  • 1. Data: 2010-08-28 13:22:15
    Temat: Ocieplenie stropu - strych
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Dom posiada piwnicę, parter i strych.
    Strych w przyszłości planuję przeznaczyć na mieszkanie - jest wysoki.
    Problem jest w tym, że teraz na podłodze strychu wysypana jest szlaka
    jak to kiedyś się robiło.
    Chciałbym zrobić tymczasowe ocieplenie z uwzględnieniem tego, że teraz
    chodzi się tam pranie wysuszyć itp., a w przyszłości strych będzie
    zamieszkany.
    Wyrzucić szlakę i ułożyć po prostu wełnę mineralną?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-08-28 18:34:41
    Temat: Re: Ocieplenie stropu - strych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-08-2010 o 15:22:15 Krzysiek <b...@b...com> napisał(a):

> [...]
    > Chciałbym zrobić tymczasowe ocieplenie z uwzględnieniem tego, że teraz
    > chodzi się tam pranie wysuszyć itp., a w przyszłości strych będzie
    Tak

    i ułożyć po prostu wełnę mineralną?
    Nie, dać styropian posadzkowy min 10cm i zrobić wylewkę, oczywiście na
    styropian
    folię np: czarną aby beton nie powchodził w szpary w styropianie i dopiero
    beton
    najlepiej wylewkę z miksokreta. Ewentualnie pomyśleć o ogrzewaniu
    podłogowym
    i położyć rurki na foli, albo do grzejników położyć rurki w warstwie
    styropianu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-28 18:37:23
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > podłogowym
    > i położyć rurki na foli, albo do grzejników położyć rurki w warstwie

    a w wersji bardzo minimalnej bez robienia wylewki?

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-08-28 19:51:49
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > [...] dać styropian posadzkowy min 10cm i zrobić wylewkę, oczywiście

    To zależy z czego strop - tzn. podłoga jest na strychu.

  • 5. Data: 2010-08-28 21:04:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-08-2010 o 20:37:23 Krzysiek <b...@b...com> napisał(a):

    > a w wersji bardzo minimalnej bez robienia wylewki?
    Możesz chodzić po styropianie ale go zniszczysz, po wełnie się
    nie da bo jak sie ubije to straci właściwości a twardą też ubijesz.
    Możesz dać na styro deski lub płyty ale to straszna prowizorka i zniszczysz
    ten styropian.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-08-29 07:11:41
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zamieszkany.
    > Wyrzucić szlakę i ułożyć po prostu wełnę mineralną?

    Ja bym niczego nie wyrzucal. Szlaka tyle lat tam lezy, nabrala mocy urzedwej
    to bym ja zostawil.
    Poloz na szlake legary ew. przestrzen pomiedzy nimi wypelnij welna lub
    styropianem a najlepiej drobnym keramzytem. I normalnie nakrec slepa podloge
    czyli jakies mocne plyty podlogowe.
    Uzasadnienie; szlaka oprocz dobrych wlasnosci izolujacych termicznie ma
    jeszcze bardzo dobre wlasnosci tlumiace halas czego ani welna ani styropian
    nie maja.
    Swieza szlka jest niezdrowa, ona wydziela trujace gazy a ta juz wywietrzala.
    wiec nie widze potrzeby zamiany siekierki na kijek.
    Pzdr.
    Tornad

  • 7. Data: 2010-09-01 10:40:06
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 29 Sie, 09:11, "Tornad" <t...@h...com> wrote:
> [...]

    Witam

    A co sądzicie o betonie z dużą ilością kuleczek styropianowych w
    środku (zaprawa cementowo-styropianowa Polytech)
    Byłem kiedyś w firmie, która to produkuje. Na strychu zrobili sobie z
    tego wylewkę, stropy mieli tam z drewna, zrobili tam wylewkę zbrojoną
    z Polytechu i na to płytki (podobno bez wylewki chroniącej na górze) -
    chodzi się jak po stropie betonowym.
    Na razie mam taką wylewkę na 1 piętrze, miałem tam strop betonowy - 10
    cm, beton marnej jakości zbrojony drutem, legary z 2T i na tym właśnie
    z 20, 30 cm gliny z trocinami i podłogę na legarach. Wyrzuciłem glinę
    i stare dechy - strop zaczął drgać jak się po nim chodziło. Dałem tam
    wylewkę z Polytechu, ze zbrojeniem, robotnicy mieszali ją w
    betoniarkach, później 3 cm wylewki cementowej i jest bdb.
    Sąsiad właśnie sobie zrobił taką wylewkę na parterze - nie narzeka.

    Kiedyś czytałem na forum Muratora wątek o wylewce na ordece. Jakiś
    człowiek (dość poważany na forum) zrobił podobno u siebie "beton
    komórkowy" z cementu i płynu do mycia naczyń. Podobno jest to b.
    lekkie, dobrze izoluje cieplnie, ale nie przenosi obciążeń - taki
    pumeks.

    Witek