  • 51. Data: 2010-01-06 23:04:22
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hi33tu$qqp$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo zależy od tego jak duży dom chcemy mieć.
    > Jezeli to ma być nieduża powierzchnia to tylko dom parterowy np. taki jak
    > ten
    > http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=5&ProdID=9
    77

    Ładny, podoba mi się i drugi właśnie taki planuję wybudować.

    > Prosty, ładny i proporcjonalny.
    > Jezeli chcemy stawiać dom o dużej powierzchni to dopiero wtedy warto się
    > zastanawiać nad kondygnacjalmi, a dom może być nadal ładny, proporcjonalny
    > i funkcjonalny jak np. ten:
    > http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=33&ProdID=
    185

    Tragedia, Do czego ten łuk nad garażem pasuje?

    > momenty obrotowe działaja na te uchwyty i ich mocowania przy krokwiach,

    obrotowe?

    Marek

  • 52. Data: 2010-01-07 08:00:06
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Sam jesteś Bolek!
    > Technika wełniana to jedna wielka porażka. Jak nie chcesz mieć zimnych
    > obróbek okien połaciowych, glifów to trzeba ubić wełnę nogą i poprawić
    > młotkiem albo użyć styropianu i pianki.
    > Inaczej NIC NIE DA ocieplenie. NIC ! Podejdziesz pod Veluxa i poczujesz -10
    > stopni w zimie.
    Kurteczka, nie czuję -10 :(
    > Sami ocńcie czy wasze veluxy i skosy są jednolicie ciepłe czy narożniki nie
    > wydają się przemarznięte.
    Nie wydają się,
    A co najgorsze wełnę układali mi fachowcy, bez specjalnego nadzoru.

    A może kiki rozwiązaniem na zimne poddasze jest włączenie pieca ?

    pzdr.
    rafał

  • 53. Data: 2010-01-07 08:20:24
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > czyli w ogolnym bilansie masz na tym zysk 10-15%, co tak pi razy drzwi
    > przeklada sie na 250zl/rok. Zwrot inwestycji za 18lat... Za 18 lat to moze
    To wychodzi jeszcze gorzej. Ja mam skosy 30cm i sufit 35cm Toprock. Niestety
    jest dużo okien dachowych i wychodzi mi, że przy idealnym wykonaniu
    dociepleń w sumie straty przez okna są równe stratom przez wełnę.
    Pogrubienie wełny o 15cm dałoby procentowo jeszcze mniej niż piszesz. W
    obecnym układzie temperatura płyt w strefach dobrze wykonanych jest równa
    temperaturze ścianek działowych. Niestety przy i na ściance kolankowej jest
    wyrażnie gorzej. I wszystko to pomimo moich usilnych starań i walki z ekipą
    (raz nawet rozebrałem im całodzienną robotę przy ścance kolankowej). Wokół
    okien robiłem sam, ale ich zbyt wysokie zainstalowanie względem deskowania i
    zbyt wąska szczelina między deskami a ościeżnicą i ościeżnicą a krokwią w
    zasadzie uniemożliwia poprawne docieplenie. W zasadzie jedyna opcja to
    wklejanie czymś elastycznym XPSa albo piana PU.
    Reasumując: 45cm da mierzalny efekt, jeśli zrezygnujemy z okien dachowych i
    zrobimy wzorowe połączenie ze ścianką kolankową a także między warstwami i
    płytami wełny.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 54. Data: 2010-01-07 08:51:00
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety jest dużo okien dachowych i wychodzi mi, że przy idealnym
    > wykonaniu dociepleń w sumie straty przez okna są równe stratom przez

    Okna dachowe to największa porażka - planuje z musu 2... max 3 ....

    > Reasumując: 45cm da mierzalny efekt, jeśli zrezygnujemy z okien dachowych
    > i zrobimy wzorowe połączenie ze ścianką kolankową a także między warstwami
    > i płytami wełny.

    Robię sam dla siebie ;) i trochę doświadczenia z tym jest.

    Poza tym 3x przewiązanie wełny - pion, poziom, pion.

    Będzie dobrze ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 55. Data: 2010-01-07 10:43:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > obrotowe?

    Jak się odsadzi stelaż od krokwii o 30cm to trudno będzie ułożyć wełnę
    całymi pasami, bo będą przeszkadzały wieszaki, a docinanie kawałkami na
    szerokość rozstawu krokwii jest bez sensu.
    Dlatego też proponuję zamocować mocowania w formie kantówek do krokwii
    prostopadle do nich, a po ułożeniu warstwy wełny dać dodatkowy element
    wiszący w postaci profila, listwy czy też pręta, na który przeniesie się
    siła ciążenia . Ten element wiszący montujemy do kantówki oraz do krokwii
    przebijając się nim przez warstwę wełny i mocujemy go z jednej strony do
    krokwii w miejscu montowania kantówki, bo tu mamy przerwę pomiędzy pasami
    wełny, a drugi koniec montujemy do końca kantówki. Element ten nie musi być
    idealnie pionowo, aby spełnił swoje zadanie.
    Dzięki temu możemy bez najmniejszego trudu ułożyć wzdłuż całego dachu pasy
    wełny bez jej docinania.

    Chętnie wrzuciłbym rysunek tego w jaki sposób to wykonać, tylko nie znam
    serwerów, na których nie będę musiał przechodzić całej procedury
    rejestracyjnej.

