  • 141. Data: 2015-12-06 13:18:12
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 10:42:14 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie fałszywego.
    > Ludzie ulegają stereotypizacji.

    czyli uleganiu czesto fałszywym obrazom. Co w przypadku kk jest dzialaniem celowym.
    Nie pisze sie o tym ze najwieksza w polsce instytuja charytatywną jest koscielny
    caritas. W stanach był z miesiac temu zamach w którym koles strzelal po kolei do
    ludzi, jak to u nich bywa.
    Relacje skonczyły sie dokladnie w chwili gdy okazalo sie ze on celowo mordowal
    chrzescijan - pytał i kulka. Bo tragedie chrzescijan to sie przemilcza, zeby nie
    budzic wspolczucia - ot lokalne obiektywne media.

    > Osoby bez wykształcenia nie wzbudzają aż takich kontrowersji, bo z góry
    > się zakłada, że jest to osoba o małej kulturze i niskim poziomie
    > intelektualnym. Po prostu zachowania takie pasują do wzorca
    > stereotypowego takiej osoby.

    zachowanie pedofilskie dobrze pasują do rolników i murarzy? Czytasz co piszesz?

    pistawi tvp do pionu - o jaki bedzie wrzask....

    > Dostrzegasz różnicę pomiędzy nakłanianiem do wzięcia łapówki, a
    > udawaniem dziecka, które jest nakłaniane przez zboczeńca do seksu?
    > W pierwszym przypadku była to prowokacja. W drugim zasadzka na pedofila,
    > który wcześniej przejawiał zachowania pedofilskie na forum.

    a łapówkarz nie przejawiał :) W obu przypadkach uczciwi ludzie by nie wpadli.
    Zatem skazanie kaminskiego na bezwzgledne wiezienie było jakim kuriozum - zwłasza gdy
    równolegle takich studentów sie gloryfikuje.

    > Oczywiście tylko Chrześcijanie byli mordowani, a Chrześcijanie to już
    > nie mordowali?
    > Siejesz demagogię.

    przeanalizuj w ostatnim roku, 10latach, 100latach kto kogo mordowal. Chyba ze aby
    udowodnic zło współczesnego katolicyzmu dasz przykład z palania na stosach 500lat
    temu przez protestantow :)

    pokoleniu. Spytaj byle leminga teraz czy jesli bedzie potrzeba to odda zyce za
    polske.
    > Co to są lemingi?
    > Wydaje mi się, że jakaś grupa społeczna, którą tak nazywasz w obraźliwy
    > sposób.

    wydaje mi sie za unikasz odpowiedzi. A co do leminga - jesli okresle kogos jako
    bezmyslnego, bo nie próbuje weryfikowac zródeł informacji i łyka wszystko co mu tvn
    podsunie -to go obrażam, czy okreslam?

    prawoslawnych - da sie to wszystko zorganizowac normalnie bez apolitycznej napinki.

    > * Wątpię. Pomimo, że ponad 90% polskiego społeczeństwa to Katolicy to
    > tych fanatycznych raptem jest garstka.

    tak- ale z drugiej strony jest konserwatywna, i roznym tam wynalazkom ideowym jest
    jednak przecina.

    > Stanowcza większość Katolików jest przeciwna państwu wyznaniowemu i chce
    > rozdziału kościoła od państwa.

    wyobraz sobie ze ja tez jest przeciwko panstwu wyznaniowemu :)

    No ale gdyby co to zgadzasz sie?

    b.

  • 142. Data: 2015-12-06 14:43:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja o tej sekcienz siedziba w Watykanie. Na dodatek o mniejszych braciach to jej
    przedstawiciele uchwalili. Wyznawcy tej sekty zaskakuja. Potrafia negowac zdanie
    pasterzy. Co tam w kwesti wiewiorek i rekinow wymusliles?

