  • 21. Data: 2010-01-06 13:53:01
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi2397$u8k$1@news.onet.pl...

    > sumieniem polecać swojego wykonawce.
    Każdy tak chce ale w praktyce bywa różnie

    > Dobry wykonawca musi zapłacić dobrze swoim pracownikom - dlatego niestety
    > musi "kasować" więcej niż kiepska ekipa. Czy jestes w stanie to zanegować
    > ??

    Co tu negować. Nie znam widocznie żadnych "Dobrych wykonawców"
    Miesięcznie widuje po kilkadziesiat zaswiadczeń o zarobkach/ wyciągów z kont
    moich klientów
    Są tam tez pracownicy firm budowlanych
    Wynagrodzenia marne.

    > Developerka - najtańszy wykonawca i budowa w pół roku od wjazdu koparki do
    > powieszenia firanek przez klientów ;)

    To fakt.
    Chociaz ja budowałem dla siebie i firanki powiesiłem po 8-9 miesiacach.
    Kwestia dobrego zorganizowania prac i dogrania wykonawców

    > Kierownik (def. wg. inwestora)- osoba niesłusznie chcąca zapłaty za swoją
    > pracę, osobnik służący do uzupełniania dziennika budowy i załatwienia
    > spraw papierkowych. Wszelkie wizyty na budowie niemile widziane ze względu
    > na dodatkowy koszt dojazdu i sprawdzanie poszczególnych etapów budowy.

    I to jest poprawna deffinicja. Niestety 99% kierbudów postepuje jak wyżej-
    czyli wypełnienie dziennika budowy itp
    Mój za dodatkowe wizyty nic nie kasował ale i tak olewał sprawę i
    wszystkiego wolałem dopilnować sam.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-01-06 13:53:12
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    kris said the following on 06.01.2010 14:27:
    > Nie mógłbyś podac dla potomnych co skłoniło Ciebie do zastosowania tak
    > grubej warstwy ocieplenia.
    > Grupe ta czytaja rozpoczynający budowę czy bedacy na etapie ocieplenia
    > własnie i jak podasz sensowen argumenty to maja szanse zrobic
    > podobnie/uniknac błedów poprzedników.

    ja wiem czemu on chce 45cm welny:
    ..to chodzi o promieniowanie z kosmosu.. wełna to kamień a on
    powstrzymuje ICH przed czytaniem naszych umyslow..

    BP,NMSP ;)

    A tak na powaznie, to kazdy inwestor, ktory mial troche matematyki moze
    sobie obliczyc max oplacalna grubosc welny czy tez dowolnego ocieplenia.
    S.

  • 23. Data: 2010-01-06 13:59:32
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    no tak masz racje ja mam płasko i nie zatrybiłem ze tam są skosy ;)

    4661 (20091204) __________

  • 24. Data: 2010-01-06 14:12:12
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > A tak na poważnie

    Na poważnie - Nie wyobrażam sobie aby za 10 lat gdy ceny energi będą x razy
    większe niż dziś rozbierać poddasze i dokładać następne 20 cm wełny. Koszt
    takiej modernizacji będzie kilkukrotnie przewyższał koszt dzisiejszego
    dołożenia tych paru (nastu, dziesieciu) cm wełny.
    W moim przypadku jest to około 180 m2 (nie liczyłem dokładnie) x (liczmy
    zamiast 20 cm ) 25 cm wełny - czyli pewnie około 4500 zł.
    Kosztu modernizacji nie liczę nawet ;)

    > Nie mógłbyś podac dla potomnych co skłoniło Ciebie do zastosowania tak
    > grubej warstwy ocieplenia.

    45 cm - U ~ 0,09W/m2K
    20 cm - U ~0,20W/m2K

    qrcze.. jak by do tego nie podejsc róznica jest 100 %

    Poza tym w posadzkę idzie 20 cm Styro, W ścianę fundamentową 17 cm(żeby
    uzyskać cokół), Ściany - 20 cm

    Okna głównie południe i zachód

    GWC+Rekuperator

    Okna z pakietami 3 szybowymi.

    Podłogówka.

    > Grupe ta czytaja rozpoczynający budowę czy bedacy na etapie ocieplenia
    > własnie i jak podasz sensowen argumenty to maja szanse zrobic
    > podobnie/uniknac błedów poprzedników.

    Ściana 2W (kilka miejsc 3W)- ponieważ nie widzę sensu ściany 1W mimo nawet
    idealnego wykonania i 50 cm pustaków taka ściana nie dorównuje ściane 2W.

    Robocizna czy to styro 5 cm czy to 30 cm jest taka sama - reszta cześci
    systemu dociepleń (kleje, tynk, siatka) też się nic nie zmiania.

    Ogólnie uważam że należy przemyśleć projekt, zastanowić się czy jest nam
    potrzebny wykusz w jadalnii, kulumienki przed wejściem, 15 spadów na dachu,
    w każdym pokoju na poddaszu okno dachowe itp, itd....
    Ja usiadłem z moją Panią ;) i eliminowaliśmy niepotrzebne "fajerwerki" i
    pozostał prosty dom z użytkowym poddaszem, z dachem 2-spadowym (żadnych
    daszków, lukarn itp.), bez wystających trójkacików, łuków itp.
    A zaoszczędzone w ten sposób pieniądze (na etapie projektu) można
    "zainwestować" w dobrą izolację, reku, gwc itp.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 25. Data: 2010-01-06 14:26:36
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Co tu negować. Nie znam widocznie żadnych "Dobrych wykonawców"
    > Miesięcznie widuje po kilkadziesiat zaswiadczeń o zarobkach/ wyciągów z
> [...]

