  • 11. Data: 2019-03-03 15:51:35
    Temat: Re: Obicie wiaty deskami
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Tyle że do odbioru musisz przedstawić certyfikat energetyczny
    > Parę kartek kosztujące kilkadziesiąt złoty ale chyba zdjęcia tam
    > muszą być
    > I jak w PINB ktoś dociekliwy będzie to się czepić może że wiata jest
    > a być nie powinna. Mało prawdopodobne ale jednak.

    Slyszales, ze dzwonia, ale niewsz w ktorym kosciele ;->
    Nie wprowadazaj ludzi w blad. Zadnego swiadectwa energetyczneo nie potrzeba.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 12. Data: 2019-03-03 16:25:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 10:19:07 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    prawda ze na zakonczenie budowy nikt z kontroli nie przychodzi.

    > na pewno? ostatnio byłem bo załatwiam formalnosci, na wykazie co potrzeba tego nie
    było.

    Masz racje
    Chyba w 2015 znieśli obowiązek robienia tych świadectw przy odbiorze
    A przez kilka lat taki obowiązek był.
    Teraz świadectwo będzie potrzebne dopiero wówczas, gdy zechcemy dom wynająć lub
    sprzedać.

  • 13. Data: 2019-03-03 18:53:52
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > A przez kilka lat taki obowiązek był.
    > Teraz świadectwo będzie potrzebne dopiero wówczas, gdy zechcemy dom

    Nie jest tak piszesz. Po wejsciu (..nascie lat temu) obowiazku wykonania
    swiadectwa energetycznego, kazdy musial wykonac takie swiadectwo przy
    oddawaniu udynku. bo nie bylo jego w projekcie zatwierdzonym do pozwolenia.
    Po kilku latach nowe projekty maja już w sobie taki certyfikat energetyczny,
    dlatego też nowe pozwolenia na budowe mają w dokumentacji projektowej
    Swiadectwa energetyczne. Dlatego też nie żada sie obecnie takich
    certyfikatow przy odbiorze bo sa w projekcie tak jak inne skaldniki jak
    wod-kan, elekt., gaz itd...
    Jedynie co, to wypelnia sie druk Informacyjny dla celow statystycznych
    wpisujac w nim wskażniki Ep w kWh dla poszczegolnych przegrod.
    --
    Pozdr.
    T.

  • 14. Data: 2019-03-03 19:10:06
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Teraz świadectwo będzie potrzebne dopiero wówczas, gdy zechcemy dom
    > wynająć lub sprzedać.

    Pierd...sz jak maly kaziu na odpuscie. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
    Zadnego swiadectwa przy sprzedazy czy wynajmie nie potrzeba nikomu
    przedstawiac.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 15. Data: 2019-03-03 19:42:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 18:54:55 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:

    > Nie jest tak piszesz. Po wejsciu (..nascie lat temu)
    Od stycznia 2008 jeśli mnie pamięć nie myli. Dlatego odbiór mojego domu ławilem w
    grudniu 2007 żeby uniknąć robienia tego świadectwa- wtedy to ok 1500zł kosztowało,
    później ceny spadły poniżej 100zł

    > obowiazku wykonania
    > swiadectwa energetycznego, kazdy musial wykonac takie swiadectwo przy
    > oddawaniu udynku. bo nie bylo jego w projekcie zatwierdzonym do pozwolenia.

    Czyli tak jak pisałem- było obowiązkowe przy odbiorze w 2015 zrezygnowali z tego

> [...]
    > Swiadectwa energetyczne. Dlatego też nie żada sie obecnie takich
    > certyfikatow przy odbiorze bo sa w projekcie tak jak inne skaldniki jak

    To po kiego wymagane sa przy sprzedaży lub wynajmie budynku skoro były robione w
    projekcie?

    > Jedynie co, to wypelnia sie druk Informacyjny dla celow statystycznych
    > wpisujac w nim wskażniki Ep w kWh dla poszczegolnych przegrod.

    Ceny świadectw dalej w okolicach 100zł jak widzę

  • 16. Data: 2019-03-03 19:50:15
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-03-03 o 15:51, Twardy pisze:

    > Slyszales, ze dzwonia, ale niewsz w ktorym kosciele ;->
    > Nie wprowadazaj ludzi w blad. Zadnego swiadectwa
    > energetyczneo nie potrzeba.

    Nowe pozwolenie na budowe wymagane jest tylko przy zmianach
    istotnych. Mój przypadek powinie podchodzić pod:

    Jakie zmiany w projekcie są nieistotne?

    Według prawa budowlanego za zmiany nieistotne w projekcie
    uznaje się przykładowo zmiany:

    rodzaju materiału, z którego stawiamy ściany (jeśli nie
    powodują zmiany wielkości domu);

    Ja w tej chwili mam sciany pomieszczenia gospodarczego
    (wiata) ze słupków a chcę to pokrycie zamienić na deski, bez
    zmiany rozmiarów domu.

  • 17. Data: 2019-03-03 19:51:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 19:10:21 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:

    > Pierd...sz jak maly kaziu na odpuscie. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
    > Zadnego swiadectwa przy sprzedazy czy wynajmie nie potrzeba nikomu
    > przedstawiac.

    U S T AWA z dnia 29 sierpnia 2014 r.o charakterystyce energetycznej budynków
    "Art. 3. 1. Właściciel lub zarządca budynku lub części budynku lub osoba, której
    przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, lub osoba, której przysługuje
    spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, lub najemca w przypadku,
    o którym mowa w art. 11 ust. 3, zapewnia sporządzenie świadectwa charakterystyki
    energetycznej dla budynku lub części budynku:
    1) zbywanego na podstawie umowy sprzedaży;
    2) zbywanego na podstawie umowy sprzedaży spółdzielczego własnościowego
    prawa do lokalu;
    3) wynajmowanego.
    "

  • 18. Data: 2019-03-03 19:53:43
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > To po kiego wymagane sa przy sprzedaży lub wynajmie budynku skoro
    > były robione w projekcie?

    Jak jest w projekcie, to po co robic to drugi raz.
    *Kazdy dzisiejszy projekt zawiera informacje energentyczne* (pomimo, że
    przy bud. indywid. są nie wymagane).

    --
    Pozdr.
    T.

  • 19. Data: 2019-03-05 08:03:04
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Tyle że do odbioru musisz przedstawić certyfikat energetyczny

    Jak jesteś deweloperem :)

    --
    PozdrawiAM