  • 11. Data: 2009-07-10 12:07:03
    Temat: Re: Ocieplenie silki
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "aga" <k...@k...home.pl> wrote in message
    news:4a55fefb$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    >
    > Probuje sie dowiedziec jakie najlepiej zastosowac ocieplenie przy scianie
    > 17,5 silki . Chodzi mi dokladnie o grubosc i typ styropianu ? Budowlancy
    > mowia, ze 15 cm wystarczy spokojnie, mezu strasznie naciska na 18 a moze
    > nawet 20 cm. Jakie jest wasze doswiadczenie w tym zakresie ?

    Ocieplenie nie ważne jak cienkie czy grube musi być dobrze zrobione i z tym
    będziecie mieli największy problem. Po pierwsze trzeba zidentyfikować mostki
    termiczne i ustalić sposób klejenia i obróbki, pianowania, zakończenia na
    dole i u góry, jak obrobić okna. 20cm nic wam nie da i zwykle mało komu
    daje, bo wiekszość ociepleń jest robiona źle.

    Daj foty budynku to ci powiemy od czego zacząć. Wstaw je na fotosik czy
    gdzieś.

  • 12. Data: 2009-07-10 12:09:12
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote in message

    > silka ma 18cm a nie 17,5
    > ja będę ocieplał WEŁNĄ
    > 15 albo 20
    > jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale jednak
    > wełny

    Żadnej wełny, szkoda kasy. Wystarczy 12cm styropianu , nawet 10 wystarczy
    byle dobrze zrobić.

  • 13. Data: 2009-07-10 12:10:33
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > poszukaj jakie zalety ma silka i dlaczego styropian nie pozwala z nich
    > korzystać

    Silka strasznie przewodzi zimno i najmniejszy błąd w ociepleniu i cała
    ściana jest właściwie nieocieplona. Silka jest mocna ale problematyczna
    wykonawczo.

  • 14. Data: 2009-07-10 12:46:33
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    P.H. said the following on 09.07.2009 16:56:
    > jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale

    Jesli decydujace sa dla Was koszty, sugeruje jednak styropian.
    Jesli decydujace sa dla Was wlasciwosci to tez sugeruje styropian.

    Nic nie przemawia za ocieplaniem dowolnej elewacji welna.

    S.
    PS. Mam silke + 15 styropianu i uwazam ze to max, 20cm nie daje zadnego
    zysku, lepiej zainwestowac w lepsze okna.

  • 15. Data: 2009-07-10 13:58:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli decydujace sa dla Was koszty, sugeruje jednak styropian.
    > Jesli decydujace sa dla Was wlasciwosci to tez sugeruje styropian.

    > Nic nie przemawia za ocieplaniem dowolnej elewacji welna.

    Dokładnie.
    Wełna tylko i wyłącznie na dach, ale to z całkiem innych względów - ze
    względu na niepalność, brak kapania płonącymi kroplami oraz brak wydzielania
    trujących dymów w trakcie pożaru.

  • 16. Data: 2009-07-10 14:20:06
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message

    >PS. Mam silke + 15 styropianu i uwazam ze to max, 20cm nie daje zadnego
    >zysku, lepiej zainwestowac w lepsze okna.

    dokładnie tak!
    I dopilnować ocieplaczy, bo zapewnie źle ocieplą nie mając do tego
    kwalifikacji.

  • 17. Data: 2009-07-11 21:55:23
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Jakość styropianów jest obecnie porónywalna. Czy będzie w ciapki, kropki,
    > łatki, w paski czy też gładaki nie ma znaczenia. Bierzcie ten, który jest
    > tańszy i biorą miejscowe firmy zajmujące się takimi izolacjami.

    A NEOPOR? Czy to prawda że jest lepszy niż zwykłe styropiany?

    MS

  • 18. Data: 2009-07-11 23:09:54
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maciej S." <m...@c...pl> wrote in message

    > A NEOPOR? Czy to prawda że jest lepszy niż zwykłe styropiany?

    Nie jest lepszy. Te rodzaje styropianu to wciskanie kitu. Wystarczy 10-12cm
    styropianu, a nawet i mniej, pod warunkiem, że się go położy zgodnie z
    zasadami sztuki czego 99% wykonawców nie umie.

  • 19. Data: 2009-07-12 02:20:33
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > A NEOPOR? Czy to prawda że jest lepszy niż zwykłe styropiany?
    >
    > MS

    Pogoglalem i z latwoscia znalazlem ten neopor i styropor; oto jedna ze stron
    http://www.plasticsportal.net/wa/plasticsEU~en_GB/po
    rtal/show/content/products/
    foams/neopor_neu/neopor_home
    Z tego co tam pisza, wyluskalem najwazniejsze - on jest paroprzepuszczalny.
    Cytuje kawalek:
    Versatility:
    Building work that requires a reduction in the thickness
    of insulation materials, for example for modernization purposes,
    can easily be carried out using insulating boards that are thinner
    than conventional EPS but offer the same insulation performance.
    This means real energy savings.
    Quality:
    Insulating boards made from Neopor&reg; are resistant to aging and
    rotting and are extremely strong and dimensionally stable.
    They are vapour-permeable, highly water-resistant and
    have low moisture absorbency.
    W pierwszym akapicie pisze, ze ma lepsze od zwyklego styropianu wlasciwosci
    izolacyjne umozliwiajace stosowanie znaczaco cienszych izolacji. Zapewne
    dzieki domieszce grafitu, ktory odbija promieniowanie podczerwone.
    Dalej (w moim tlumaczeniu) pisza, ze plyty izolacyjne wykonane z Neoporu so
    trwale w sensie dlugowiecznosci i odporne na rozne butwienia czy inne takie a
    przede wszystkim jest to material ekstremalnie silny i wymiarowo trwaly. On
    jest paroprzepuszczalny, wysoko wodoodporny i ma niewielka zdolnosc
    absorbcyjna wilgoci.
    Czyli ma wszystko to, co swego czasu postulowalem - wykonac styropian
    paroprzepuszczalny.
    Moim skromnym zdaniem (uzasadnionym na razie teoretycznie) ma on duze szanse
    calkowitego wyparcia z rynku zwyklego styropianu jako materialu do ocieplen.
    Nie bedzie problemow z zastosowaniem go zarowno od wewnatrz jak i z zewnatrz
    budynkow.
    Niestety nie podaja cen tego nowego materialu produkowanego przez znana firme
    BASF ale nie powinien on byc duzo drozszy od zwyklego, w koncu ten dodatek
    niewielkiej ilosci wegla nie moze powodowac, ze bedzie on dwa razy drozszy od
    zwyklego, ktory jak sie przekonalem, w Polsce osiagal czesto ceny najwyzszej
    klasy betonu... Podobno dilerzy juz troche spuscili z tonu. Byc moze dlatego,
    ze ukazal sie godny polecenia konkurent.
    Pzdr.