    Czyli standardowe zaświadczenia o wynagrodzeniu minimalnym... na konto
    przelew tych 850 zł, a do rączki wyrównanie ;)
    Wierzysz że naprawdę na budowach ludzie zarabiają po 900 zł na mesiąc ?? ;)

    > To fakt.
    > Chociaz ja budowałem dla siebie i firanki powiesiłem po 8-9 miesiacach.
    > Kwestia dobrego zorganizowania prac i dogrania wykonawców

    ale nie żeby zaczynac budowę w kwietniu, maju i na zime zamieszkać....
    porobić wylewki, tynki i przykryc styropianem bo już zima się zbliża ;)

    > I to jest poprawna deffinicja. Niestety 99% kierbudów postepuje jak wyżej-
    > czyli wypełnienie dziennika budowy itp
    > Mój za dodatkowe wizyty nic nie kasował ale i tak olewał sprawę i
    > wszystkiego wolałem dopilnować sam.

    A uzgadniałeś że ma codziennie pilnować wykonawców na budowie ??? czy miał
    dziennik uzupełniać ??

  • 26. Data: 2010-01-06 14:29:37
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    >ja wiem czemu on chce 45cm welny:
    >..to chodzi o promieniowanie z kosmosu.. wełna to kamień a on powstrzymuje
    >ICH przed czytaniem naszych umyslow..

    Niee... tzn nie do końca... w czasie ulewy boje się o promieniowanie cieków
    wodnych w zagłebieniach dachówek ;)

    Pzdr.

  • 27. Data: 2010-01-06 14:32:46
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > W moim przypadku jest to około 180 m2 (nie liczyłem dokładnie) x (liczmy
    > zamiast 20 cm ) 25 cm wełny - czyli pewnie około 4500 zł.
    [...]
    > 45 cm - U ~ 0,09W/m2K
    > 20 cm - U ~0,20W/m2K
    >
    > qrcze.. jak by do tego nie podejsc róznica jest 100 %

    czyli w ogolnym bilansie masz na tym zysk 10-15%, co tak pi razy drzwi
    przeklada sie na 250zl/rok. Zwrot inwestycji za 18lat... Za 18 lat to moze
    sie okazac ze bedziesz robil remont kapialny chaty. A ceny energii? Beda
    rosly, ale nie X razy, poza tym zarabiamy coraz wiecej i realnie energia
    wcale nie drozeje tak mocno jakby sie moglo wydawac.

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2010-01-06 14:44:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi26is$946$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przelew tych 850 zł, a do rączki wyrównanie ;)
    > Wierzysz że naprawdę na budowach ludzie zarabiają po 900 zł na mesiąc ??

    Nie wierzę oczywiście. Ja wiem ile zarabiaja. U nas na Popmorzu dobry
    fachowiec zarabia w firmie ok 2000zł
    To nie jest dobry zarobek. A zarejstrowany jest na najnizszą krajowa lub
    umowe o dzieło.
    Dlatego masowo robuia fuchy a że czasami są tańsi od FIRM węc koło sie
    zamyka

    > ale nie żeby zaczynac budowę w kwietniu, maju i na zime zamieszkać....
    > porobić wylewki, tynki i przykryc styropianem bo już zima się zbliża ;)

    Odpowiednie przerwy technologiczne muszą być zachowe to nie podlega dyskusji

    > A uzgadniałeś że ma codziennie pilnować wykonawców na budowie ??? czy miał
    > dziennik uzupełniać ??

    Przyjezdzał na kazdy mój telefon. Codziennie na budowie nie stał bo sam to
    robiłem.
    Ale z kierbudami to dokładnie tak jak z adwokatami- nabiora zleceń a pozniej
    na odpierdziel wszystko idzie a klientom wciskaja kit.
    Adwokat potrafi sie na sprawie nie pojawic a kierbud nie przyjedzie obejrzec
    stropu przed zalaniem(autentyczny przypadek)

    Krzysiek

  • 29. Data: 2010-01-06 14:46:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    kris said the following on 06.01.2010 14:27:

    >A tak na powaznie, to kazdy inwestor, ktory mial troche matematyki moze
    >sobie obliczyc max oplacalna grubosc welny czy tez dowolnego ocieplenia.

    To nie takie proste.
    Jakby to było takie proste to nie było by tak ostrych dyskusji na grupach i
    forach.
    To jak z żarówkami- jedni wyliczyli ze swietlówki oszczędniejsze i
    bezpieczniejsze a inni pokazali wuyliczenia wprost przeciwne. Zalezy kto
    kalkulator trzyma

    Krzysiek

  • 30. Data: 2010-01-06 15:00:35
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rosly, ale nie X razy, poza tym zarabiamy coraz wiecej i realnie energia
    > wcale nie drozeje tak mocno jakby sie moglo wydawac.

    Gorzej jak za 2 lata mi chałupa spłonie... wtedy wogóle o zwrocie inwestycji
    nie ma mowy ;)