  • 143. Data: 2015-12-06 16:22:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 14:43:17 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ja o tej sekcienz siedziba w Watykanie. Na dodatek o mniejszych braciach to jej
    przedstawiciele uchwalili. Wyznawcy tej sekty zaskakuja. Potrafia negowac zdanie
    pasterzy. Co tam w kwesti wiewiorek i rekinow wymusliles?

    ano wiwiewórki i rekiny mozemy zabijac a jak ktos nieobrzydliwy to i zjadac.

    b.

  • 144. Data: 2015-12-06 17:38:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze wiesz o co chodzi i wijesz sie jak piskorz zeby zmienic temat. Pytanie bylo
    dlaczego w czasie Potopu bog Bog nakarmil rekiny wiewiorkami. Na razie pomijam
    idiotycznosc przeniesienia boskiej agresji na zwierzeta i niejasne kryteria podzialu
    na zwierzeta lepsze i gorsze w momencie zaokretowania a raczej zabarkowania.

  • 145. Data: 2015-12-06 17:58:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 17:38:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dobrze wiesz o co chodzi i wijesz sie jak piskorz zeby zmienic temat. Pytanie bylo
    dlaczego w czasie Potopu bog Bog nakarmil rekiny wiewiorkami.

    azessieuparl :/ Nakarmil bo mogl. To ze jedno zwierze zzera drugie nie miesci sie
    zadnej w kategorii moralnej. To ze wilk zje owce, tudziez rekin wiewiórkę to nie
    jest dobro czy zło - zatem sprawce takiego zdarzenia tez w tej kategorii nie mozemy
    traktowac. Duzymi literemi - na podstawie takiej historii nie mozesz Boga nazwac
    złym.
    No ty akurat mozesz, bo zdaje sie jestes filozoficznym ignorantem, no ale na to nie
    poradze :)

    b.

    b.

  • 146. Data: 2015-12-06 19:39:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nakarmil bo mogl. Taka odpowiedz i sto kijow by zadzialalo piecset lat temu. To nie
    kwestkia uporu tylko proba dojscia do prawdy czy jakis bog istnieje. Opisy bublijnych
    zdarzen byly dobre na chlopow nie potrafiacych czytac. Teraz czasy inne i mozna
    bezkarnie zadawac pewne pytania. Caly czas krecisz unikajac odpowiedzi na zadane
    pytanie. Spodziewalem sie troche szerszej odpowiedzi niz taka ze mogl. Bardziej mi
    idzie o sens boskich dzialan w sensie jego nieograniczonosci we wszystkich
    dziedzinach. Wymordowanie wszystkiego co zylo a nie plywalo kojarzy mi sie z
    faszyzmem. Jak juz bog Bog lecial po calosci to dla niego zadnym problemem bylo zeby
    ryby sie utopily. Akurat z rekinami prosta sprawa. Pomijam drobny szczegol ze jak mu
    z ludzmi nie wyszlo, co znaczy ze taki nieomylny nie jest, to jednym pstrykiem palcow
    mogl przerobic ludzi zeby zapomnieli co bylo i byli dobrzy. No chyba ze jakies
    ograniczenie jest ze bog Bog nie mogl tego zrobic bo za trudne albo nie potrafil.
    Kazdy bog z urzedu przestaje byc bogiem jesli cokolwiek go ogranicza.

  • 147. Data: 2015-12-06 20:16:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-06 o 13:18, Budyń pisze:

    > czyli uleganiu czesto fałszywym obrazom.

    Fałszywemu obrazowi lub wyolbrzymianiu.
    Tyle, że ten fałszywy obraz rodzi się po obydwu stronach.
    Po jednej rodzi się obraz, że wszyscy księża to pedofile i z całą
    pewnością jest to nieprawdziwy obraz, a z drugiej strony rodzi się obraz
    u Katolików, że wszyscy ci, którzy nie są za kościołem uważają, że
    wszyscy księża do pedofile.
    Nie mówmy tu o pismakach czy dziennikarzach, którzy żyją z afer oraz
    rozdmuchiwania spraw kontrowersyjnych, bo oni robią afery w każdym
    przypadku i niezależnie czy to jest ksiądz czy osoba bez wykształcenia.
    Tylko, że lepiej się sprzedają afery z osobami zaufania publicznego czy
    też powszechnie znanymi.

