontowac bez problemów, jednak ceny takiego systemu to spory
    wydatek.
    Ich ceny zaczynaja sie od ok. 400zl.
    Mozna do tego celu uzywac czujek ruchu PIR specjalnej konstrukcji oraz o
    specjalnej charakterystyce np. podwójna bariera, czujek mikrofalowych lub
    podwójnych PIR + MW, barier oraz kurtyn fotooptycznych, kamer z detekcja
    ruchu, czujników nacisku oraz sejsmicznych, petli indukcyjnych.

    Niestety ze wzgledu na charakterystyke zaklócen zewnetrznych, taki system
    jest bardzo podatny na wywolywanie falszywych alarmów, dlatego systemy
    zewnetrzne zazwyczaj robi sie jako prealarm, którego zadaniem jest
    odstraszyc potencjalnych intruzów zanim uruchomi sie alarm.
    Z tego powodu tez zaprojektowanie takiego systemu jest dosc skomplikowane i
    wymaga sporej wiedzy, wykraczajacej poza zakres przecietnych instalatorów
    systemów alarmowych. Wymaga uwzglednienia topografii posesji, warunków
    zewnetrznych (cieki wodne, odwodnienia, drzewa, ploty, slupy,
    naslonecznienie, mozliwosci przebywania na terenie posesji zwierzat i
    ptaków, przechodniów i samochodów za azurowym plotem) itd.

  • 4. Data: 2009-04-20 19:54:35
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Mozna zamontowac bez problemów, jednak ceny takiego systemu to spory
    > wydatek.
    > Ich ceny zaczynaja sie od ok. 400zl.

    Dolacze sie do watku - a jest mozliwosc zabezpieczenia drzewek i krzewów (np
    iglaków) przed zlodziejami kiedy jeszcze nie mieszkam na miejscu a do sasida
    daleko? Czy wogóle jakies systemy uwzgledniajace ww sa dostepne?

    MS

  • 5. Data: 2009-04-20 20:01:45
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisal w wiadomosci

    > Dolacze sie do watku - a jest mozliwosc zabezpieczenia drzewek i krzewów
    > (np iglaków) przed zlodziejami kiedy jeszcze nie mieszkam na miejscu a do
    > sasida daleko? Czy wogóle jakies systemy uwzgledniajace ww sa dostepne?

    Nie ma rzeczy niemozliwych. Jest tylko kwestia na ile ma to byc odporne na
    falszywe alarmy i ile jestes w stanie na to przeznaczyc kasy.

  • 6. Data: 2009-04-20 20:49:13
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Maciej S. wrote:

> [...]
    > krzewów (np iglaków) przed zlodziejami kiedy jeszcze nie mieszkam na
    > miejscu a do sasida daleko? Czy wogóle jakies systemy uwzgledniajace

    Miny przeciwpiechotne sa niezle.
    Przy odpowiednim rozmieszczeniu daja 100% pewnosci.

    pzdr. p.

  • 7. Data: 2009-04-20 21:26:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci

    > Mozna zamontowac bez problemów, jednak ceny takiego systemu to spory wydatek.
    mozna pokombinowac samemu i zrobic to niekonwencjonalnie i tanio - zlodzieje nie
    lubia takich rozwiazan

  • 8. Data: 2009-04-21 06:39:07
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Najtanszym i chyba najskuteczniejszym sposobem elektronicznego
    zabezpieczenia drzewek jest owiniecie ich pnia cienkim przewodem, który
    przerwany da sygnal do jakiegos systemu sygnalizacji. Po czasie pelnego
    ukorzenienia mozna ten przewód usunac aby niewrósl sie w pien. Stosuje to
    rozwiazanie od dawna z powodzeniem.

    PC

  • 9. Data: 2009-04-21 12:18:06
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Uzytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisal w wiadomosci

    > Miny przeciwpiechotne sa niezle.
    > Przy odpowiednim rozmieszczeniu daja 100% pewnosci.

    Ale drzewka i tak wtedy trzeba bedzie nowe kupic :) za to gleba bedzie
    uzyzniona odpadami organicznymi ;)

    Adam

  • 10. Data: 2009-04-21 12:48:37
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci grup

    3g2000yqn.googlegroups.c
    om...
    (ciap)
    > ---------
    > ale do rzeczy - alarm na plocie siatkowym od 4 tys. zl - warunek masz plot
    > siatki o okreslonej sztywnosci i na dodatek nikt tego plotu nie rusza,
    > szarpie, skacze

    Firma bonelli chwaliła się niegdyś czujkami dla ogrodzeń z siatki,
    selektywnymi, tanie to nie było :(

    Włodek