  • 31. Data: 2010-01-06 15:28:35
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marcin Wajnert pisze:
    [..]

    > Gorzej jak za 2 lata mi chałupa spłonie... wtedy wogóle o zwrocie inwestycji
    > nie ma mowy ;)

    Możesz się ubezpieczyć od ognia :-). Wtedy ewentualne straty pokryje
    ubezpieczyciel, ale ponosisz jeszcze jeden dodatkowy koszt - składka
    ubezpieczeniowa :-)

    A tak swoją drogą... wiedziałem, że nie obejdzie się bez dyskusji nad
    zasadnością stosowania takiej warstwy ocieplenia :-).

    Ja planuję max 25 - 30 cm wełny na poddaszu. Więcej... jakoś mnie nie
    przekonuje - budowa w Beskidach na wysokości ponad 500 m.n.p.m. klimat
    raczej ostry - wiatry, mrozy i takie tam atrakcje.

    pozdr.
    robercik-us

  • 32. Data: 2010-01-06 17:45:01
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi268r$829$1@news.onet.pl...

    > 45 cm - U ~ 0,09W/m2K
    > 20 cm - U ~0,20W/m2K
    >
    > qrcze.. jak by do tego nie podejsc róznica jest 100 %

    No wiesz, przy 15+15 cm wełny (0,039 W/(mK)) otrzymuję teoretyczny wynik
    0,127 W/m2K, a można dać nieco lepszą wełnę i uzyskać np. 0,12 - wszystko
    przy standardowym mocowaniu stelaża. No ale jeśli budujesz dom pasywny, to
    nie dyskutuję :)

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 33. Data: 2010-01-06 17:48:19
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    0,127 W/m2K, a można dać nieco lepszą wełnę i uzyskać np. 0,12 - wszystko
    przy standardowym mocowaniu stelaża. Skoro robisz instalację grzewczą to po
    co Ci izolacja jak w domu pasywnym?

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 34. Data: 2010-01-06 18:07:41
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przy standardowym mocowaniu stelaża. Skoro robisz instalację grzewczą to

    do pasywnego trochę będzie pasowało - tym bardziej czynnik ludzki - drobne
    błędy itp.

    0,039 to może w laboratorim ;)

    i chciałbym w przyszłości z małżonką cieszyć się mieszkaniem razem w nowym
    domku, niż mysleć na który bank w tym miesiącu napaść bo PGNiG przysyła
    kolejne fakturki ;)

    wiem, że można uznać pewne rzeczy przezemnie wymienione jako "przesadne",
    ale ja tak samo patrze na 90 % domów budowanych przez Nasze Kochane Polskie
    Społeczeństwo - ponad 200 m2, filary i daszki powypuszczane z każdej strony
    budynku...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 35. Data: 2010-01-06 20:09:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > 45 cm - U ~ 0,09W/m2K
    > 20 cm - U ~0,20W/m2K
    >
    > qrcze.. jak by do tego nie podejsc róznica jest 100 %

    90cm- U=0.045W/m2K
    Jakby do tego nie podejśc róznica o kolejne 100%
    ;))

    Kris

  • 36. Data: 2010-01-06 20:46:36
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > 90cm- U=0.045W/m2K
    > Jakby do tego nie podejśc róznica o kolejne 100%
    > ;))

    A może coś nie tylko po to żeby od tak sobie coś napisać ;) ??

  • 37. Data: 2010-01-06 20:48:03
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

    "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam !!
    >
    > Buduje domek i mam w planach (głowie) ocieplenie poddsza 3x15 cm wełna.
    >
    > Standardowo 15 cm w krokwie... a pózniej ??
    >
    > ma ktoś jakiś pomysł jak (czym) opuscic stelaż pod GK aby był 30 cm od

    ja tak z innej beczki, dlaczego az 45?

    Szwagier dawal 20+5 i ma ciepło jak cholera nawet przy -20
    na dachu nic nie topi sie, wydaje sie byc super ocieplone
    czy dajac dodatkowe 20cm zystać mozna jeszcze cos?

  • 38. Data: 2010-01-06 20:55:57
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Kris:
    > 90cm- U=0.045W/m2K
    > Jakby do tego nie podejśc róznica o kolejne 100%
    > ;))

    Nagrzejesz w listopadzie i do marca bedzie cieplo.

  • 39. Data: 2010-01-06 21:06:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    wiadomości news:hi268r$829$1@news.onet.pl...

    > Ogólnie uważam że należy przemyśleć projekt, zastanowić się czy jest nam
    > potrzebny wykusz w jadalnii, kulumienki przed wejściem, 15 spadów na
    > dachu, w każdym pokoju na poddaszu okno dachowe itp, itd....
    > Ja usiadłem z moją Panią ;) i eliminowaliśmy niepotrzebne "fajerwerki" i
    > pozostał prosty dom z użytkowym poddaszem, z dachem 2-spadowym (żadnych
    > daszków, lukarn itp.), bez wystających trójkacików, łuków itp.
    > A zaoszczędzone w ten sposób pieniądze (na etapie projektu) można
    > "zainwestować" w dobrą izolację, reku, gwc itp.

    Tylko w tym przypadku to użytkowe poddasze jest trochę bez sensu.
    Po pierwsze skosy - choćbyś niewiem jak grubą dał izolację z wełny to
    pozostaje jeszcze problem swobodnego przepływu powietrza poprzez warstwy
    wełny. Im grubsza warstwa tym to przemieszczanie się będzie sprawniejsze. W
    efekcie wydajesz kasę na wełnę, która i tak nie spełni pokładanego w nią
    zadania. Wystarczą najdrobniejsze niedokładności, brak idealnego
    uszczelnienia i wiatr będzie sobie hulał w warstwie wełny. Z czasem
    szczeliny same będą się tworzyły i nie ma na to rady.
    Druga sprawa to skos - skośny dach ma większą powierzchnię od płaskiego
    stropu, zatem i wymiana ciepła jest większa.
    Trzeba było podnieść nieco ściany, zrobić płaski strop ocieplony
    styropianem. W ten sposób uzyskał byś normalne wymiary pokoi i poddasze
    nieużytkowe. Ponadto wyeliminował byś wszystkie wady ocieplanych skośnych
    dachów. Przy 20cm styropianu uzyskał byś lepsze ocieplenie jak przy 45cm
    wełny, którą chcesz dać teraz.
    Co do wykuszów, lukarn, okien dachowych w pełni popieram Twoje zdanie.

  • 40. Data: 2010-01-06 21:31:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    > Ech Bolki. Jak ja czytam takie podpowiedzi to mi się nożyce do blachy
    > otwierają, śrubowkręt wykręca, lutownica rozgrzewa i scalaki palą i
    > program w asemblerze przepełnia stos.

    Sam jesteś Bolek!
    Technika wełniana to jedna wielka porażka. Jak nie chcesz mieć zimnych
    obróbek okien połaciowych, glifów to trzeba ubić wełnę nogą i poprawić
    młotkiem albo użyć styropianu i pianki.
    Inaczej NIC NIE DA ocieplenie. NIC ! Podejdziesz pod Veluxa i poczujesz -10
    stopni w zimie.
    Sami ocńcie czy wasze veluxy i skosy są jednolicie ciepłe czy narożniki nie
    wydają się przemarznięte.