    > Co w przypadku kk jest dzialaniem celowym. Nie pisze sie o tym ze najwieksza w
    polsce instytuja charytatywną jest koscielny caritas.

    Wzruszające. Nie bardzo rozumiem czego oczekujesz?
    Uważasz, że Caritas jest pokrzywdzony, bo zamiast reklam w TV co 5 min
    nie mówi się jaka jest to wspaniała instytucja?

> [...]
    chrzescijan - pytał i kulka. Bo tragedie chrzescijan to sie przemilcza, zeby nie
    budzic wspolczucia - ot lokalne obiektywne media.

    Widzisz i tu znów zostaje sfałszowana prawda. Nie Chrześcijan tylko
    niewiernych i innowierców, których islamiści traktują tak samo jak
    niewiernych.
    Zabijali tych, którzy nie byli Muzułmanami.
    Tylko jak zwykle KK przeinacza prawdę twierdząc, że strzelano tylko i
    wyłącznie do Chrześcijan.
    Zapominasz jednak, że Islamiści gorzej traktują takich jak ja
    niewiernych i o ile są w stanie oszczędzić Katolika to takim jak ja od
    razu upierd..... łeb.

    > zachowanie pedofilskie dobrze pasują do rolników i murarzy? Czytasz co piszesz?

    Do osób o niskim poziomie wykształcenia i niskiej moralności.

    > a łapówkarz nie przejawiał :) W obu przypadkach uczciwi ludzie by nie wpadli.
    > Zatem skazanie kaminskiego na bezwzgledne wiezienie było jakim kuriozum - zwłasza
    gdy równolegle takich studentów sie gloryfikuje.

    Nie porównuj tych dwóch spraw, bo w przypadku Kamińskiego sąd uznał, iż
    Kamiński przekroczył kompetencje, a w drugim przypadku mieliśmy przykład
    obywatelskiego zatrzymania pedofila, który zainicjował spotkanie z
    dzieckiem, aby je wykorzystać seksualnie.

    > przeanalizuj w ostatnim roku, 10latach, 100latach kto kogo mordowal. Chyba ze aby
    udowodnic zło współczesnego katolicyzmu dasz przykład z palania na stosach 500lat
    temu przez protestantow :)

    Proszę bardzo ostatnich 100lat.
    1917 r. - Po prawie 700 latach nowy "Codex Juris Canonici" pod wpływem
    nacisków komunizmu znosi tortury dla heretyków.
    20 października 1939r. papież Pius XII w encyklice wyraża poparcie dla
    hitlerowskich Niemiec w sprawie napaści na Polskę.
    W 1941r. papież Pius XII podporządkowuje zajęte obszary ZSRR nuncjaturze
    berlińskiej tym samym akceptując zajęcie tych terenów przez Hitlerowców.
    Ponadto wyraża zgodę na ustanowienie "Statutu Żydów" tym samym
    akceptując antysemickie poczynania we Francji rządzonej przez
    hitlerowców i przyczyniając się do wywiezienia ok. 25 tysięcy Żydów do
    obozów koncentracyjnych. Dalsze konsekwencje to holokaust.
    W 1945r. papież Pius XII w orędziu wigilijnym staje w obronie
    zbrodniarzy niemieckichsądzonych w Norymberdze.
    W 1965 rozpoczął się proces beatyfikacji Piusa XII
    2007 r. Komisja kardynałów i biskupówKongregacji Spraw Kanonizacyjnych
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Kongregacja_Spraw_Kan
    onizacyjnych>w
    liczbie 13 członków jednomyślnie opowiedziała się za beatyfikacją Piusa XII
    Na szczęście w tym samym roku Benedykt XVI wstrzymał proces
    beatyfikacyjny Piusa XII
    Mówi Ci coś Srebrenica 12-16 lipca 1995r? Tam Chrześcijanie zamordowali
    ponad 8 tys. Muzułmanów.