  • 56. Data: 2010-01-07 11:16:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" > Chętnie wrzuciłbym rysunek tego w jaki sposób
    to wykonać, tylko nie znam
    > serwerów, na których nie będę musiał przechodzić całej procedury
    > rejestracyjnej.

    Tu wrzucisz bezpośrednio i wygeneruja link do pliku

    http://www.voila.pl/

    Krzysiek

  • 57. Data: 2010-01-07 11:43:04
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Marcin Wajnert pisze:
    > Witam !!
    >
    > Buduje domek i mam w planach (głowie) ocieplenie poddsza 3x15 cm wełna.

    Sporo. Ale... Nie komentuje :)

    > Standardowo 15 cm w krokwie... a pózniej ??
    > ma ktoś jakiś pomysł jak (czym) opuscic stelaż pod GK aby był 30 cm od
    > krokwii ??
    > A może robił ktoś ??

    Nie robilem ale kiedys nad czyms podobnym sie zastanawialem.
    Miedzy krokwie 15cm - tu nie ma dyskusji. Mocowane jakims
    sznurkiem/drutem coby nie wypadlo.
    Ponizej dalbym na sztorc deski 20cm przykrecane prostopadle do krokwi.
    Mocowanie za pomoca ksztaltek ciesielskich lub wspornikow polkowych - na
    przyklad cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item854656782_wspornik_podpork
    a125x150_bialy_braz.html
    Deski mocowane na szerokosc zrolowanej welny - u mnie bylo to chyba
    120cm (zolta welna Ursa). Moznaby dac te deski o szerokosci ciut
    mniejszej tak, by welna byla ciut "skompresowana".
    Pod deskami juz normalny stelarz mocowany do krawedzi dech na wieszakach:
    http://www.allegro.pl/item869979529_wieszak_plaski_e
    s_60_125_profile_plyty_gk.html
    Pewnie diabel tkwi w szegolach ale takie cos jako pierwsze nasuwa mi sie
    na mysl.
    --
    zbigi

  • 58. Data: 2010-01-07 12:41:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > prostopadle do nich, a po ułożeniu warstwy wełny dać dodatkowy element
    > wiszący w postaci profila, listwy czy też pręta, na który przeniesie się

    Sorki ale to nie tak się robi. Już wczesniej napisałem prosty sposób ale
    można też się poświęcić i zrobić ciut lepiej, wejdzie tylko więcej profili
    CD o tyle ile mamy krokwi. Kantówki jakie proponujesz to same kłopoty. Są
    drogie mają spory niepotrzebny ciężar są drewnianie, wypaczają się i musisz
    je dać na tyle szerokie aby siły ciążenia ich nie rozrywały z czasem. Do
    tego dochodzi gorsza izolacyjność niż dobrej wełny.
    Jeśli już to wzdłuż każdej krokwi montuje się profil nośny CD z góry na dół
    na najdłuższych jakie sa w ofercie wieszakach krokwiowych w kształcie
    odwróconego U. Gdy brak długości z powodzeniem mozna je przedłużać. Od
    dokładności ustawienia tych profili w płaszczyźnie zależec będzie
    ostateczny wygląd płaszczyzny konstrukcji więc nalezy ustawiac je do
    rozciągniętego sznura u dołu oraz na górze a pomiędzy ustawiać do do łaty.
    Te profile od dołu powinny oprzeć się na ścianie kolankowej tak aby
    przenoszony cieżar z płyt GK nie ściągał konstrukcji w dół powodując
    pekniecia na łaczeniach. Następnie układamy pierwszą warstwę wełny między
    krokwie, kolejną w poprzek między uchwytami i trzecią znowy wzdłuż krokwi.
    Na końcu montujemy do wczesniej zamontowanych pionowych szyn nośnych CD
    poprzeczne szyny także CD ale do tu już jest bajka bo łączymy je banalnie
    specjalnymi zaciskami w kształcie kotwicy a aby nie zjeżdzały w dół z boku
    fiksujemy je wkrętamu samonawiercającymi z obu stron ustalając odstępy na 40
    lub 50cm. Ostateczna warstwa 5cm wełny miedzy profilami poziomymi.
    Oczywiście wszystkie pionowe i poprzeczne muszą byc wypełnione.
    Koszt sporo mniejszy a i robota lżejsza. Profil CD 4 metrowy to parę zł a
    taka kantówka dużo drożej wychodzi a i jeszcze pasowało by ją zaimpregnować.

    Marek

  • 59. Data: 2010-01-07 15:14:59
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm we?ny - jak zrobiae ?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Dobry wykonawca chce ?eby jego klient by? zadowolony i ?eby móg? z czystym
    > sumieniem polecaae swojego wykonawce.

    I dlatego bedziesz mial ladny tynk, ale szczelnie polozony styropian - niekoniecznie.
    Plyty beda ladnie wyszpachlowane i pomalowane, ale welna pod nimi ulozona najszybciej
    jak sie da. I w efekcie klient bedzie zadowolony (ladnie i szybko) i poleci wykonawce
    kolejnym... Gdyby wykonawca wykonal docieplenie dokladnie to zrobilby to wolno, czyli
    nie zostalby docieniony i polecony. Dlatego takie rzeczy trzeba albo robic samemu
    albo placic wykonawcy "od godziny".

  • 60. Data: 2010-01-07 15:19:04
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >Przedłuż krowie do 30 cm, drewno jest nawet lepszą izolacją niż wełna.

    Herezja.