  • 41. Data: 2013-11-12 22:48:18
    Temat: Re: Ocieplanie pianką
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:255cede1-7be6-4515-b338-421a02d02f69@googlegrou
    ps.com...
    >to bardzo ciepla sciana 1W) to bedzie 24stC, a jak sciany cienkie i
    >jeszcze nieocieplone to 17stC (na srodku hali ;)

    eeee, a co to za albo-albo!!. Adam, dołączasz sie do zrobienia tego
    kilkupaku? :-)

    b.

  • 42. Data: 2013-11-13 00:18:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Faktycznie mało danych.
    Już naprawiam.

    Hala ma 14.76m x 41.76m x 4.5m wysokości (liczone wewnątrz).
    Ściany z Ytong klasy 400 (24cm grube, cienka spoina). Ławy ocieplone na
    razie z jednej strony, za to 80cm wgłąb.
    Na tym styropian 15cm klasy 0.033 klejony na pianę do ściany i pomiędzy
    bloczkami. Szpary też zapiankowane. Starannie zrobione, słupy dodatkowo
    10cm ale klasy 0.04 (tylko żeby kurnika hala nie udawała).
    Zamontowane 14 okien 3m2 (ciepły montaż Soudala) każde U=0.8 oraz brama
    4.2 x 4.1m U=0.5
    Drzwi do części socjalnej z potrójną szybą, ale aluminiowe - moim
    zdaniem nic nie wnoszą, socjal też ma powyżej 11C. Nie znam parametrów,
    miały być dźwiękoszczelne.
    Sufit na wiązarach, płyta MPF 12mm, na niej pianka 0.038 i o oporze
    dyfuzyjnym 3.3
    Posadzka przemysłowa 25cm betonu na 37cm betonu popiołowego - o dziwo
    też ciepła.

    Teraz tak ,są komplikacje. Jedna ze ścian jest wspólną (znaczy ściany są
    osobne i oddzielone styropianem 5cm, ławy też) z częścią socjalną
    (14.76x4.5m) a naprzeciwległa jest ocieplona w 50%.

    Teraz tak, grzeją 2 dmuchawki 3.3kW oraz jedna 5kW (sprawdziłem, nadal
    sądzę że 1/5 mocy skubana traci przez sfiksowany termostat).
    Termometry są 2, rozmieszone w 1/3 i 2/3 hali - liczymy średnią (na
    teraz mają rozrzut 0.1C!). Ustawione tak, aby nie dmuchać na nie.

    Wystartowałem o 17-tej, na zewnątrz było 5C, teraz (23:30) jest 2C,
    bezwietrznie.

    Kontrola będzie o 8:00.

    To musi wystarczyć, idę spać.
    Acha - to że odczytam nie musi oznaczać końca zabawy, mogę przemilczeć
    chwilę, jeżeli potrzebujecie więcej czasu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2013-11-13 00:21:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > lubie eksperymenty :-) Do poważnego policzenia mało danych -wymiarry
    > hali , materiały itd.

    No ba... a kto nie :)
    Dane podałem osobno.

    > energia nie równa sie mocy - jak kupisz mniejszy sprzet będzie dłużej
    > chodził i tyle.

    Chcę zastosować nagrzewnice, ale zastanawiam się czy najmniejsze,
    średnie czy największe... może 4 wystarczą (znając rozkład zajęć w
    hali), a może lepiej mniejszych 6?
    Muszę to przemyśleć. Pomogła by wiedza ile energii muszę dostarczyć, aby
    utrzymać te 17C w mroźne dni. Resztę z wykresów i świadomości co będę
    pchał w nie - dobiorę.

    > hahaha - 21 :-) Ale jak trafie dokładnie to przyjeżdzasz osobiście i ten
    > czteropak (hmm, i inne, robimy razem) :-)))

    Tia... jest jeden problem. Kiedy Panie, kiedy :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 44. Data: 2013-11-13 00:23:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie napisales z czego sciany ;( Ale chyba z gazobetonu budowales. No i
    > faktycznie nie wiadomo jaka powierzchnia tego :)

    Wszystko w osobny mailu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2013-11-13 00:24:52
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jeszcze coś, to jest pierwsze grzanie. Dodatkowo nawiozłem tam około 4T
    złomu stalowego, ale stoi w kącie :)

    Irek.N.

  • 46. Data: 2013-11-13 22:03:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No więc zakończyłem na 14.5C
    Trochę zawiedziony jestem, spodziewałem się więcej.
    Co ciekawe 14C miałem już o 23:30.

    Irek.N.
    ps. gdzie dostarczyć?

  • 47. Data: 2013-11-13 23:33:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >No więc zakończyłem na 14.5C
    >Trochę zawiedziony jestem, spodziewałem się więcej.
    >Co ciekawe 14C miałem już o 23:30.

    ja też :-) Z tym ze hala jest dosc duża. No ale przynajmniej jakies
    wskazówki odnosnie mocy masz. Jak zaczniesz bardziej grzac daj info co
    wyjdzie na bieżąco bo ciekaw jestem.

    b.

  • 48. Data: 2013-11-14 00:02:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >No więc zakończyłem na 14.5C

    tak sa oszacowałem - jesli teraz grzałes 10kW to dla utrzymania 17stopni
    przy mrozach (-20) potrzebujesz prawie 20kW.

    b.

  • 49. Data: 2013-11-14 09:01:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > tak sa oszacowałem - jesli teraz grzałes 10kW to dla utrzymania 17stopni
    > przy mrozach (-20) potrzebujesz prawie 20kW.

    A to teraz mnie zaskoczyłeś. Mnie wychodzi znacznie więcej, jak to
    policzyłeś?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 50. Data: 2013-11-14 10:04:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 09:01:50 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > A to teraz mnie zaskoczyłeś. Mnie wychodzi znacznie więcej, jak to >
    > policzyłeś?

    E Ty dopiero rozruch robiles, jak utrzymasz jedna moca podobna temperature
    na zewnatrz przy jednakowej temperaturze na zewnatrz przez np. cala dobe
    to bedzie mozna dopiero szacowac :) Na rozruch zawsze idzie duuuuuuuzo
    wiecej niz w pozniejszej codziennej eksploatacji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.