    > wydaje mi sie za unikasz odpowiedzi. A co do leminga - jesli okresle kogos jako
    bezmyslnego, bo nie próbuje weryfikowac zródeł informacji i łyka wszystko co mu tvn
    podsunie -to go obrażam, czy okreslam?

    A o mohery to się obrażasz :)

    > tak- ale z drugiej strony jest konserwatywna, i roznym tam wynalazkom ideowym jest
    jednak przecina.

    Właśnie o to chodzi, że stanowcza większość nie jest konserwatywna.

    > wyobraz sobie ze ja tez jest przeciwko panstwu wyznaniowemu :)

    To się cieszę.

    > No ale gdyby co to zgadzasz sie?

    Demokracja polega na tym, że decyduje większość. Tyle, że decyzje nie
    mogą ingerować w ograniczenie wolności wyznania i wolności wypowiedzi,
    bo ta wolność to jest dorobek demokracji.
    Nie wiem w jakim zakresie odwołano tam te święta. Jeżeli chodzi o to, że
    budżet miasta nie będzie sponsorował np. choinki oraz obchodów (np.
    związanych z tym imprez) to wszystko jest OK, ale jeżeli wprowadzono
    zakaz obchodzenia tych świat Katolikom w domach to sprawa powinna trafić
    do trybunału, a ten powinien odwołać taką radę za działania niezgodne z
    konstytucją i w tym przypadku jako niekatolik stanę po stronie Katolików.
    Podobnie też stanę po stronie Muzułmanów jeżeli Katolicy zabronią
    obchodzenia w domu świąt Muzułmanom.

  • 148. Data: 2015-12-06 20:19:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 19:39:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Spodziewalem sie troche szerszej odpowiedzi niz taka ze mogl. Bardziej mi idzie o
    sens boskich dzialan w sensie jego nieograniczonosci we wszystkich dziedzinach.

    no to juz zaczyna byc sensowne pytanie: sens boskich dzialan. A dokładniej, bo
    zwracam uwage ze nie traktujemy biblii jak podrecznika historii, sens biblijnych
    opowiesci.
    A sensem starego testamentu jest milosc boza dla wybranego ludu i blogoslawienie mu
    gdy lud ten jest mu wierny.

> [...]
    >ludzmi nie wyszlo, co znaczy ze taki nieomylny nie jest, to jednym pstrykiem palcow
    mogl przerobic ludzi zeby zapomnieli co bylo i byli dobrzy.

    Jasne ze mógł -tylko ze nie chciał. I wracamy do punktu wyjscia -wolnej woli. Gdyby
    bóg chcial niewolnikow to by sobie ich stworzył. No ale nie chciał, stworzył ich
    wolnymi.

    >trudne albo nie potrafil. Kazdy bog z urzedu przestaje byc bogiem jesli cokolwiek go
    ogranicza.

    tak filozoficznie ogólnie to chyba nieprawda, gdyby tak poanalizowac koncepcje bogów
    greckich. No ale Bóg chrzecijan rzeczywiscie jest wszechmogacy :)

    b.

  • 149. Data: 2015-12-06 20:20:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-06 o 16:22, Budyń pisze:

> [...]
    pasterzy. Co tam w kwesti wiewiorek i rekinow wymusliles?
    > ano wiwiewórki i rekiny mozemy zabijac a jak ktos nieobrzydliwy to i zjadac.

    Uważam, że nie wolno zabijać zwierząt dla samego zabijania. Dopuszczam
    zabijanie zwierząt tylko dla zdobycia pożywienia, w obronie własnej oraz
    skrócenia cierpienia.

  • 150. Data: 2015-12-06 20:55:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 20:20:43 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Uważam, że nie wolno zabijać zwierząt dla samego zabijania. Dopuszczam
    > zabijanie zwierząt tylko dla zdobycia pożywienia, w obronie własnej oraz
    > skrócenia cierpienia.

    oczywistosci, ale moze i masz racje, nie dla wszystkich. No i jesze badania medyczne
    moznaby dorzucic.
    Tymniemniej nalezy zwórcic uwagę ze te zasady wynikaja z praw ludzi a nie zwierząt.
    Ot, filozofia :)

    b.